• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Percafluviatilis
    Sjuttiosjuan skrev 2018-09-22 18:04:14 följande:

    Förstår precis hur du känner, var precis likadant för oss. Men för varje misslyckat Ivf försök så gick tankarna mer och mer åt det hållet och till slut kände vi oss redo. Men det tog som sagt lång tid och 6 försök innan vi var där i tanken. Så här i efterhand känns det helt fantastiskt och vi tänker inte en sekund på att hon inte har mina gener. Men det kanske inte behövs fler försök försök för du kanske redan är gravid:)


    Ja, vi får se helt enkelt. Min mans ovilja grundar sig till största delen i att han tycker att det känns som om man leker för mycket gud. Kan förstå tanken men samtidigt är det inget som skadar någon och generna bryr man sig ju inte om sedan. Vi får se helt enkelt. Men jag vet att jag kommer fungera utan barn också även om det så klart skulle vara en otroligt stor sorg som nog behöver bearbetas med terapi osv. Hade adoption varit helt oproblematiskt hade vi dock aldrig tvekat gällande det.

    Skönt att ni till slut fick ert efterlängtade barn! <3
  • emhu
    Frazze skrev 2018-09-22 20:09:29 följande:

    Hej alla!

    Så roligt att läsa om allas olika situationer. Skönt att era små flickor mår bra emhu! Hur går det? Har bebis dykt upp ännu? Vad blev det?

    Blir ingen FET i höst Pengarna räcker inte och nu har jag fått veta att mitt vikariat tar slut 1/11 oxå. Bara söka nytt jobb och hoppas på att man snart får ett.

    Men jag ger inte upp hoppet att vi ska kunna åka i mars el så.

    Percafluviatilis tycker inte ni ska hänga upp er på en sån fånig detalj som ett donerat ägg. Alltså, det är ju du som bär barnet och du som föder det alltså ditt blod.

    Vi körde 3 ivf försök och sen kände jag att stressen tog knäcken på mig. Visst så blev jag ju gravid på första försöket, men det gick ju inte hela vägen. Men sen inget!

    Fick höra om Äd och sen struntade jag i allt och vi bara åkte. Gick ju inget vidare då heller och sen blev jag naturligt gravid istället! Här sitter jag och tittar på världens finaste lilla kille (INTE partisk alls hahahahha)

    Men jag vet att det är helkört även om jag skulle testa ivf igen för det finns inga ägg kvar. Jag tvekar inte en sekund att återgå till ÄD. Vi har 11 blastocyster i riga och kommer använda så många som krävs för att få en el två till.

    Vänta inte för länge med syskon någon!


    Ingen bebis i sikte här ännu :( börjar kännas så himla tungt. Vill verkligen inte bli igångsatt heller så jag håller tummarna för att det kommer igång snart.

    Tråkigt med jobbet, antar att du letar efter något annat nu då? Men det är ju ingen rolig situation förstår jag. Hoppas att ni kan få ihop en liten buffert så att ni kan åka och hämta en blastis eller två i vår istället.
  • Aylina88

    Hej tjejer! Hoppas allt är bda med er? Lova åter komma när min lillebebis skulle komma men tyvärr så hade jag otur och förlora mitt barn i vecka 29 haft ett helvetet och saknaden har tagit död på mig men nu kämpar jag mig upp igen och vi ska försöka på ett till barn så våran änglabebis får en syskon <3

  • Zwillinge86
    Aylina88 skrev 2018-09-25 16:44:41 följande:

    Hej tjejer! Hoppas allt är bda med er? Lova åter komma när min lillebebis skulle komma men tyvärr så hade jag otur och förlora mitt barn i vecka 29 haft ett helvetet och saknaden har tagit död på mig men nu kämpar jag mig upp igen och vi ska försöka på ett till barn så våran änglabebis får en syskon <3


    Beklagar verkligen er förlust och det ni går igenom. All styrka och värme till er!
  • Frazze
    Aylina88 skrev 2018-09-25 16:44:41 följande:

    Hej tjejer! Hoppas allt är bda med er? Lova åter komma när min lillebebis skulle komma men tyvärr så hade jag otur och förlora mitt barn i vecka 29 haft ett helvetet och saknaden har tagit död på mig men nu kämpar jag mig upp igen och vi ska försöka på ett till barn så våran änglabebis får en syskon <3


    Starkt gjort fina du! Jag vet hur den förlusten känns och jag vet precis vad ni går igenom. Det finns ingen smärta att jämföra med! Därför är jag verkligen glad att ni vågar försöka igen! Nästa gång kommer allt att gå bra och ni kommer få så många extra koller på Ultraljud så att ni känner er "säkra" de är verkligen bra på det när man ber om det. Man känner sig aldrig säker och trygg efter e sån förlust tyvärr. Inte ens när de kommit ut! Men man får försöka slappna av lite Önskar er all lycka! Kram
  • emhu
    Aylina88 skrev 2018-09-25 16:44:41 följande:

    Hej tjejer! Hoppas allt är bda med er? Lova åter komma när min lillebebis skulle komma men tyvärr så hade jag otur och förlora mitt barn i vecka 29 haft ett helvetet och saknaden har tagit död på mig men nu kämpar jag mig upp igen och vi ska försöka på ett till barn så våran änglabebis får en syskon <3


    Jag beklagar verkligen er förlust, kan inte ens tänka mig smärtan och saknaden. Har ni fått veta varför ni förlorade ert barn?
  • Aylina88
    Zwillinge86 skrev 2018-09-25 17:13:42 följande:

    Beklagar verkligen er förlust och det ni går igenom. All styrka och värme till er!


    Tack
    Frazze skrev 2018-09-25 19:28:06 följande:

    Starkt gjort fina du! Jag vet hur den förlusten känns och jag vet precis vad ni går igenom. Det finns ingen smärta att jämföra med! Därför är jag verkligen glad att ni vågar försöka igen! Nästa gång kommer allt att gå bra och ni kommer få så många extra koller på Ultraljud så att ni känner er "säkra" de är verkligen bra på det när man ber om det. Man känner sig aldrig säker och trygg efter e sån förlust tyvärr. Inte ens när de kommit ut! Men man får försöka slappna av lite Önskar er all lycka! Kram


    Tack fina du <3
    emhu skrev 2018-09-25 20:04:18 följande:

    Jag beklagar verkligen er förlust, kan inte ens tänka mig smärtan och saknaden. Har ni fått veta varför ni förlorade ert barn?


    Tack livmoderkakan hade losnat och de blev syrebrist så min mini klara sig inte :(
  • emhu
    Aylina88 skrev 2018-09-25 20:54:46 följande:

    TackTack fina du <3Tack livmoderkakan hade losnat och de blev syrebrist så min mini klara sig inte :(


    Även om förlusten av ett barn måste vara något av det svåraste man kan gå igenom så måste det ändå vara skönt att få en förklaring till varför det hände så att mödravården kan ge er extra kontroller vid nästa graviditet.
  • Nube
    Aylina88 skrev 2018-09-25 16:44:41 följande:

    Hej tjejer! Hoppas allt är bda med er? Lova åter komma när min lillebebis skulle komma men tyvärr så hade jag otur och förlora mitt barn i vecka 29 haft ett helvetet och saknaden har tagit död på mig men nu kämpar jag mig upp igen och vi ska försöka på ett till barn så våran änglabebis får en syskon <3


    Många varma kramar till dig och din man. Så stor sorg förlora det lilla barnet man har så kämpat för att få. Önskar er all lycka till i framtiden!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH