• Anonym (Småland)

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Denna tråden är för alla oss som lider av ångest, depressioner och andra liknande sjukdomar. 

    Jag vet att denna tråden betyder mycket för många av oss som skriver här. Innan jag startade våran första tråd så kände jag mig ensam om att må dåligt, men nu vet jag att vi är många fler än man kan tror som mår dåligt.

    Alla ni som har/har haft ångest/panikattacker/depressioner m.m. är jättevälkomna hit! Ni andra som kanske bara har frågor eller som har vänner/anhöriga som lider av detta är också välkomna...

    Alla ni underbara tjejer som skriver här inne. Ni är bäst, glöm aldrig det!!! Kämpa på för vi är starkare än vad vi tror.

    Hjärta


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 20:16
    Tänkte om vi skulle försöka oss på en liten lista på oss som skriver här inne...?

    Och lite snabb info om oss. Vet att vi försökte oss på en presentation av oss här inne innan, men det var så svårt att greppa vem som var vem ändå känner iaf jag... De som vill kan ju skriva lite info om sig själv, annars kan man bara skriva sitt namn/alias...?

    Ex på info kan ju vara namn/alias, Kön, Civilstatus, Barn?, Vart man bor, vad man lider av/diagnoser, om man jobbar, pluggar eller är sjukskriven...??
  • Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...
  • Maddisen80
    Anonym (Susanne) skrev 2010-07-18 19:17:22 följande:
    Hej, jo jag gjorde ju det. Skäms Bra att jag hörde när dom ringde iaf, mobilen var precis bredvid huvudet som tur var. (Vad den nu gjorde där för jag har inget minne av att jag gått och hämtat den...)
    Ja, bättre än inget. :)

    Har läst vad du skrivit här, är så himla jobbigt när man väl öppnar sig och berättar hur man mår och så får man sån där dålig respons, förstår inte varför man väljer ett sånt jobb om när man inte verkar bry sig ett skit om dom man ska hjälpa! Hoppas att sjuksköterskan du ska träffa imorgon lyssnar på dig. Och det är bra att du planerar att åka till psykakuten annars så att du inte gör något dumt.
    Hej jo ibland vet man inte varför man lägger saker sen har man ingen aning om varför dem ligger där ,jag hitta inte min bettskena,har varit utan i två månader nu ,på natten bruka jag ta av mig den  så att jag kan svara sambon sen lägger jag bort den och vet inte vart jag har lagt den .

    Får jag inte hjälp utav den andra sjuksköterskan då åker jag in till psykakuten och sitter där tills jag får hjälp , jag blev ledsen när sjuksköterskan sa att jag är frisk :/
  • Maia

    Skit! Allt är bara skit!
    Ska jag orka en tur till med depp...?!
    Vill verkligen inte.
    Vill bara sova och gråta men, jag kan inte nåt av dem. 

  • Maddisen80
    Maia skrev 2010-07-18 20:55:28 följande:
    Skit! Allt är bara skit!
    Ska jag orka en tur till med depp...?!
    Vill verkligen inte.
    Vill bara sova och gråta men, jag kan inte nåt av dem. 
    Jag vill gråta med ,men de kommer inga tårar fast jag försöker,men imorgon ska jag försöka gråta hos ssk så hon märker på mig att jag mår dåligt. De är jobbigt när man är deprimerad
  • Maia
    Maddisen80 skrev 2010-07-18 21:10:02 följande:
    Jag vill gråta med ,men de kommer inga tårar fast jag försöker,men imorgon ska jag försöka gråta hos ssk så hon märker på mig att jag mår dåligt. De är jobbigt när man är deprimerad
    Vill bara ha tillbaka min ssk.

    Kramar till dig Maddisen och hoppas vi kan få en bättre dag.

    (är den nya du har bättre? 
  • Maia

    En del nya verkar det som..?
    Välkomna isf.
    Orkar inte riktigt läsa men ska försöka lite iaf.
    Kram på er. 

  • Maia

    Har aldrig varit med om att ångesten satt sig fysiskt.
    Mår illa, huvudvärk. Känns som den attackerar mitt inre och försöker slita itu mig inifrån.

    Jag vill verkligen inte!
    Dessutom, att jag inte ens orkar bry mig att läsa om er andra är inte heller likt mig som annars, som Maddisen, brukar svara inlägg efter inlägg.

    Maddisen, hur går det för dig?

    Kram på er alla. Hoppas jag kan sluta med dessa ego-inlägg snart och även ägna mig åt er. 

  • Maddisen80
    Maia skrev 2010-07-19 05:35:36 följande:
    Vill bara ha tillbaka min ssk.

    Kramar till dig Maddisen och hoppas vi kan få en bättre dag.

    (är den nya du har bättre? 
    Hej jag hoppas med att vi får en bättre dag,jag ska träffa min nya ssk kl 15.00 så vet inte om hon är bra ännu
  • Maddisen80
    Maia skrev 2010-07-19 13:34:45 följande:
    Har aldrig varit med om att ångesten satt sig fysiskt.
    Mår illa, huvudvärk. Känns som den attackerar mitt inre och försöker slita itu mig inifrån.

    Jag vill verkligen inte!
    Dessutom, att jag inte ens orkar bry mig att läsa om er andra är inte heller likt mig som annars, som Maddisen, brukar svara inlägg efter inlägg.

    Maddisen, hur går det för dig?

    Kram på er alla. Hoppas jag kan sluta med dessa ego-inlägg snart och även ägna mig åt er. 
    Hej inte roligt att du mår illa och har huvudvärk.
    Det går inte bra alls mår skiit såimorgon bli de psykakuten för idag hinner jag inte för måste på apoteket åt min sambo och åt mig själv efter jag har varit hos ssk så imorgon efter öronakkupunktur så ska jag åka till psyk
  • Anonym (lilla my)
    Maia skrev 2010-07-19 13:34:45 följande:
    Har aldrig varit med om att ångesten satt sig fysiskt.
    Mår illa, huvudvärk. Känns som den attackerar mitt inre och försöker slita itu mig inifrån.

    Jag vill verkligen inte!
    Dessutom, att jag inte ens orkar bry mig att läsa om er andra är inte heller likt mig som annars, som Maddisen, brukar svara inlägg efter inlägg.

    Maddisen, hur går det för dig?

    Kram på er alla. Hoppas jag kan sluta med dessa ego-inlägg snart och även ägna mig åt er. 
    Hej du!
    Jag kan oxå känna av min ångest fysiskt.
    Jag får ont i magen.Inte I magen utan när jag trycker så är jag öm.Samma under revbenen.Jag känner att det inte är innuti jag har ont.
    Har t om haft träningsvärk i mage och rumpa pga att jag spännt mej så.
    Illamående har jag oxå ofta.och magkatarr och halsbränna....

    Läste om er,Maddisen80 och Maia,som mådde kasst igår.
    Jag mådde oxå fruktansvärt dåligt.
    Världens ilningar i mage och bröst.En tyngdkänsla över bröstet.Som om nån stod bakom mej och krama mej stenhårt.

    Hoppas att ni fått en bra måndag iaf!
    KRAM
  • Anonym (lilla my)

    Hej igen.....Skäms...var typ några minuter sen jag skrev sist....
    Ville bara berätta om min första arbetsdag!
    Sov faktiskt bra inatt.   Beror säkert påa tt jag tog Lergigan under gårdagen.
    Stängde iofs av klockan när den ringde men som tur var så vaknade ajg vid 6 och hann iväg utan att stressa.Börjar 7.00.
    Så fort jag kom till avdelningen så kändes det som tiden stått stilla där under mina fyra semester veckor.
    Allt var sej likt.Skönt faktiskt.
    Men......då ser jag nästan alla blommor är döda,golvena är jätteskitiga,fattas grejjer på rummena mm mm mm....och vad gör jag då? Jo,jag börjar och grejja som en stolle!
    Inte så att de boende blir lidande såklart.Men vi är 3 som jobbar så när dom sat toch åt frukost eller fika passa jag på.
    Jobbar på ett Demensboende föresten.Har nog inte skrivit det nån gång.

    Återigen så gjorde jag det jag inte får göra.Eller ska eller bör göra.
    JAg tar på mej alldeles för mycket.Iofs så gick det bra idag.Slutade redan 11.15 iom att jag bara jobbar 50%.

    När jag kom hem så började jag känna av ångesten igen....vet inte varför jag mår bättre på morgon och tidig fm men sen runt lunchtid så kommer oron.
    Varför????
    Därför så är det så ofta jag ringer till VC försent.Dom har alltså inga tider kvar när jag ringer.....

    Min man är hos läkaren nu så han skulle hämta ut Stesolid åt mej.Tackar vi för.Kanske kan komma till ro lite bättre då.

    Nu skrev jag en hel roman igen.....sorry...

Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...