• snöfall

    Ålandstråden

    Välkomna hit alla ålänningar!

    Jag saknar ålandstråden och alla diskussioner! Så nu gör jag ett försök att starta den på nytt, så kom med nu och ta med era andra ålänska mammor och pappor och gravida vänner så tråden blir aktiv igen!

    Har kan man diskutera allt mellan himmel och jord, allvarligt och inte så allvarliga saker!

  • Svar på tråden Ålandstråden
  • Me81

    Hej!
    Vad kul med ny tråd..hoppas d håller i sig!
    Jag heter Eva-Maria och är 28 år. Bor i kungsö med min man o dotter 3år..har bf 26/7 för nr 2..och katten Smulan förstås
    Jobbade sista dagen igår så nu el. eg. imorrn börjar mammaledigheten..
    Ska försöka få lite ordning här hemma igen nu innan bebis kommer..har bara jobbat känns d som på sistone men d kan ju va så att man varit så trött de andra dagarna att man int gjort mer än absolut nödvändigt..
    Mina intressen är pyssla,umgås m vänner och familj..bara tid finns..tyvärr har d som sagt varit dåligt m d på sistone men nu ska man väl kunna ägna mer tid åt det igen!

  • AasaC
    AasaC skrev 2010-06-18 10:01:48 följande:
    Kanske ska presentera mig själv också ...

    Heter Åsa, är 34 år och borde med min man, två barn och två katter i Mariehamn.
    Barnen är Viktor, född 2000 och Amanda, född 2003.
    Vi kommer egentligen från Sverige, men flyttade hit till Åland i oktober 2004.
    Som jag sa innan, så jobbar jag på Ålandsbanken ... heltid. Min man studerar för tillfället.
    Så irriterande att man inte kan redigera sina egna inlägg. Det går nämligen på vissa andra ställen jag håller till på. Jag stör mig ju på om jag råkar skriva fel ... jag bor naturligtvis med min man (inte borde).

    Kan ju berätta lite om mina intressen ... nu, när jag ändå skriver ...

    Internet, är väl just nu det största intresset ... lite olika forum, Facebook och så har jag precis börjat blogga. Sen gillar jag att redigera bilder i photoshop, även om jag legat lite lågt med det nu ett tag. Jag gillar också att sjunga, baka och laga mat. Spelar Nintendo wii ibland också.
  • KramKalas

    Rebecka heter jag, barndomskompis till trollvinter och gudmor till hennes älsta son! :) Har själv en liten son på 5månader, född 10.01.10. Vi bor i jomala i en radhus trea. Vi har tre hästar och just nu två katter. Snart bara en... :)

  • snöfall

    huuuh, har just besökt tivolit i regnet med båda barnen. i en karusell tyckte han som hade hand om den att jag kunde stå med/bredvid... ville inte det men kan man säga att jo min 3 åring vill åka men inte jag. usch blev yr och tyckte att karusellturen varade alldeles för länge... inte lätt att bli gammal

  • KramKalas
    KramKalas skrev 2010-06-18 10:37:07 följande:
    Rebecka heter jag, barndomskompis till trollvinter och gudmor till hennes älsta son! :) Har själv en liten son på 5månader, född 10.01.10. Vi bor i jomala i en radhus trea. Vi har tre hästar och just nu två katter. Snart bara en... :)
    Ska fortsätta skriva lite :)
    Min son heter Eddie och jag själv är 27år.

    Jag gillar inredning, pysslar mycket hemma nu när jag är mamma ledig. Har ett trädgårdsland och uteplats som nu snart börjar ge skörd!! roligt då jag förr inte varit så intresserad av trädgård.

    Datorn sitter jag mycket vid, ett bra sätt att "umgås" med vänner då jag mest sitter själv på kvällarna efter att lillprinsen somnat. Har en blogg som jag haft i hmmm... just över 3 år borde de vara.

    Jobbar annars som frisör. Ja de va väl lite mer om mig :)
  • KramKalas
    Trollvinter skrev 2010-06-18 09:02:58 följande:
    Haha, jag hade inte varit inloggad sen semtember :)
    Tror mkt föll bort pga facebook... Minns förr när man va på FL nästan jämt! :)
    jag hinner med både FL o FB på dagarna! men antar att de ändrar då Eddie börjar röra på sig mer :)
  • snöfall
    KramKalas skrev 2010-06-18 13:29:13 följande:
    jag hinner med både FL o FB på dagarna! men antar att de ändrar då Eddie börjar röra på sig mer :)
    Oscar började krypa förra söndagen, så nu är det verkligen full fart här hemma, måste verkligen barnsäkra mera, eller har inte barnsäkrat alls om jag ska vara ärlig..
  • Cecese

    Nyss hemkommen från stallet. Jäkla skitväder men jag är så tacksam att det finns tillgång till ridhus såna här dagar. På söndag ska jag rida hästorientering vilket ska bli jättekul.

    Mina intressen består inte så förvånande till största del av hästen och datorn. Jag älskar att scrappa och pyssla när orken och inspirationen finns. Så mycket mer finns det inte tid till när man har hus och 4 barn. Egentid får jag gott om numera när jag är till stallet 4-5 dagar i veckan.


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Cecese
    KramKalas skrev 2010-06-18 13:29:13 följande:
    jag hinner med både FL o FB på dagarna! men antar att de ändrar då Eddie börjar röra på sig mer :)
    Jag hinner också med, hmmm kanske lite för mycket....
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • KramKalas
    snöfall skrev 2010-06-18 13:34:17 följande:
    Oscar började krypa förra söndagen, så nu är det verkligen full fart här hemma, måste verkligen barnsäkra mera, eller har inte barnsäkrat alls om jag ska vara ärlig..
    jag har börjat fundera på de o plockade två bananlådor fulla med pocketböcker igår. Han älskar att riva i tidningar så jag antar att böckerna lever farligt även de.

    Eddie har inte börjat krypa än men rullar. I morse var jag bara snabbt i andra änden av lägenheten o satte igång en tvättmaskin. På den stunden rullade han till skötväskan o började undersöka innehållet där :S De e otroligt va fort de växer!
Svar på tråden Ålandstråden