• Nilma

    Jag är ny här!

    21 år gammal och ny på forumet! Jag har inte barn och har faktiskt inte planerat det inom de närmsta åren då jag pluggar och därefter gärna vill komma ut i arbetslivet först, men barn blir det förr eller senare.

    Under tiden får jag hålla tillgodo med min systers tre barn i åldrarna 8, 5 och 1! 

    Jag bor för övrigt i Borås tillsammans med min sambo (sedan drygt 2,5 år tillbaka) och pluggar då som sagt på högskolan. Jag jobbar även lite extra inom äldrevården!

    Hoppas man är välkommen här :) 

  • Svar på tråden Jag är ny här!
  • iaseia
    Adidas16 skrev 2011-01-26 21:19:39 följande:
    Skit en hel vetenskap för att bli polis, en gammal kompis som jag vuxit upp med gjorde allt detta men tackade nej till denna plats hon fick... för att hon fick fast tjänst på det jobbet hon hade... bara 3 månader efteråt eller något så fick hon sparken för de var så lite att göra hahha snacka om ruttet.. men hon lär väl söka igen antar jag...

    Jag ska inte bli polis, men skulle gärna se hur svårt alla säger att det e.. dock e de så att jag har lite krångel med benen så fått sluta sporta men nu efter några år kanske man är hel igen och bara köra från början hahah :)
    Ja absolut, haha
    Aj då fa va surt för henne, det äör ju som sagt tuff konkurens och ta sig genom nålsögat en gång är det inte många som gör, att göra det två gånger känns som omöjligt, men jag hoppas hon klarar det och hälsa henne lycka till.

    Tycker absolut du ska hänga på ifall det blir något, träna skadar ju aldrig, då får du se hur man gör, 2km är ju ingenting egentligen det är 2km på en varvbana, men hinderbanan är lite kul faktiskt..
    Du kan ju hänga med på det du klarar av...

    En annan sak när man kommer till fysen (eller om man gör det) så är det tydligen sån otrolig bra stämning att alla peppar liksom varandra så man slår absolut sin personliga tid.
     
  • Adidas16
    iaseia skrev 2011-01-26 21:19:40 följande:
    Just därför jag vill jobba inom just dessa yrken, de får ganska dåligt rykte ibland och jag vill kunna hjälpa till och förbättre det, eller alltså inte förbättra ryktet utan mer sudda ut det.
    Hade jag slängts ut i en amulans idag och kommit till en olycksplats hade jag säkert inte klarat de heller men jag tror att om man blir ordentligt utbildad och ifrågasätter varför man lär sig något så tror jag att man faktiskt håller sig lugn som de går vid sånna här saker, sen blir man nog aldrig helt avslappnad men ja tror man lär sig att hantera saker och lägga det åt sidan för stunden och sen bearbeta det när man gått av den platsen eller kommit hem,.. 

    Jo kan förstå det, ambulansförare är ju mycket mer intressant än vara sjuksköterska på ett sjukhus... Varje dag ser olika ut och man är inte instängd mellan fyra väggar...


    Joo klart man blir ordentligt utbildad. Skall du söka till hösten nu till något av yrkerna? Får en bild av dig att du e en tjej med mycket go i, ingen som backar där inte :)

  • iaseia
    Adidas16 skrev 2011-01-26 21:24:22 följande:

    Jo kan förstå det, ambulansförare är ju mycket mer intressant än vara sjuksköterska på ett sjukhus... Varje dag ser olika ut och man är inte instängd mellan fyra väggar...


    Joo klart man blir ordentligt utbildad. Skall du söka till hösten nu till något av yrkerna? Får en bild av dig att du e en tjej med mycket go i, ingen som backar där inte :)


    Ja det är nog sant, det händer alltid mycket kring mig
    Måste läsa upp Natur, Matte och Hisztoria först så får se hur lång tid de tar, hoppas kuinna söka SSK tefter sommaren.
     
  • Adidas16
    iaseia skrev 2011-01-26 21:23:54 följande:
    Ja absolut, haha
    Aj då fa va surt för henne, det äör ju som sagt tuff konkurens och ta sig genom nålsögat en gång är det inte många som gör, att göra det två gånger känns som omöjligt, men jag hoppas hon klarar det och hälsa henne lycka till.

    Tycker absolut du ska hänga på ifall det blir något, träna skadar ju aldrig, då får du se hur man gör, 2km är ju ingenting egentligen det är 2km på en varvbana, men hinderbanan är lite kul faktiskt..
    Du kan ju hänga med på det du klarar av...

    En annan sak när man kommer till fysen (eller om man gör det) så är det tydligen sån otrolig bra stämning att alla peppar liksom varandra så man slår absolut sin personliga tid.
     
    Ja jag vet inte har inte pratat med henne på ett tag hon var och jobba uppe i fjällen nu iaf... får väl se hur det går för henne...

    Nej det gör ju inte det, tränat sådant innan eller? antar även att du är en sådan som tränar varje dag?

    Joo men det kan jag nog tänka mig.. att någon peppar en hjälper faktiskt mycket det har man märkt i många lägen i det lilla livet:)
  • Adidas16
    iaseia skrev 2011-01-26 21:28:21 följande:
    Ja det är nog sant, det händer alltid mycket kring mig
    Måste läsa upp Natur, Matte och Hisztoria först så får se hur lång tid de tar, hoppas kuinna söka SSK tefter sommaren.
     
    :)
    Okej natur och matte är ju roliga ämnen men historia skulle jag kunna slippa:P haha Du får plugga som bara den så man kommer in, har du kikat vad det brukar vara för poäng att komma in?
  • Nilma
    Adidas16 skrev 2011-01-26 21:28:35 följande:
    Ja jag vet inte har inte pratat med henne på ett tag hon var och jobba uppe i fjällen nu iaf... får väl se hur det går för henne...

    Nej det gör ju inte det, tränat sådant innan eller? antar även att du är en sådan som tränar varje dag?

    Joo men det kan jag nog tänka mig.. att någon peppar en hjälper faktiskt mycket det har man märkt i många lägen i det lilla livet:)
    Är ju själv träningsfreak och vet att en härlig tjej på den bloggportalen jag finns på bloggar en del om vägen till polishögskolan. Hon är i full gång med fystesterna nu om jag inte minns helt fel! Verkar spännande det där men en hel vetenskap för att sedan bli färdig.
  • Adidas16
    Nilma skrev 2011-01-26 21:35:37 följande:
    Är ju själv träningsfreak och vet att en härlig tjej på den bloggportalen jag finns på bloggar en del om vägen till polishögskolan. Hon är i full gång med fystesterna nu om jag inte minns helt fel! Verkar spännande det där men en hel vetenskap för att sedan bli färdig.
    Är du på gym och tränar eller vad hittar du på?? Ja de handlar bara om att träna om man har det och viljan så går allt :) vi får hoppas hon kommer igen allt de där:P Tycker de finns många taniga tjejer som är poliser så det är bara träning som gäller:D men jag skall bli förskollärare så här behövs inget tränas för att få sin utbildning... hahah
  • Nilma
    Adidas16 skrev 2011-01-26 21:40:19 följande:
    Är du på gym och tränar eller vad hittar du på?? Ja de handlar bara om att träna om man har det och viljan så går allt :) vi får hoppas hon kommer igen allt de där:P Tycker de finns många taniga tjejer som är poliser så det är bara träning som gäller:D men jag skall bli förskollärare så här behövs inget tränas för att få sin utbildning... hahah
    Jaa, jag gymmar på Onyx och Svensons och simmar emellanåt på Borås Simarena!

    Haha, nej, det har du rätt i!
    Det är väl tur att man inte har de kraven på sig kanske :) 
  • Adidas16
    Nilma skrev 2011-01-26 21:42:13 följande:
    Jaa, jag gymmar på Onyx och Svensons och simmar emellanåt på Borås Simarena!

    Haha, nej, det har du rätt i!
    Det är väl tur att man inte har de kraven på sig kanske :) 
    Okej.. jag hade årskort på badhuset.. så jag simmade vissa dagar och styrketränade vissa dagar.. men när jag väl börjat så kunde ja inte sluta så tränade såklart för mkt så slutade med att ja inte kunde träna på ett tag och gick inte tillbaka:D:D när man väl har börjat så har man och när man slutat så har man:P
  • Nilma
    Adidas16 skrev 2011-01-26 21:49:53 följande:
    Okej.. jag hade årskort på badhuset.. så jag simmade vissa dagar och styrketränade vissa dagar.. men när jag väl börjat så kunde ja inte sluta så tränade såklart för mkt så slutade med att ja inte kunde träna på ett tag och gick inte tillbaka:D:D när man väl har börjat så har man och när man slutat så har man:P
    Haha, ja det är faktiskt väldigt sant! Har haft ett uppehåll på en vecka nu för att jag inte har fått göra några ansträngande grejer men det spritter nästan i benen nu :)
Svar på tråden Jag är ny här!