• Anonym (Småland)

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Denna tråden är för alla oss som lider av ångest, depressioner och andra liknande sjukdomar. 

    Jag vet att denna tråden betyder mycket för många av oss som skriver här. Innan jag startade våran första tråd så kände jag mig ensam om att må dåligt, men nu vet jag att vi är många fler än man kan tror som mår dåligt.

    Alla ni som har/har haft ångest/panikattacker/depressioner m.m. är jättevälkomna hit! Ni andra som kanske bara har frågor eller som har vänner/anhöriga som lider av detta är också välkomna...

    Alla ni underbara tjejer som skriver här inne. Ni är bäst, glöm aldrig det!!! Kämpa på för vi är starkare än vad vi tror.

    Hjärta


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 20:16
    Tänkte om vi skulle försöka oss på en liten lista på oss som skriver här inne...?

    Och lite snabb info om oss. Vet att vi försökte oss på en presentation av oss här inne innan, men det var så svårt att greppa vem som var vem ändå känner iaf jag... De som vill kan ju skriva lite info om sig själv, annars kan man bara skriva sitt namn/alias...?

    Ex på info kan ju vara namn/alias, Kön, Civilstatus, Barn?, Vart man bor, vad man lider av/diagnoser, om man jobbar, pluggar eller är sjukskriven...??
  • Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...
  • Anonym (Småland)

    Tittar in här lite snabbt... Känner att det är så många personer här inne, som jag inte välkomnat, men nu gör jag det iallafall: Välkomna hit! Tungan ute

  • Mammas gossar
    Anonym (Tr�tt) skrev 2010-11-01 15:47:11 följande:
    Precis så! Men jag som har varit väldigt hypokondrisk har tolkat detta som ett förstadie till schizofreni. Jätte hemskt, levde i ett vakum ett par veckor men har tack o lov blivit liiiite bättre med medicin.
    Det sköna är att det BARA är ångest, men de e fasiken svårt att inte bli rädd för känslan eller som i mitt fall få ge upp-känslor....kämpar som en gris......
    Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Anonym (Trasig)
    Anonym (Trasig) skrev 2010-10-31 19:58:18 följande:
    I ett gräl idag  blev jag så orehört upprörd att det slutade med att jag tog 4 st sömntabltter.
    Tänkte att jag ville sova bort den här dagen, orkade inte vara med.....
    Sambon rinde giftinformationscentralen som ville att han skulle hålla mig vaken eller köra
    in mig. Jag vägrade!

    Nu är jag oernhört vimsig, trött och osammanhängade men mår i övrigt  bra.
    Tack för omtanken, men jag blev hemma.

    Idag har vi pratat igenom gårdagen och jag har inget minne av någon som hände under dagen.
    Jag gick omkring här hemma och var helt nerdrogad. Jag svarade på tilltal och lyckades få ihop
    en biljettbeställning till min dotter som åkte iväg till sin pappa nu över lovet. Men jag har inget minne
    av saker jag sagt, telefonsamtal, middag och annat. Otroligt skrämmande faktiskt!

    Jag tog inte sömntabletterna för att jag ville ta mitt liv, jag tog dom för att få sova. Och jag ville sova
    genom hela dagen. Men så blev det alltså inte. Jag håller dock med, jag borde ha åkt in!

    Min sambo säger att enligt giftinformationscentralen fick jag i mig en dos fem gånger så hög som normalt.
    Det skrämde mig att jag så lättvindigt tog tabletterna, jag har ju väldigt starka självmordstankar i min sjukdomsbild, vad händer den dag jag inte kan hålla dom känslorna i schack??

    Jag mår i vilket fall som helst ganska bra idag. Släpande trötthet och huvudvärk. Lite hjärtklappning. Ångest.
    Men jag lever........
  • Maddisen80
    Anonym (Trasig) skrev 2010-11-01 19:34:00 följande:
    Tack för omtanken, men jag blev hemma.

    Idag har vi pratat igenom gårdagen och jag har inget minne av någon som hände under dagen.
    Jag gick omkring här hemma och var helt nerdrogad. Jag svarade på tilltal och lyckades få ihop
    en biljettbeställning till min dotter som åkte iväg till sin pappa nu över lovet. Men jag har inget minne
    av saker jag sagt, telefonsamtal, middag och annat. Otroligt skrämmande faktiskt!

    Jag tog inte sömntabletterna för att jag ville ta mitt liv, jag tog dom för att få sova. Och jag ville sova
    genom hela dagen. Men så blev det alltså inte. Jag håller dock med, jag borde ha åkt in!

    Min sambo säger att enligt giftinformationscentralen fick jag i mig en dos fem gånger så hög som normalt.
    Det skrämde mig att jag så lättvindigt tog tabletterna, jag har ju väldigt starka självmordstankar i min sjukdomsbild, vad händer den dag jag inte kan hålla dom känslorna i schack??

    Jag mår i vilket fall som helst ganska bra idag. Släpande trötthet och huvudvärk. Lite hjärtklappning. Ångest.
    Men jag lever........
    vad bra att du iaf mår ganska bra, jag har höga självmordstankar med
  • Anonym (Trasig)
    Maddisen80 skrev 2010-11-01 21:51:48 följande:
    vad bra att du iaf mår ganska bra, jag har höga självmordstankar med
    Det mest vedervärdiga man kan råka ut för!
    Jag hatar när tankarna kommer, dom väller in som höga vågor och
    det går inte att "stänga av".

    Jag hoppas att du har någon nära dig som kan hjälpa dig genom
    dom jobbiga tankarna. Själv har...hade...jag Sorbril när det blev som
    jobbigast, nu är dom slut och läkaren vill inte skriva ut fler. Nu vet jag inte
    vad som ska kunna få mig lugnare.

    Kram på dig!
  • CharlieJ

    Orkar tyvärr inte vara inne så mkt här längre... Orkar inte läsa tillbaka iheller, har åkt ner i depp igen... Varje dag är en kamp mot mig själv o mina tankar. Har barnen som ser till att jag håller mig ovanför ytan om i förstår vad jag menar? Är ganska hög på sobrilen nu så jag ska gå o nanna sängen, eller iallafall försöka... Somnade på soffan innan men vaknade för en stund sedan men ska nu försöka somna om i sängen istället.

    Skickar med en kram till alla som behöver en...

    Kram

  • Anonym (Sandra)

    Här blir det bara värre & värre..... Idag har jag bara kommit ur soffan för att gå på toa, ta medicin och en gång utanför dörren så hundarna fick kissa när sambon inte var hemma.

    Har aldrig haft självmordstankar innan utan bara självskadebetende, men idag kände jag för första gången att nu orkar jag inte mer, varför ska jag leva? varför varför varför?

    Imorgon har jag obligatioriskt seminarium i skolan, går jag inte dit kommer jag inte klara kursen. Men hur fan ska jag lyckas gå dit när jag inte lyckades gå till datorn försen halv ett på natten?

    Jag blir galen, har inte ens orkat läst igenom era andras inlägg.. förlåt..

  • Jensan 76

    Blir så ledsen när jag läser om er alla som mår så här dåligt. Varför blir det så här? Blir man någonsin 'som vanligt' igen?
    Jag ligger inne, har gjort sen i fredags. Vill egentligen hem till sambo o bebis nu, samtidigt som jag verkligen får den vila jag behöver här! Men jag vet inte...
    KÄMPA PÅ ALLA GOA MÄNNISKOR!!!

  • Mammas gossar

    Jag känner mig knäpp.... Vet inte vad det e för fel på mig, är det fel på mig eller överdriver jag. Varit utan cipralex sen i tisdags, ska till läkarn idag. Han kommer fråga hur jag mår- lätt när jag inte ens fattar själv.... Han kommer oxå diskutera annan medicin- jag varken orkar eller vill bli mer ångestsfylld, gah!!!!! Har också försökt gräva bland mina känslor. Jag är jätterädd för döden, att jag inte kommer finnas mer o tänker att detta är det enda o sen då.... Får panik vara jag tänker på det, detta gör ju att jag även blir rädd för att leva. Minns första gången jag tänkte så här, då var jag kanske 8-10 år, min första depression kom när jag var 18, strax efter att min mormor dog- har sen haft många svackor de kommande 10 åren.... Är detta svaret? Jag e så trött på att jag tänker o ältar hela tiden, minsta lilla sugnal så börjar jag gräva....


    Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Mammas gossar

    Ledsen att jag skriver så många ego inlägg. Har läst igenom alla era o KÄMPA på!


    Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...