• Philippa

    Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG

    Min 16 åriga son gick hemifrån kl 18.00 för att han var arg och vi hade bråkat....

    Nu är kl 00:17 och han är inte hemma än...

    Han lämnade både mopeden och mobilen hemma...

    Polisen gör inget än på ett dygn eftersomhan gick efter ett gräl...

    Jag har ringt ALLA hans kompisar och INGEN vet vart han är (säger dom)...

    Han har ALDRIG gjort så här förut......

    Han fick diagnosen ADHD i juni men har ej fått mediciner ännu.. han är alltid arg, på precis allt....

    Är SUPEROROLIGGråter

    Vad göra?????????????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 18:52
    Hej¨på er alla!

    Idag vid 14.30-tiden kom min son hemsläntrandes....

    Jag ringde runt till alla hans kompisar igen och de sa alla som vanligt att ingen hade sett honom... Då ringde jag polisen som sa att jag skulle ringa deras föräldrar oxå, inte bara kompisarna...

    Jag rinde då föräldrar.. och när jag kom till föräldrer nr 5 så sa han lungt: Ja din son är hos oss....
    Jag blev överlycklig och sa samtidigt att hans son säger på sin mobli att han inte är där.. då säger pappa; jag vet, jag har försökt få din son att ringa hem men han ville inte och då kan inte heller min son bli tvingad att säga sanningen..

    VVVVVAAAAAA???????

    Hur i helvete kan man som föräldrer undanhålla sån viktig info för att ungdomen inte ville?? Han är ju för fan under 18 år...!

    Jag blev superarg på pappan eftersom han visste hur orolig jag hade varit och även ringt polisen...

    Men min son och jag har nu kramats och pratat ut ordentligt

    Tack för allt stöd!

  • Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG
  • SunnyBunny
    Philippa skrev 2010-08-13 00:30:28 följande:
    Dagen efter?? Ska jag behöva vara ett vrak ända tills imorgon???
    Har din son gjort så här förr? Ja jag gjorde så tyvärr:( Jag var hemsk! Men jag satte mig aldrig i nån fara, utan höll mig hos människor jag lita på och jag kom alltid hem efter i alla fall efter en natt. Det var inte så att jag söp ner mig eller knarka, bara tjura...Men det gjorde ju inte lättare för min stackars mamma!
  • Philippa
    SunnyBunny skrev 2010-08-13 00:35:00 följande:
    Har din son gjort så här förr? Ja jag gjorde så tyvärr:( Jag var hemsk! Men jag satte mig aldrig i nån fara, utan höll mig hos människor jag lita på och jag kom alltid hem efter i alla fall efter en natt. Det var inte så att jag söp ner mig eller knarka, bara tjura...Men det gjorde ju inte lättare för min stackars mamma!
    Han har ALDRIG gjort så här förut... det är det som får mig sååå orolig.....
  • MamMmAn

    Stackare, men hurru hans sommarjobb är säkert kvar när han kommer hem! Vad hade ni bråkat om, känns det som om det var så stort att han inte ville komma hem?

  • SunnyBunny
    Philippa skrev 2010-08-13 00:35:44 följande:
    Han har ALDRIG gjort så här förut... det är det som får mig sååå orolig.....
    Oh jag förstår det! Jag är mamma själv idag så jag förstår din oro!!! Men tonåringar kan göra drastiska saker ibland! Jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommer hem snart, eller i alla fall ringer!
  • Philippa
    MamMmAn skrev 2010-08-13 00:37:22 följande:
    Stackare, men hurru hans sommarjobb är säkert kvar när han kommer hem! Vad hade ni bråkat om, känns det som om det var så stort att han inte ville komma hem?
    Han har precis köpt en ny mobil för 6000 kr! (mycket pengar)...

    Idag kom han hem och sa att det var en spricka i displayen för att han och en jobbarkomips har skojbrottats på rasten och han hade telefonen i jackan....

    Jag blev arg på honom och sa att MÅSTE vara mer rädd om moblien eftersom den var så dyr och att han måste lägga ur mobilen ur fickan eller ta av sig jackan om de ska hålla på och låtsasbrottas..

    Då EXPOLDERAR han och säger att det ska jag skita i eftedrsom det är hans pengar och det är han som har köpt den....

    VISST, jag håller delvis med, men han är så oerhört slarvig med sina saker och förstår inte pengars värde....

    *suck*
  • Philippa
    SunnyBunny skrev 2010-08-13 00:37:40 följande:
    Oh jag förstår det! Jag är mamma själv idag så jag förstår din oro!!! Men tonåringar kan göra drastiska saker ibland! Jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommer hem snart, eller i alla fall ringer!
    Det hoppas jag oxå..... jag tror aldrig jag har varit så orolig....
  • Echidna

    Har du kollat m arbetskompisarna då?


    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Philippa
    Echidna skrev 2010-08-13 00:45:09 följande:
    Har du kollat m arbetskompisarna då?
    Japp, alla på hans tellista.....

    Kommer han inte hem inatt ska jag ringa hans chef imorgon och se om han har dykt upp där....Men tänk om han inte ens kommer på jobbet????
  • Mysgosmys

    När jag var i den åldern så gjorde jag precis som din son.. Han sitter nog och kurar nånstans i ilska, det gjorde jag. 

    Förstår att du är orolig, men visa för all del inte det när han kommer hem! Säg inget om polisen eller om att du har varit orolig. Skäll inte!

    Min mamma betedde sig som vanligt när jag kom hem, som om jag aldrig varit borta. Då fattade jag att det faktiskt inte är värt att gå iväg sådär, whats the point om ingen märker det liksom ^^

    Nu vet jag ju att hon faktiskt var orolig, hon lät bli att visa det med flit ^^ 

  • Echidna

    Jag tror han dyker upp på jobbet imorgon, men du ska absolut ringa dit imorgon om han inte dykt upp.


    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG