• Anonyhm

    Varning för film!!! The human centipede.

    Jag är skräckfilmsfantast och har varit sedan jag var liten. Jag älskar slräckfilmer i alla dess former och Pinhead var min stora idol och ungdomskärlek. Detta however tog priset. Jag tror att jag sett varenda skräckfilm som finns och några fler. Denna stängde jag av efter 25 minuter. Den handlar om en galen läkare som är besatt av att skapa en siamesisk trilling genom att använda levande människor som han sammanfogar från anus till mun. Den är vedervärdigt vidrig. Jag mådde bokstavligen så dåligt att jag bad min sambo stänga av. Jag fick gå in i badrummet och skölja ansiktet och efter det kunde jag inte sova.

    Den är så fruktansvärt psykiskt obehaglig och bara tanken på den får mig att må dåligt. Vill du se något vedervärdigt är detta filmen för dig. I övrigt vill jag varna folk som älskar skräckfilmer. Denna är over the top! Se den inte.

    Trailer

     
    ">



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:22
    Jag citerar "Jordkvinna" i tråden som ger en perfekt och målande beskrivning!

    "Det otäcka med filmen är vetskapen om smärtan. Färska, utdragna tänder, annan persons uppfläkta slemhinna/hud fastklamrad i ansiktet med alla infektioner, blod, bajs, var och slem som går in och ut ur munnen, att kräkas in i en tarm genom såren av de utdragna tänderna och smärtan av de starka vätskorna genom de sargade slemhinnorna, de förstörda knäna de tvingas använda, att inte kunna andas, att bli förnedrade och fråntagna sin person, sitt värde och lära sig apportera tidningar och få piskstraff (som om det är så farligt i sammanhanget). Det "bra" med filmen är läkarens psykologi, att skända, invalidera, förvalta tre människor i en total beroendesituation och dessutom njuta sadistiskt.
    Det är raffinerat och.... avancerat. Snyggt. Att tjejerna placeras bakom mannen (de blir bajsätarna), det finns flera raffinerade, kontroversiella detaljer.

    Det är tufft!"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 12:47
    SPOILERVARNING!!!!!!!!!!!!!! DET FÖREKOMMER SPOILERS I HELA TRÅDEN LITE HÄR OCH VAR. VILL DU ABSOLUT INTE RISKERA ATT FÅ VETA SÅ LÄS INTE!!!!

  • Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.
  • idiblon yes
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:18:08 följande:
    Shitpommes...Tog du det som kritik eller?  Det jag menade var att man kan se en film på olika vis och att effekten kan påverkas av det. Om man är som jag, lite mentalt labil och har jagat upp sig redan innan och börjat må dåligt i förväg så blir effekten antagligen en helt annan än om jag hade sett den med matte, dennis, patrik och filip och analyserat sönder trovärdigheten, sökt felaktiga detaljer och skrattat.

    Det var inget försök att kalla dig empatilös slyna Jag försökte bara förklara att en film kan påverka en olika beroende på HUR man tittar på den  
    Fast va fan.......

    Ja, jag tog det som kritik. Jag ville ha mer utav filmen, jag ville känna ännu mer smärta, ännu mer djävulskap och ännu mer avgrundsångest. För att jag gillar när film kan framkalla något jag upplevt själv. Det lät på dig som att man inte hade förmågan att sätta sig in i situationen om man inte kände extremt obehag. Kanske vill man uppleva ännu mer extremt obehag, för att känna att någon haft det värre än en själv.

    Maybe, kanske, perhaps, och det utan oförmåga att sätta sig in i situationen. Fascination av helvetesångest innebär liksom inte att man är numb.

    Som du redan läst, jag ville ha ännu mer helvetiskt obehag. Denna nådde inte ens dit. Trots att jag fortfarande kan föreställa mig situationen...
    Vilar vid denna källa...
  • Stealth
    Mad as snow skrev 2010-06-10 20:21:01 följande:
    Jag blev bara jätteförbannad av det där slutet. Eftersom de hade kämpat så otroligt länge och tagit sig igenom allt verkligen, och så stannar bilen och de kan inte vänta i 30 sekunder ens för att se vad som händer - för han måste verkligen skjuta dem (inklusive sitt barn!) på en enda gång. Jävla idiotjävel. 
    Someone get me a fucking wiener before I die.
    EXAKT!!!!!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonyhm
    Floff skrev 2010-06-10 20:18:59 följande:
    Vad hände i boken?
    Längesen jag läste så detaljerna kan vara lite fel. Men i det stora hela lyckas pappan fly med sin son. De kör långt åt helvete till en annan delstat där de tar in på hotell. Sedan är det ju stephen king som skriver och han skriver ju på ett väldigt speciellt vis så jag kan liksom inte återskapa det hela. Men det slutar med att han och sonen sitter på hotellet. Pappan skriver ned det som hänt och medan han skriver om lättnaden över att de kommit undan avslutar han med att "jag försöker intala mig och min son att allt är bra. Jag vill inte erkänna att jag ser dimman i horisonten"

    Det ska vara Stephen till att skriva. Hur som helst har de inte kommit undan. Bara förlängt lidandet för dimman sprider sig över hela världen.  
  • Mad as snow
    Sarabella skrev 2010-06-10 20:21:11 följande:
    Det är ju bara en film...visst jag tyckte verkligen inte den var så fräsch att titta på...Mådde lite illa faktiskt..Det värsta i filmen tyckte jag var scenerna där man riktigt kan KÄNNA paniken som de känner i filmen...t.ex när tjejen är i poolen och poolöverdraget går igen...fy fan lixom..och slutet..man vill ju bara gråta så hemskt måste det vara..
    Fast jag vet inte. Jag kan inte se sådant och tänka att det bara är en film. Jag tänker på alla som faktiskt har blivit torterade och experimenterade med genom människans historia. Även om den är fullständigt vriden och jag inte tror att någon har gjort exakt såhär, så var det väl lite åt det hållet som nazisterna höll på för inte så länge sen? Jag kan liksom inte avskärma mig och tänka att det inte är på riktigt, för på en nivå så är det ju det. Men jag är ju överkänslig också.

    Fan om man skulle ta och våga sig på att se trailern ändå? Är den totalvidrig?

    Ps: vadå poolöverdrag? 
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Anonyhm
    idiblon yes skrev 2010-06-10 20:21:35 följande:
    Fast va fan.......

    Ja, jag tog det som kritik. Jag ville ha mer utav filmen, jag ville känna ännu mer smärta, ännu mer djävulskap och ännu mer avgrundsångest. För att jag gillar när film kan framkalla något jag upplevt själv. Det lät på dig som att man inte hade förmågan att sätta sig in i situationen om man inte kände extremt obehag. Kanske vill man uppleva ännu mer extremt obehag, för att känna att någon haft det värre än en själv.

    Maybe, kanske, perhaps, och det utan oförmåga att sätta sig in i situationen. Fascination av helvetesångest innebär liksom inte att man är numb.

    Som du redan läst, jag ville ha ännu mer helvetiskt obehag. Denna nådde inte ens dit. Trots att jag fortfarande kan föreställa mig situationen...
    Det var ingen kritik Bara en reflektion över att vi är många i tråden. Kanske har man tittat på filmen på olika vis. Det ÄR ju så att man kan få vilken komedi som helst att bli tråkig om man bara gett sig fan på att såga den...och tvärtom  Jag tvivlar ikke ett dugg på din förmåga att sätta dig in i räligheter. Däremot får du gärna se tvåan åt mig och berätta sen
  • Stealth
    Mad as snow skrev 2010-06-10 20:25:15 följande:
    Fast jag vet inte. Jag kan inte se sådant och tänka att det bara är en film. Jag tänker på alla som faktiskt har blivit torterade och experimenterade med genom människans historia. Även om den är fullständigt vriden och jag inte tror att någon har gjort exakt såhär, så var det väl lite åt det hållet som nazisterna höll på för inte så länge sen? Jag kan liksom inte avskärma mig och tänka att det inte är på riktigt, för på en nivå så är det ju det. Men jag är ju överkänslig också.

    Fan om man skulle ta och våga sig på att se trailern ändå? Är den totalvidrig?

    Ps: vadå poolöverdrag? 
    Someone get me a fucking wiener before I die.
    trailern är inte totalvidrig, snabba klipp, gör inte som jag och råka pausa på en äcklig bild bara....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonyhm
    Stealth skrev 2010-06-10 20:28:25 följande:
    trailern är inte totalvidrig, snabba klipp, gör inte som jag och råka pausa på en äcklig bild bara....
    hahahaha så sitter du och pausar :´´) Skål
  • Mad as snow
    Stealth skrev 2010-06-10 20:28:25 följande:
    trailern är inte totalvidrig, snabba klipp, gör inte som jag och råka pausa på en äcklig bild bara....
    Aaah... jag vågar inte. Jag vill mest få allt berättat för mig, i detaljer så att jag kan må skitdåligt utan att behöva se det. Obestämd
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Stealth
    Anonyhm skrev 2010-06-10 20:29:16 följande:
    hahahaha så sitter du och pausar :´´) Skål
    ja för fan! jag vågar inte se allt på en gång men ibland pasar man FEEEEEEEEL!!!!!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonyhm
    Matruskan77 skrev 2010-06-10 19:53:45 följande:
    kunde inte få skiten ur huvudet på flera dagar. 
    Varför är det BARA jag som tyckte att detta var sjukt kul?? Ni har fan INGEN humor! Tråkmånsar från helvetet
Svar på tråden Varning för film!!! The human centipede.