• Bubbibalubbi

    Vi som har utomkvedshavandeskap

    Är det fler än jag som precis fått domen utomkvedshavandeskap?
    Vill ni följas åt? 

  • Svar på tråden Vi som har utomkvedshavandeskap
  • nericia77

    ok ja jag starta en tråd där om några ville följas åt som har ett barn redan. men då kanske jag kan hänga kvar här om det e ok för ts o andra?

  • acinna

    Hittad också hit.
    Fick kämpa i 4 veckor med sjukvården på grund av blödningar och ömhet i vänster sida.
    11/9 lades jag in på gyn och fick genomgå en skrapning, men efter som mitt hcg fortsatte att öka så hamnade jag tillbaka på gyn 16/9 för titthålsoperation. Man konstaterade då att det var X i vänster äggledare. Fick behålla äggledaren, men börjar tveka på det eftersom statistiken säger att mellan 10-20% få X igen när äggledaren lämnades kvar... Vill inte göra den operationen igen!!!

    Vi är nu glada att värdena går neråt, och att vi inte är gravida längre. Jag vet, det låter så fel, men efter allt som varit så är det skönt.

    Så fort vi får så ska vi så klart på det igen!!! 

  • Shibby 78
    Var på KK för vul idag då hcg-värdena inte ökat som de ska de sista proverna heller. Visade sig att jag har ett utomkvedshavandeskap igen, i min högra äggledare, som även är min sista. Den vänstra tog dom förra X:et. Hejdå syskon, hej infertiltet för gott Gråter
    Är inlagd för op. imorgon. Bara hemma på permision över natten då jag inte har ont. Måste åka in på en gång om jag känner nåt.

    Hur ska jag orka igenom detta en gång till. Vi vill ju så gärna ha syskon. Jag orkar inte.... Vet att det finns IVF och så men det får man väl fundera på senare när allt detta lagt sig.

    Kram till er alla som behövt gå igenom detta!
  • mariliza
    Shibby 78 skrev 2010-10-13 14:37:11 följande:
    Var på KK för vul idag då hcg-värdena inte ökat som de ska de sista proverna heller. Visade sig att jag har ett utomkvedshavandeskap igen, i min högra äggledare, som även är min sista. Den vänstra tog dom förra X:et. Hejdå syskon, hej infertiltet för gott Gråter
    Är inlagd för op. imorgon. Bara hemma på permision över natten då jag inte har ont. Måste åka in på en gång om jag känner nåt.

    Hur ska jag orka igenom detta en gång till. Vi vill ju så gärna ha syskon. Jag orkar inte.... Vet att det finns IVF och så men det får man väl fundera på senare när allt detta lagt sig.

    Kram till er alla som behövt gå igenom detta!
    Stor stor kram till dig!!
    Jag har nyss blivit gravid, efter att ha opererat bort min vänstra äggledare i mars, är livrädd för att det ska ha satt sig fel igen. Kände du att något var fel denna gång? Eller löpte graviditeten på "normalt".?
  • acinna

    Shibby77: Jag vet egentligen inte vad jag ska säga. Du kommer att klara även detta! *styrkekram*

  • Shibby 78
    mariliza skrev 2010-10-13 19:15:28 följande:
    Stor stor kram till dig!!
    Jag har nyss blivit gravid, efter att ha opererat bort min vänstra äggledare i mars, är livrädd för att det ska ha satt sig fel igen. Kände du att något var fel denna gång? Eller löpte graviditeten på "normalt".?
    Jag fick en liten blödning vilket gjorde att dom började mäta hcg-nivåerna för att se hur det utvecklade sig samt att de gjorde vul. Vul såg dom inget på så då fortsatte dom mäta hcg-nivåerna. Dom utvecklades inte riktigt normalt så det blev ett til vul idag, och då hittade dom fostret i äggledaren..
    Hoppas verkligen allt går bra för dig, men det tror jag att det gör!

    Kram
  • mariliza
    Shibby 78 skrev 2010-10-13 20:18:28 följande:
    Jag fick en liten blödning vilket gjorde att dom började mäta hcg-nivåerna för att se hur det utvecklade sig samt att de gjorde vul. Vul såg dom inget på så då fortsatte dom mäta hcg-nivåerna. Dom utvecklades inte riktigt normalt så det blev ett til vul idag, och då hittade dom fostret i äggledaren..
    Hoppas verkligen allt går bra för dig, men det tror jag att det gör!

    Kram
    Håller tummarna för att operationen kommer gå bra! Hoppas ni får ett efterlängtat syskon med ivf! Jag lider verkligen med dig, och förstår dina hopplösa känslor!

    Ursäkta mina frågvisa frågor, och du behöver absolut inte svara om du vill, men hur såg blödningen ut?
    Jag fick i söndags lite ljust rosa på pappret när jag var på toa en enda gång, och efter det inte en tillstymmelse till nåt. Mitt förra x visste jag inte ens jag var gravid, för fick blödning som vanligt vid mens, och började sen blöda igen och fick svåra smärton 2 veckor senare. Mitt x jag hade för flera år sen, hade ett liknande förlopp, och det är väl egentligen det enda som talar för att det inte är x denna gång!
  • RaraS
    Shibby 78 skrev 2010-10-13 14:37:11 följande:
    Var på KK för vul idag då hcg-värdena inte ökat som de ska de sista proverna heller. Visade sig att jag har ett utomkvedshavandeskap igen, i min högra äggledare, som även är min sista. Den vänstra tog dom förra X:et. Hejdå syskon, hej infertiltet för gott Gråter
    Är inlagd för op. imorgon. Bara hemma på permision över natten då jag inte har ont. Måste åka in på en gång om jag känner nåt.

    Hur ska jag orka igenom detta en gång till. Vi vill ju så gärna ha syskon. Jag orkar inte.... Vet att det finns IVF och så men det får man väl fundera på senare när allt detta lagt sig.

    Kram till er alla som behövt gå igenom detta!

    Oj var jag lider med dig. Det där är vår, vi med en äggledare, värsta mardröm.

    Många, många kramar! Man klarar ofta mer än vad man tror! Och utvägen med IVF finns ju alltid där ialla fall!

  • Shibby 78
    mariliza skrev 2010-10-13 20:26:25 följande:
    Håller tummarna för att operationen kommer gå bra! Hoppas ni får ett efterlängtat syskon med ivf! Jag lider verkligen med dig, och förstår dina hopplösa känslor!

    Ursäkta mina frågvisa frågor, och du behöver absolut inte svara om du vill, men hur såg blödningen ut?
    Jag fick i söndags lite ljust rosa på pappret när jag var på toa en enda gång, och efter det inte en tillstymmelse till nåt. Mitt förra x visste jag inte ens jag var gravid, för fick blödning som vanligt vid mens, och började sen blöda igen och fick svåra smärton 2 veckor senare. Mitt x jag hade för flera år sen, hade ett liknande förlopp, och det är väl egentligen det enda som talar för att det inte är x denna gång!
    Ingen fara. Min blödning var lite mörkare, med lite lite pyttesmå blodklumpar. I mängd var det kanske ca som en tsk.
  • Shibby 78
    RaraS skrev 2010-10-13 20:43:21 följande:

    Oj var jag lider med dig. Det där är vår, vi med en äggledare, värsta mardröm.

    Många, många kramar! Man klarar ofta mer än vad man tror! Och utvägen med IVF finns ju alltid där ialla fall!


    Ja, det sista som fick hända. Jag är glad att vi har ett barn iallafall, och det finns ju alltid ivf.
  • Shibby 78

    Tack för alla stöttande kommentarer! Det värmer!

    Känner mig nervös för morgondagen, så det blir nog lite sömn inatt. Ska mysa med sambon nu och kolla en film.

    Kram till er alla!

Svar på tråden Vi som har utomkvedshavandeskap