• Anonyhm

    Varning för film!!! The human centipede.

    Jag är skräckfilmsfantast och har varit sedan jag var liten. Jag älskar slräckfilmer i alla dess former och Pinhead var min stora idol och ungdomskärlek. Detta however tog priset. Jag tror att jag sett varenda skräckfilm som finns och några fler. Denna stängde jag av efter 25 minuter. Den handlar om en galen läkare som är besatt av att skapa en siamesisk trilling genom att använda levande människor som han sammanfogar från anus till mun. Den är vedervärdigt vidrig. Jag mådde bokstavligen så dåligt att jag bad min sambo stänga av. Jag fick gå in i badrummet och skölja ansiktet och efter det kunde jag inte sova.

    Den är så fruktansvärt psykiskt obehaglig och bara tanken på den får mig att må dåligt. Vill du se något vedervärdigt är detta filmen för dig. I övrigt vill jag varna folk som älskar skräckfilmer. Denna är over the top! Se den inte.

    Trailer

     
    ">



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:22
    Jag citerar "Jordkvinna" i tråden som ger en perfekt och målande beskrivning!

    "Det otäcka med filmen är vetskapen om smärtan. Färska, utdragna tänder, annan persons uppfläkta slemhinna/hud fastklamrad i ansiktet med alla infektioner, blod, bajs, var och slem som går in och ut ur munnen, att kräkas in i en tarm genom såren av de utdragna tänderna och smärtan av de starka vätskorna genom de sargade slemhinnorna, de förstörda knäna de tvingas använda, att inte kunna andas, att bli förnedrade och fråntagna sin person, sitt värde och lära sig apportera tidningar och få piskstraff (som om det är så farligt i sammanhanget). Det "bra" med filmen är läkarens psykologi, att skända, invalidera, förvalta tre människor i en total beroendesituation och dessutom njuta sadistiskt.
    Det är raffinerat och.... avancerat. Snyggt. Att tjejerna placeras bakom mannen (de blir bajsätarna), det finns flera raffinerade, kontroversiella detaljer.

    Det är tufft!"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:47
    SPOILERVARNING!!!!!!!!!!!!!! DET FÖREKOMMER SPOILERS I HELA TRÅDEN LITE HÄR OCH VAR. VILL DU ABSOLUT INTE RISKERA ATT FÅ VETA SÅ LÄS INTE!!!!

  • Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.
  • idiblon yes
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:05:18 följande:
    Jag tror att det är så. Ser man filmen och lever sig in i situationen tycker man att det är jävligt obehagligt. Om man nu inte tycker att det verkar trevligt att sitta fast mellan någon som skiter en i munnen osv. 
    Jag lever mig in i situationen, känner pulsen i de sydda kinderna, föreställer mig smaken av bajset och kväljningarna, hur det svider i såren och den fruktansvärda hopplösheten. Jag sätter mig in i den extremt bra.

    Att du sedan har behov av att tro att man inte sätter sig in i den om man inte finner den lika obehaglig som du, då är det faktiskt ditt problem och inte min brist på att sätta mig in i en viss situation.
    Vilar vid denna källa...
  • Anonyhm
    Stealth skrev 2010-06-10 20:12:39 följande:
    the mist, någon som sett den? Någon mer som typ dör en smula när de sett slutet? Där mådde jag fysiskt illa faktiskt....
    Ja det var jävligt vidrigt. Men jag hade fullt upp med att vara irriterad över att de gör om filmsluten i alla filmer. Det är ju inte så det står i boken!!!!
  • Stealth
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:12:45 följande:
    Fast du mådde inte kasst av trailern heller? Jag mådde kasst bara när de låg i sina sängar och fick höra vad som skulle göras mot dem :´)  Jag kände verkligen paniken. 
    men det var uju inte i trailern! väl?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:15:07 följande:
    Ja det var jävligt vidrigt. Men jag hade fullt upp med att vara irriterad över att de gör om filmsluten i alla filmer. Det är ju inte så det står i boken!!!!
    var det inte så i boken? Fan vad jag mådde kass! Man skjuter inte sitt barn! Inte förrän det verkligen är fetkört möjligen för att korta lidandet, men inte ens då. FAN vad sur jag blir nu när jag tänker på den igen.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonyhm
    idiblon yes skrev 2010-06-10 20:14:50 följande:
    Jag lever mig in i situationen, känner pulsen i de sydda kinderna, föreställer mig smaken av bajset och kväljningarna, hur det svider i såren och den fruktansvärda hopplösheten. Jag sätter mig in i den extremt bra.

    Att du sedan har behov av att tro att man inte sätter sig in i den om man inte finner den lika obehaglig som du, då är det faktiskt ditt problem och inte min brist på att sätta mig in i en viss situation.
    Shitpommes...Tog du det som kritik eller?  Det jag menade var att man kan se en film på olika vis och att effekten kan påverkas av det. Om man är som jag, lite mentalt labil och har jagat upp sig redan innan och börjat må dåligt i förväg så blir effekten antagligen en helt annan än om jag hade sett den med matte, dennis, patrik och filip och analyserat sönder trovärdigheten, sökt felaktiga detaljer och skrattat.

    Det var inget försök att kalla dig empatilös slyna Jag försökte bara förklara att en film kan påverka en olika beroende på HUR man tittar på den  
  • Floff
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:15:07 följande:
    Ja det var jävligt vidrigt. Men jag hade fullt upp med att vara irriterad över att de gör om filmsluten i alla filmer. Det är ju inte så det står i boken!!!!
    Vad hände i boken?
  • ToK
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:14:18 följande:
    Jag kommer att se den och sedan återkommer jag och skäller på dig om jag behöver terapi
    Haha, ja gör det! Den är ju äcklig, men absolut inte världens äckligaste. Den är inte bra som skräckfilm men tanken är äcklig. Men som sagt, jag blev lite besviken. Hade förväntat mig mycket mer "äckel" än vad det var.
  • Mad as snow
    Stealth skrev 2010-06-10 20:16:18 följande:
    var det inte så i boken? Fan vad jag mådde kass! Man skjuter inte sitt barn! Inte förrän det verkligen är fetkört möjligen för att korta lidandet, men inte ens då. FAN vad sur jag blir nu när jag tänker på den igen.
    Jag blev bara jätteförbannad av det där slutet. Eftersom de hade kämpat så otroligt länge och tagit sig igenom allt verkligen, och så stannar bilen och de kan inte vänta i 30 sekunder ens för att se vad som händer - för han måste verkligen skjuta dem (inklusive sitt barn!) på en enda gång. Jävla idiotjävel. 
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Sarabella

    Det är ju bara en film...visst jag tyckte verkligen inte den var så fräsch att titta på...Mådde lite illa faktiskt..Det värsta i filmen tyckte jag var scenerna där man riktigt kan KÄNNA paniken som de känner i filmen...t.ex när tjejen är i poolen och poolöverdraget går igen...fy fan lixom..och slutet..man vill ju bara gråta så hemskt måste det vara..

  • Stealth
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:18:08 följande:
    Shitpommes...Tog du det som kritik eller?  Det jag menade var att man kan se en film på olika vis och att effekten kan påverkas av det. Om man är som jag, lite mentalt labil och har jagat upp sig redan innan och börjat må dåligt i förväg så blir effekten antagligen en helt annan än om jag hade sett den med matte, dennis, patrik och filip och analyserat sönder trovärdigheten, sökt felaktiga detaljer och skrattat.

    Det var inget försök att kalla dig empatilös slyna Jag försökte bara förklara att en film kan påverka en olika beroende på HUR man tittar på den  
    jag är mentalt instabil. Men jag får medicin för det, det är därför jag kan se sån skit
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.