• Anonym (Småland)

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Denna tråden är för alla oss som lider av ångest, depressioner och andra liknande sjukdomar. 

    Jag vet att denna tråden betyder mycket för många av oss som skriver här. Innan jag startade våran första tråd så kände jag mig ensam om att må dåligt, men nu vet jag att vi är många fler än man kan tror som mår dåligt.

    Alla ni som har/har haft ångest/panikattacker/depressioner m.m. är jättevälkomna hit! Ni andra som kanske bara har frågor eller som har vänner/anhöriga som lider av detta är också välkomna...

    Alla ni underbara tjejer som skriver här inne. Ni är bäst, glöm aldrig det!!! Kämpa på för vi är starkare än vad vi tror.

    Hjärta


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 20:16
    Tänkte om vi skulle försöka oss på en liten lista på oss som skriver här inne...?

    Och lite snabb info om oss. Vet att vi försökte oss på en presentation av oss här inne innan, men det var så svårt att greppa vem som var vem ändå känner iaf jag... De som vill kan ju skriva lite info om sig själv, annars kan man bara skriva sitt namn/alias...?

    Ex på info kan ju vara namn/alias, Kön, Civilstatus, Barn?, Vart man bor, vad man lider av/diagnoser, om man jobbar, pluggar eller är sjukskriven...??
  • Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...
  • Maddisen80

    hej och välkommen alla nya hoppas att ni kommer trivas här .

    Till er andra jag är tillbaka en stund ,just nu mår jag bättre psykiskt iaf men ibland blir de svackor men jag försöker kämpa.

    sköt om er allesammans

  • Maddisen80
    Maia skrev 2010-11-30 13:34:08 följande:
    Har vilat en stund. Kroppen var på högvarv och hjärnan krigade att jag var trött men samtidigt ville använda kroppen energi. Vet att jag behöver vila en stund under dagen och då är det ju bra att passa på innan lillen ska hämtas.
    Som alltid, detta vet jag ju också om, så får jag ångest när jag vaknar. Fattar inte varför och att jag ändå vilar istället för att tvinga mig själv att vara vaken istället. *suck*

    Imorgon ska jag på möte med AF tillsammans med min FK handläggare, min ansvarige från a-rehabiliteringen och min ssk från psyk. Nervös. Dessutom ska jag inte vara där förräns 13 och då kommer jag absolut hinna bygga upp ångest. Kommer försöka inte ta stesolid då den egentligen inte är rätt för denna typ av ångest. Det gäller ju att jag är nervös osv. Inte att jag har ångest av ingen anledning.
    Snart hämta lillen. 
    hej hoppas att möte gick bra,du får berätta hur de gick sen  när du orkar
  • Maddisen80
    Anonym (Sandra) skrev 2010-12-04 15:25:12 följande:
    Hoppas du får en bra dag fast du fått så lite sömn och hoppas du fick dig mer sömn efter du skrev inlägget :) Något trevligt planerat för kvällen?

    Hade samma problem här i natt, hade tagit en stesolid en stund innan för ångesten (de brukar göra mig lite trött), sedan tog jag sömntabletten men inte fan somnade jag. Låg och tittade på film (brukar somna lättare då) men klarvaken fast jag kände hur trött jag var och jäspade hela tiden. Tillslut tog jag en sömntablett till, men tror ni jag somnade? Nej.. Såg 4 filmer under natten + två avsnitt av en serie. Somnade väl runt 6-7 och vaknade 10 med ångest. Jäkla skit! Skulle gått på hockey med sambon, men han fick ta med en kompis istället. Blir soffan för min del. Tråkigt.
    usch vad jobbigt att inte kunna sova någonting ,jag brukar  kunna sova 8 timmar i streck vissa dagar med sömntablett +theralen sen vissa dagar kan jag inte sova alls.
  • Anonym (Mrs K)

    Hej igen...

    Vill tacka för välkomnandet.

    Orkar verkligen inte med alla känslor. Skitsamma att vissa i min närhet ansåg mig vara avtrubbad när jag åt mina antideppressiva. Då klarade jag iaf av att hålla ihop mig själv och kunde hantera det mesta som kom i min  väg.

    Nu hoppas jag att ngn ska preja av mig fr vägen när jag kör till jobbet, så jag slipper allt.

  • Anonym (Småland)
    Anonym (Mrs K) skrev 2010-12-03 23:18:22 följande:
    Hej allihop...

    Orkar inte skriva mkt öht  varesig allmänt el om mig själv just nu...mer än att tårarna började forsa ner för kinderna när jag hittade den här tråden.

    Här inne kommer jag tillbringa mkt tid...mig blir ni inte av med.
    Välkommen hit.
    Här inne finns så underbara och fina människor, så här kommer du att trivas...
    Kram
  • Anonym (Småland)

    Maddisen vad roligt att höra ifrån dig. Jag har tänkt mycket på dig. Vad underbart att du mår lite bättre!!! Vad glad jag blev nu ska du veta!!! Kramar i massor

  • Anonym (Småland)
    Anonym (Mrs K) skrev 2010-12-04 23:10:39 följande:
    Hej igen...

    Vill tacka för välkomnandet.

    Orkar verkligen inte med alla känslor. Skitsamma att vissa i min närhet ansåg mig vara avtrubbad när jag åt mina antideppressiva. Då klarade jag iaf av att hålla ihop mig själv och kunde hantera det mesta som kom i min  väg.

    Nu hoppas jag att ngn ska preja av mig fr vägen när jag kör till jobbet, så jag slipper allt.
    Nu vet jag ju inte hur du mår och hur du har haft det, men det låter som om du behöver medicin, eller iaf gå till en läkare/psykolog... Du ska inte behöva må så här...
  • Anonym (Mrs K)
    Anonym (Småland) skrev 2010-12-04 23:13:59 följande:
    Nu vet jag ju inte hur du mår och hur du har haft det, men det låter som om du behöver medicin, eller iaf gå till en läkare/psykolog... Du ska inte behöva må så här...
    Har ätit citalopram i 1år...men slutade på eget bevåg (idiotiskt, jag vet) för några veckor sedan för att omgivningen tjatade på mig om att jag borde sluta m dem av flera anl. Endel tyckte inte de hjälpte alls, medans andra ansåg att de gjorde mig fullständigt avtrubbad.

    Och nu känns det som att jag krashar hejdlöst.
  • Anonym (Småland)
    Anonym (Mrs K) skrev 2010-12-04 23:19:08 följande:
    Har ätit citalopram i 1år...men slutade på eget bevåg (idiotiskt, jag vet) för några veckor sedan för att omgivningen tjatade på mig om att jag borde sluta m dem av flera anl. Endel tyckte inte de hjälpte alls, medans andra ansåg att de gjorde mig fullständigt avtrubbad.

    Och nu känns det som att jag krashar hejdlöst.
    Det viktigaste är ju hur du själv känner och tycker... Jag tycker verkligen som om du ska kontakta en läkare... Du ska inte behöva må så här dåligt, bry dig inte om vad andra tycker eller tänker...
  • Anonym (Sandra)
    Maddisen80 skrev 2010-12-04 19:51:56 följande:
    usch vad jobbigt att inte kunna sova någonting ,jag brukar  kunna sova 8 timmar i streck vissa dagar med sömntablett +theralen sen vissa dagar kan jag inte sova alls.
    Ja, det är riktigt jobbigt. Men det går i perioder, ibland sover jag bort hela dagarna och ibland är det såhär.
    Precis som dig verkar det som, så drygt.

    Var samma sak inatt, tog sömntablett och hade ju tagit lugnande innan det. Somnade kl 6, vaknade 11.
    Är så jäkla trött på det här, måste be om nya sömntabletter eller något. Blir galen!
Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...