• Anonym (Småland)

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Denna tråden är för alla oss som lider av ångest, depressioner och andra liknande sjukdomar. 

    Jag vet att denna tråden betyder mycket för många av oss som skriver här. Innan jag startade våran första tråd så kände jag mig ensam om att må dåligt, men nu vet jag att vi är många fler än man kan tror som mår dåligt.

    Alla ni som har/har haft ångest/panikattacker/depressioner m.m. är jättevälkomna hit! Ni andra som kanske bara har frågor eller som har vänner/anhöriga som lider av detta är också välkomna...

    Alla ni underbara tjejer som skriver här inne. Ni är bäst, glöm aldrig det!!! Kämpa på för vi är starkare än vad vi tror.

    Hjärta


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 20:16
    Tänkte om vi skulle försöka oss på en liten lista på oss som skriver här inne...?

    Och lite snabb info om oss. Vet att vi försökte oss på en presentation av oss här inne innan, men det var så svårt att greppa vem som var vem ändå känner iaf jag... De som vill kan ju skriva lite info om sig själv, annars kan man bara skriva sitt namn/alias...?

    Ex på info kan ju vara namn/alias, Kön, Civilstatus, Barn?, Vart man bor, vad man lider av/diagnoser, om man jobbar, pluggar eller är sjukskriven...??
  • Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...
  • Anonym (Småland)

    Har inte varit inne på FL på ett tag...
    Känner att jag missat mycket här inne... tyvärr... Men Maia, du har lite koll tror jag. Du är ju en av de gamla i denna tråden. Och nu menar jag inte åldern utan mer vilken tid du har varit med här...
    Kram på er alla

  • Maia

    Anonym Molly..

    Undrar om du skulle känna dig ok med att skicka ett pm till mig? En personlig fråga till dig som jag inte vill ta upp här. Skulle inte kännas bekvämt.
    Kramar 

  • Maia

    Trött. Äter allt jag kommer åt. Svårt att slappna av men jag vet att så fort jag lägger ner huvudet i soffan eller sängen så kommer jag däcka.
    Haft en extremt jobbig dag och vill att den ska gå över, samtidigt är jag rädd för att somna, kanske imorgon blir likadan eller värre..
    Japp, fröken possitiv säger godnatt antar jag.  

  • vaniljbullen

    Nu var det ett tag sen jag var inne, jag har inte riktigt orkat läsa igenom allt.. 

    Idag gjorde jag ett test på FB, det var intressant (alla vet ju att fb-test är det som gäller liksom.. :-P) för det stod att min fysiska kapacitet var noll, min emotionella var väldigt låg och min psykiska hälsa var väldigt låg. Einstein har talat. Det hade jag liksom kunnat komma på själv...

    Ja. Det är alltså bara apa här. Urk. 

  • Anonym (Ryggskadad)

    Molly: Tack för dina tröstande ord. Skönt att det finns någon som förstår. Känner mig så hjälplös i bland. Jag vill ju bli mitt självsäkra jag igen. Jag slutade inte att vara henne för att jag vill hon trillade av på vägen kan man kanske säga.

  • Maia
    Anonym (Ryggskadad) skrev 2010-11-15 11:56:05 följande:
    Min man sa något till mig i helgen när vi hade ett bråk eller vad man ska kalla det. Han sa att han saknade den självsäkra jag som han vet finns där inom mig och som jag har kapasitet att vara. Den självsäkra jag som jag var när vi träffades. Snacka om att dettta har satt snörr i mitt huvud.

    Vad har fått mig att tappa det och hur får jag det tillbaka. Tänk om jag aldrig blir den där självsäkra jag igen?

    Sorry att vara i från här så länge och sen bara komma med mitt problem
    Haft de diskutionerna med exet. Jag var stark, livlig och hade stora potential när vi träffades. När vi skiljdes var jag ett vrak.
    Nuvarande sambo visste väl till viss del att jag hade mycket bagage när vi träffades men under den första tiden var jag ok. Jobbade hårt, var social osv osv. Vet att han också saknar hur jag var men, har inte sagt det rätt ut. Det är en fruktansvärd sak att höra när man kämpar så med sig själv.
    Varma kramar! 
  • Mammas gossar

    Är hemma nu, är väl bättre men känner mig konstig på nått sätt, tycker livet är konstigt o liksom ifrågasätter livet på nått sätt viöket såklart ger mig ångest. Känner ni igen den känslan? Är det ångest som sätter igång de känslorna? Har verkligen svårt att g Förklara vad jag känner.....


    Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Mammas gossar

    Dem sa till mig när jag var inlagd att jag e rädd för att leva, kanske är det så..... För ett liv med ångest känns omöjligt för mig att leva i, o jag e rädd för det måendet.


    Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Maia
    Mammas gossar skrev 2010-11-17 09:13:52 följande:
    Dem sa till mig när jag var inlagd att jag e rädd för att leva, kanske är det så..... För ett liv med ångest känns omöjligt för mig att leva i, o jag e rädd för det måendet.
    Du kan bli av med ångesten också. Nu vet jag ju inte så mycket om dig då jag inte vart in här så ofta men...
    Att ifrågasätta livet och vara rädd för framtiden är nog vanligt för oss som kämpar med oss själv.
    Jag gick igenom det ordentligt förra året och har ff känslorna som kommer och går. Min son är anledningen för att kämpa extra mycket. Jag vill ju inte missa hans uppväxt, hur han blir för person osv.
    Ibland är tankarna mig övermäktiga men då tar jag en liten stund i taget.

    Inte så lätt som det låter men du måste nog försöka hitta sätt att ta dig igenom ångesten när den är som värst. Får du hjälp med psykolog, ångestdämpande eller så?

    Kramar! 
  • Anonym (mor*4)

    Hej
    Jag har nyligen börjat äta Cipralex för första gången. Har haft ångest till och från i hela livet men haft många bra perioder.
    Nyligen fick jag ett större ångestanfall och blev sjukskriven.
    Den fråga jag har är, Hur har ni mått under dom 2 första veckorna av Cipralex?
    Tycker det känns tungt att må illa alla dagar och ha ångest hela tiden...och absolut ingen energi att göra
    något hemma eller med barnen.
    Och nu dom senaste dagarna har jag inte kunnat äta..är på dag 6 i medicinering.

    Tankar och råd tas gärna emot.

Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...