• Nilma

    Jag är ny här!

    21 år gammal och ny på forumet! Jag har inte barn och har faktiskt inte planerat det inom de närmsta åren då jag pluggar och därefter gärna vill komma ut i arbetslivet först, men barn blir det förr eller senare.

    Under tiden får jag hålla tillgodo med min systers tre barn i åldrarna 8, 5 och 1! 

    Jag bor för övrigt i Borås tillsammans med min sambo (sedan drygt 2,5 år tillbaka) och pluggar då som sagt på högskolan. Jag jobbar även lite extra inom äldrevården!

    Hoppas man är välkommen här :) 

  • Svar på tråden Jag är ny här!
  • iaseia

    Jaha där ser man, kanske ska bege mig dit någondag då,

    Ekängsgatan bodde jag på. Bra område. 

  • Adidas16
    iaseia skrev 2011-01-26 22:19:34 följande:
    Tyvärr har jag tappat den egenskapen någonstans, eller aldrig haft den ?
    Haha, jag är långt ifrån tränad vilket är en väldigt stor nackdel. 
    Okej jag ränar för att bli större, är 173 och väger 55 så nu äter jag shackers eller hur det stavas som man går upp i vikt av.. kolhydrater mums:)

    Okej kunde gjorde dina arbeten åt dig;) ahhah så mycket älskar jag de:P natur asså.. historia borde man läsa igen för nu kanske man skulle fatta mer hahah...
  • Adidas16
    Nilma skrev 2011-01-26 22:22:23 följande:
    Haha, ja det har du väl rätt i kanske!
    Vi bor på Sjöbo nu men precis skrivit kontrakt på en lägenhet på Norrmalm :) Du själv då?
    Ja, vi träffades faktiskt här! Hade snackat med varandra lite via nätet innan jag flyttade hit, sen fick jag problem med mitt bredband i den dåvarande lägenheten och eftersom han var hajj på det erbjöd han sig att hjälpa mig och ja, sen stannade han visst kvar :) 
    :) Okej då bor jag emellan sjöbo och norrmalm... jag bor på erikslund... Åker du buss så borde vi åkt samtidigt någon gång:P
    hahahha skoj.. det e det killarna e till för hjälpa till med karlgörat:) mys mys
  • Adidas16
    iaseia skrev 2011-01-26 22:32:45 följande:
    Jaha där ser man, kanske ska bege mig dit någondag då,

    Ekängsgatan bodde jag på. Bra område. 
    Var bor du nu da?
  • iaseia

    Oj då då förstår jag att du vill gå upp.
    Jag är 10cm mindre än dig och väger ty p 20kg mer, hehe.
    Men men alla är olika.

    Nu bor jag i ljungm, ligger typ tre mil mot fristad... 

  • Adidas16
    iaseia skrev 2011-01-27 00:07:08 följande:
    Oj då då förstår jag att du vill gå upp.
    Jag är 10cm mindre än dig och väger ty p 20kg mer, hehe.
    Men men alla är olika.

    Nu bor jag i ljungm, ligger typ tre mil mot fristad... 
    Joo de e la dags för det kanske :) men har alltiv varit så.. fått det efter min far, min bror är likadan:P

    okej, fristad har jag min praktik under min skoltid.... Ljungm har ja inte så stor koll på men de e nog mysigt... jag är från småland sen innan och alltid bott på landet... haft stuteri med hästar 30 tal och hundar ja allt man kan tänka sig:P så lägenhet mitt i stan e la inte mitt prio i livet gott med varmvatten dock:)
  • iaseia

    Haha ja det smög sig in ett m där. Det ska vara Ljung.
    Jo jag bor ju på landet nu och det är helt underbart, bor i en liten stuga och det är som sagt underbart, lite hästar och kor i närheten och flera hundar. jag är en riktig djurvän så har alltid velat bo så här, nackdelen är ju på vintern att de är så förbannat kallt så får elda en hel del. haha
    Jaha Småland, var i småland kommer du i från ?  

  • Nilma
    Adidas16 skrev 2011-01-26 22:44:43 följande:
    :) Okej då bor jag emellan sjöbo och norrmalm... jag bor på erikslund... Åker du buss så borde vi åkt samtidigt någon gång:P
    hahahha skoj.. det e det killarna e till för hjälpa till med karlgörat:) mys mys
    Hehe, det har vi säkert gjort då!
    Ja, eller hur! Otroligt praktiskt om inte annat :)
  • Adidas16
    iaseia skrev 2011-01-27 00:33:05 följande:
    Haha ja det smög sig in ett m där. Det ska vara Ljung.
    Jo jag bor ju på landet nu och det är helt underbart, bor i en liten stuga och det är som sagt underbart, lite hästar och kor i närheten och flera hundar. jag är en riktig djurvän så har alltid velat bo så här, nackdelen är ju på vintern att de är så förbannat kallt så får elda en hel del. haha
    Jaha Småland, var i småland kommer du i från ?  
    Haha okej :) Inte allt för stor koll när ja inte är längre ut än Fristad har väl åkt mot vårgårda och borgstena någon gång sådär men som sagt man tänker inte så mkt på vad allt heter:)
    Jo vintern e ju seg men hur underbart är det då inte när man har sommar, oslagbart när man bara kan dra fram grillen och bara känna doften:) Samt alla skogspromenader...
    Japp, jag kommer från Vimmerby, Astrid Lindgrens värld kanske du känner igen?
  • Adidas16
    Nilma skrev 2011-01-27 09:47:53 följande:
    Hehe, det har vi säkert gjort då!
    Ja, eller hur! Otroligt praktiskt om inte annat :)
    Men det är lite öde på det hela för varje människa som man träffar kan man långt ifrån säga att det klaffar med alla :)
  • Nilma
    Adidas16 skrev 2011-01-27 11:24:44 följande:
    Men det är lite öde på det hela för varje människa som man träffar kan man långt ifrån säga att det klaffar med alla :)
    Ja, det är ju så och konstigt nog har vi endast bråkat vid ett tillfälle så ja, vi passar helt enkelt ihop :)
  • iaseia
    Adidas16 skrev 2011-01-27 11:23:43 följande:
    Haha okej :) Inte allt för stor koll när ja inte är längre ut än Fristad har väl åkt mot vårgårda och borgstena någon gång sådär men som sagt man tänker inte så mkt på vad allt heter:)
    Jo vintern e ju seg men hur underbart är det då inte när man har sommar, oslagbart när man bara kan dra fram grillen och bara känna doften:) Samt alla skogspromenader...
    Japp, jag kommer från Vimmerby, Astrid Lindgrens värld kanske du känner igen?
    Ja precis de ligger lite bortanför Borgstena också, hehe

    Ja längtar som fan till sommaren,

    Ajjemen vimmerby känner ja till, eller känner och känner vet att de är ett ställa ett bo på i alla fall. 
Svar på tråden Jag är ny här!