• Anonym (Småland)

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Denna tråden är för alla oss som lider av ångest, depressioner och andra liknande sjukdomar. 

    Jag vet att denna tråden betyder mycket för många av oss som skriver här. Innan jag startade våran första tråd så kände jag mig ensam om att må dåligt, men nu vet jag att vi är många fler än man kan tror som mår dåligt.

    Alla ni som har/har haft ångest/panikattacker/depressioner m.m. är jättevälkomna hit! Ni andra som kanske bara har frågor eller som har vänner/anhöriga som lider av detta är också välkomna...

    Alla ni underbara tjejer som skriver här inne. Ni är bäst, glöm aldrig det!!! Kämpa på för vi är starkare än vad vi tror.

    Hjärta


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 20:16
    Tänkte om vi skulle försöka oss på en liten lista på oss som skriver här inne...?

    Och lite snabb info om oss. Vet att vi försökte oss på en presentation av oss här inne innan, men det var så svårt att greppa vem som var vem ändå känner iaf jag... De som vill kan ju skriva lite info om sig själv, annars kan man bara skriva sitt namn/alias...?

    Ex på info kan ju vara namn/alias, Kön, Civilstatus, Barn?, Vart man bor, vad man lider av/diagnoser, om man jobbar, pluggar eller är sjukskriven...??
  • Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...
  • Anonym (Trasig)

    I ett gräl idag  blev jag så orehört upprörd att det slutade med att jag tog 4 st sömntabltter.
    Tänkte att jag ville sova bort den här dagen, orkade inte vara med.....
    Sambon rinde giftinformationscentralen som ville att han skulle hålla mig vaken eller köra
    in mig. Jag vägrade!

    Nu är jag oernhört vimsig, trött och osammanhängade men mår i övrigt  bra.

  • Maddisen80
    Anonym (Trasig) skrev 2010-10-31 19:58:18 följande:
    I ett gräl idag  blev jag så orehört upprörd att det slutade med att jag tog 4 st sömntabltter.
    Tänkte att jag ville sova bort den här dagen, orkade inte vara med.....
    Sambon rinde giftinformationscentralen som ville att han skulle hålla mig vaken eller köra
    in mig. Jag vägrade!

    Nu är jag oernhört vimsig, trött och osammanhängade men mår i övrigt  bra.
    vad var de för sömntabletter? de är inte roligt med gräl,men du borde egentligen åka in
  • Anonym (Skåne)
    Hej tjejer kan ni snälla svara mig om ni upplevt någon liknande som jag?

    * Vid min panikångest kan jag få smärta i bröstet (Hjärttrakten)
    * Får ont vid lungorna
    * Blir yr och svimfärdig (Allt svartnar och marken snurrar)
    * Får världens dödsångest ofta där det bara kommer tankar om att jag ska dö
    * Ständigt orolig och rädd
    * Paniken kan komma som en blixt från en blåklar himmel utan förvarning
    * Känns som luften försvinner eller som amn får kämpa för att få luft
    * Domningar
    * Hemska katastroftankar (Tex att jag ska dö ifrån min familj elelr att jag förlorar dom)
    * När jag ska leva sunt med mat och motion så kommer panikångesten och förstör för mig
    * När man är som lyckligast och gladast kommer den pang på och gör sig påmind
    * Måste somn framför en tvapparat eller vid en korsordstidning
    * Rädd för att somna/sova i rädsla av att inte vakna upp igen

    Har någon av er kännt eller har de samma som jag?
  • Anonym (Tr�tt)

    Overklighetskänslor-

    Kommer varje dag mer eller mindre. En väldigt obehaglig känsla över om jag är jag, svårt att förklara men känns som jag går på "autopilot", börjar då ifrågasätta mig själv, kan tänka att jag nog är i en psykos eller liknande.

  • Anonym (Tr�tt)

    tillägga, att jag tror jag betraktar mig själv utifrån ganska mycket och därför känner jag så

  • Maddisen80
    Anonym (Skåne) skrev 2010-11-01 12:01:51 följande:
    Hej tjejer kan ni snälla svara mig om ni upplevt någon liknande som jag?

    * Vid min panikångest kan jag få smärta i bröstet (Hjärttrakten)
    * Får ont vid lungorna
    * Blir yr och svimfärdig (Allt svartnar och marken snurrar)
    * Får världens dödsångest ofta där det bara kommer tankar om att jag ska dö
    * Ständigt orolig och rädd
    * Paniken kan komma som en blixt från en blåklar himmel utan förvarning
    * Känns som luften försvinner eller som amn får kämpa för att få luft
    * Domningar
    * Hemska katastroftankar (Tex att jag ska dö ifrån min familj elelr att jag förlorar dom)
    * När jag ska leva sunt med mat och motion så kommer panikångesten och förstör för mig
    * När man är som lyckligast och gladast kommer den pang på och gör sig påmind
    * Måste somn framför en tvapparat eller vid en korsordstidning
    * Rädd för att somna/sova i rädsla av att inte vakna upp igen

    Har någon av er kännt eller har de samma som jag?
    jag har ofta ont vid lungorna sen är jag yr,svimfärdig får jättehemska ångestattacker
  • Mammas gossar

    Så jäkla sjukt- Har lidit av ångest länge men aldrig fattat att det är overklighetskänslor jag lider av....
    Kan få känslor som om att jag blir mer medveten om vad jag gör, vem jag är, ifrågasätter livet o dess mening. Ibland känns det som om jag är med i en film typ...Har inte känts just så på länge nu men....

    Nu känner jag mig sådär konstig, fast det är bara jag o min hjärna som e konstig, men jag liksom är inte mig "själv", är skakig, värmesvallningar, illamående och självklart kommer känslan krypande "jag blir aldrig mig själv igen, så här kan jag inte leva" känslor som alltid kommer.


    Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Mammas gossar
    Anonym (Skåne) skrev 2010-11-01 12:01:51 följande:
    Hej tjejer kan ni snälla svara mig om ni upplevt någon liknande som jag?

    * Vid min panikångest kan jag få smärta i bröstet (Hjärttrakten)
    * Får ont vid lungorna
    * Blir yr och svimfärdig (Allt svartnar och marken snurrar)
    * Får världens dödsångest ofta där det bara kommer tankar om att jag ska dö
    * Ständigt orolig och rädd
    * Paniken kan komma som en blixt från en blåklar himmel utan förvarning
    * Känns som luften försvinner eller som amn får kämpa för att få luft
    * Domningar
    * Hemska katastroftankar (Tex att jag ska dö ifrån min familj elelr att jag förlorar dom)
    * När jag ska leva sunt med mat och motion så kommer panikångesten och förstör för mig
    * När man är som lyckligast och gladast kommer den pang på och gör sig påmind
    * Måste somn framför en tvapparat eller vid en korsordstidning
    * Rädd för att somna/sova i rädsla av att inte vakna upp igen

    Har någon av er kännt eller har de samma som jag?
    Känner igen en del, men kommer inte ofta som en panikattack, utan ligger oftast som molande ångest.
    Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Mammas gossar

    Min ångest beror nu på att jag känner mig som världens sämsta mamma, för att jag orkar inte med det, dem slåss o skriker hela tiden, Får en knäpp alltså. Men jag e ju deras mamma o måste klara det men just nu ORKAR jag INTE. Fan!


    Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Anonym (Tr�tt)
    Mammas gossar skrev 2010-11-01 14:41:40 följande:
    Så jäkla sjukt- Har lidit av ångest länge men aldrig fattat att det är overklighetskänslor jag lider av....
    Kan få känslor som om att jag blir mer medveten om vad jag gör, vem jag är, ifrågasätter livet o dess mening. Ibland känns det som om jag är med i en film typ...Har inte känts just så på länge nu men....

    Nu känner jag mig sådär konstig, fast det är bara jag o min hjärna som e konstig, men jag liksom är inte mig "själv", är skakig, värmesvallningar, illamående och självklart kommer känslan krypande "jag blir aldrig mig själv igen, så här kan jag inte leva" känslor som alltid kommer.
    Precis så! Men jag som har varit väldigt hypokondrisk har tolkat detta som ett förstadie till schizofreni. Jätte hemskt, levde i ett vakum ett par veckor men har tack o lov blivit liiiite bättre med medicin.
Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...