• snöfall

    Ålandstråden

    Välkomna hit alla ålänningar!

    Jag saknar ålandstråden och alla diskussioner! Så nu gör jag ett försök att starta den på nytt, så kom med nu och ta med era andra ålänska mammor och pappor och gravida vänner så tråden blir aktiv igen!

    Har kan man diskutera allt mellan himmel och jord, allvarligt och inte så allvarliga saker!

  • Svar på tråden Ålandstråden
  • Cecese
    Omöjligt skrev 2010-06-18 09:08:58 följande:
    Då fortsätter jag med att presentera mig.

    Karolina heter jag, fyller 25 år alldeles snart. Jag bor tillsammans med min sambo i Mariehamn. Vi väntar vårt första barn, bf 9 september Hjärta Vanligtvis jobbar jag som speciallärare men nu är det sommarlov! (och innan dess var jag sjukskriven för foglossningar ett tag) I vår lilla familj finns också min underbara hund, som är mitt stora intresse.
    Grattis till första barnet. Nästan lite avis, skulle vilja göra om allt från början igen :) Men nu har jag 4 och det räcker mer än väl ;)
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • snöfall

    Matilda heter jag, har nyss fyllt 26 år och bor i mariehamn med mina två barn, en dotter på 3 år som heter Malvina och en son som snart är 9 månader som heter Oscar.
    Intressen jag har är att scrappa och pyssla (med det mesta), umgås med vänner och familj, skriva brev och läsa böcker, blogga och läsa andras.

  • Omöjligt
    snöfall skrev 2010-06-18 09:19:01 följande:
    Matilda heter jag, har nyss fyllt 26 år och bor i mariehamn med mina två barn, en dotter på 3 år som heter Malvina och en son som snart är 9 månader som heter Oscar.
    Intressen jag har är att scrappa och pyssla (med det mesta), umgås med vänner och familj, skriva brev och läsa böcker, blogga och läsa andras.
    Och Malvina är min guddotter!
    ~BF 9/9-10~
  • Trollvinter

    Jag heter Pia och bor i Lemland med min sambo och våra två barn, Elliot 4 år och Melvin 1 år. Vi har katt och väntar nu tillökning i juli, då hunden Doris kommer flytta från sin kennel i Sverige och hit.
    Jag är nu mammaledig och jobbar annars som frisör.

  • AasaC
    Pillan2012 skrev 2010-06-18 09:03:24 följande:
    Åh, ålandstråden är tillbaka, trevligt!

    Jag kan börja med att presentera mig!
    Heter Pernilla och bor tillsammans med min blivande man (gifter oss sista juli!!) och 3-åriga Moa och 10 månaders Sofia på Vårdö. Är tjänstledig från mitt jobb som intern revisor vid ÅAB, varit ledig sen 1:a dottern kommer. Driver tillsammans med min man egen taxifirma och Nedergårds Fårgård (51 tackor och lamm som kom til lÅland för snart 1 vecka sedan, är jättespännande och skoj!!)
    Längtar redan efter Dig!
    Men då vet jag ju vem du är. Jag jobbar ju också på Ålandsbanken, fast du blev mammaledig ganska snart efter att jag börjat. Har ju jobbat på ÅAB sedan september-06.
  • snöfall

    smultronen: undrar om du var med på föräldragruppen samtidigt som jag.. iaf med äldsta barnen.. möjligtvis också med yngsta... de är ju rätt så jämngamla allihopa

  • AasaC

    Kanske ska presentera mig själv också ...

    Heter Åsa, är 34 år och borde med min man, två barn och två katter i Mariehamn.
    Barnen är Viktor, född 2000 och Amanda, född 2003.
    Vi kommer egentligen från Sverige, men flyttade hit till Åland i oktober 2004.
    Som jag sa innan, så jobbar jag på Ålandsbanken ... heltid. Min man studerar för tillfället.


  • Emilia82

    Jag heter Emilia då,är storasyster till stjärnstig jag är 27 år.
    Bor i saltvik,i ett älvsbyhus,med mannen i mitt liv,Peter och våra döttrar: Julina (10år och min bonusdotter), Tuwa (4år) och Corinne (2år). +våra 3 katter och 2 stim fiskar (ett stim i dammen ute och några i ett litet akvarium inne...) och en kanin ute.
    några av intressena är: familjen&vännerna såklart då,pyssla (scrappa,klippa och klistra m.m.), trädgården/blommor (inrednings&trädgårdstidningar också), orientaliska saker (tex inredning,musik,resa) m.m.
    ska börja söka jobb i höst,skulle vilja 'skola om' mig till att jobba med barn,tex på dagis. har tidigare utbildat mig&jobbat som målare.

    tråkigt väder idag+trötta föräldrar,som ej gick och lade sig i tid igår kväll=griniga barn...suck....kunde ju va sooool och inget blååååst.......men men får fixa inne idag tror jag,går igenom barnens garderob...någon som vill ha lite flick-kläder i typ storlek 86-92 och så? ha en fin dag alla!

  • JennyStar

    Hej alla!

    Jag heter Jenny, fyller 30 år i augusti. Jag, min man (sen -juli06) och våra två barn -02 och-06
    har för ett halvår sen flyttat in i vårt nybygge i Geta. Håller som bäst på att måla härligheten!

    Trevligt med en nystart här =) Var inte så aktiv förra vändan men ska se om det kan bli ändring på det =)

Svar på tråden Ålandstråden