• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Anemon

    11 missfall... Så jobbigt för dig att jag inte ens kan föreställa mig att behöva gå igenom allt det.
    Om du blivit gravid så många gånger trots lågt AMH har du funderat över om det kan vara annat än dålig kvalitet på embryona som orsakar missfall? Lågt AMH behöver inte betyda sämre kvalitet! Jag vill tipsa om en tråd, Aten tråden som tar upp immunologiska orsaker till bl.a. missfall, dör flera Med liknande historia som du har Lyckats med rätt behandling.
    Jag har själv gjort mer än 10 IVF och har ett MA i bagaget och har nu bytt spår till ÄD. Innan vi bytte spår gjorde vi en utredning i Aten för att få veta om det fanns fler faktorer än äggen. Jag är 40 nu så åldern är en stor faktor för mig också. Jag vill bara säga att ÄD löser ju inte allt om ditt immunförsvar angriper din graviditet så du bör forska vidare i denna fråga innan du beslutar dig för ÄD.
    Skriver från telefon nu så lite korthugget i mins formukeringar men läs på i Atentråden!
    Varma kramar!

  • Idis

    Hej tjejer, jag skrev här en del tidigare men har inte varit inne på ett tag. För 1 år sedan fick jag beskedet att min AMH var 0,36 (ev visade det fel, det vet jag inte). Idag gick vi in i vecka 14 efter ICSI. So far, so good.

  • 11 missfall o ledsen

    Tack "Anemon" för din omtanke och dina tips, ska läsa tråden du föreslår. Du måste ha haft det väldigt svårt m 10 IVF i bagaget. Vet ju själv hur hormonerna tillsammans med besvikelser och oro påverkar livet i övrigt. Har läst om immunologiska orsaker och tagit upp det med läkare men har inte fått gehör. Det ger mig hopp att du skriver att det finns andra i samma situation som blivit hjälpta, stort tack för din omtanke och lycka till med din ÄD. En stor kram till dig!

  • Linn73

    Förlåt för min frånvaro här i tråden den sista tiden. 

    Jag blev ju gravid på första ÄD-försöket efter en lång rad misslyckade IVF-försök i bagaget. Hade en slitsam graviditet och en förlossning som slutade med akut kejsarsnitt men nu är äntligen vår efterlängtade son här! Han är världens mest underbara och en kopia av sin far.

    Är så tacksam att vår donator gjorde det möjligt för mig att få bära och föda ett barn och jag känner starkt att det fanns en mening att vi skulle gå igenom alla tuffa och smått hopplösa år för att få just den här lille killen. Önskar att jag kunde tacka henne personligen! Det krävdes hon, min man och jag för att det skulle bli just han. 

    Stor kram till alla er som kämpar. Jag vet vad ni går igenom och att hoppet ibland sviker. Hör gärna av er till mig om ni har några som helst funderingar ang ÄD. Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv, som mamma, och jag kommer nog inte att vara fullt så närvarande i tråden framöver.
     
    Kram och kärlek Hjärta 

  • Kattflickan

    Stort Grattis Linn! Har funderat över hur det gick för dig! Njut nu av din efterlängtade son!

  • germany

    Linn 73 - Har också många ggr tänkt på dig och undrat vart livet fört dig. Är inte aktiv i denna fina tråd längre, men tittar in här då och då (vistas alltså fortfarande på FL fastän vi numera också har en liten hos oss). VARMT GRATTIS kära du för ditt mirakel som du nu håller i din famn Hjärta


    Sååå underbart att få läsa ditt fina inlägg och att allt slutade så lyckligt. Blir så rörande glad för var och en av er kämpare som jag känner till sedan den tid när jag själv kämpade på som mest. Din historia är verkligen en framgångshistoria Linn och som ger hopp till andra som kanske har börjat ge upp eller tappat hoppet.

    Kram till dig och din numera lite större familj och all lycka till er. Solig

  • Anemon

    Åh Linn! Har tänkt på dig och undrat hur det gått för er! Blir så glad när jag läser vad du skriver! Stort grattis till er och många kramar!

  • Idis

    Linn, vilken fin historia det blev av allt ert kämpande. Sjävklart var just den här pojken menad att bli er son

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH