• novemberbarn09

    BIM mars 2011

    Tänkte att vi som fanns med i bim lista för februari och inte fick våra efterlängtade plus kunde fortsätta i denna tråd =) Även alla ni andra som hoppas på en novemberbebis

    Här skriver du in när din förväntade mens beräknas utebli (BIM). Vi pratar, peppar och hjälper varandra med frågor som kan komma upp.

    Vill du vara med på listan? Kopiera listan från det senaste inlägget (ctrl c) och klistra in i ditt inlägg (ctrl v). Skriv in dina uppgifter på rätt plats vad det gäller BIM-datum, gärna också hur länge du försökt och om du har barn sen tidigare.


    EXEMPELVIS:
    BIM:
    1. Annakarin (2 barn, 10:e försöket)
    2. Maria (1:a försöket, inga barn)
    10. Johanna (3:e försöket, inga barn)
    10. Hanna (10:e försöket, inga barn)
    11. Felicia (inga barn)

    Bättre lycka nästa gång:

    Gravida:


    Glöm inte flytta ner er till rätt kolumn om ni har fått mens eller plus. Är det så att ni fått mens och hinner en ronda till så skriv upp er på bim listan utan att behöva skriva upp er på bättre lycka nästa gång. 


    Lycka till nu allihop!

  • Svar på tråden BIM mars 2011
  • SmBacke

    jag har bim den tredje, och igår så tyckte jag mig känna igen lite symtom, men idag så har jag veckan före mens humöret så jag tror mer på den faktiskt.

  • Jezzi80

    Funderar och klurar...
    Hade ÄL-flytning redan den 12-13 feb. Skulle inte varit förrän 21:a...
    Men sen den 13:e har jag bara haft sparsamma vita "lotion-flytningar" och inte ett spår av nån mer ÄL-flytning.

    Kan det va så att min ÄL kom igång redan runt alla hjärtans dag? Tog ut p-ringen den 4:e och fick mens den 7:e på kvällen.

    Har sen en dryg vecka haft jämn-ont i livmodern. Inte riktigt mensvärk men det finns där. Hela tiden. Molvärk? (inte säker på hur sk molvärk verkligen yttrar sig, men jag tror det är nåt sånt jag har)
    Emellanåt ont i brösten. Både inuti och bröstvårtorna.
    Trött som attan.
    Drömt om + tre nätter.
    Bara ett par minuters illamående väldigt vagt, yrsel-sekunder när jag sitter stilla några ggr.

    Nä jag vet inte vad detta är.
    Är det cykeln som ska komma igång på riktigt, är det antidepp jag trappar ut nu (men hade inte några besvär före det som KAN varit ÄL).

    Gaaah! Fattar ju noll! Har idag beställt g-test som kommer på måndag...
    Men mitt STORA tvivel ligger i att jag väl ändå inte kan haft äl SÅ snart??? Eller?

    {#emotions_dlg.flower} Jezza80

  • TessH
    Jezzi80 skrev 2011-02-26 17:46:59 följande:
    Funderar och klurar...
    Hade ÄL-flytning redan den 12-13 feb. Skulle inte varit förrän 21:a...
    Men sen den 13:e har jag bara haft sparsamma vita "lotion-flytningar" och inte ett spår av nån mer ÄL-flytning.

    Kan det va så att min ÄL kom igång redan runt alla hjärtans dag? Tog ut p-ringen den 4:e och fick mens den 7:e på kvällen.

    Har sen en dryg vecka haft jämn-ont i livmodern. Inte riktigt mensvärk men det finns där. Hela tiden. Molvärk? (inte säker på hur sk molvärk verkligen yttrar sig, men jag tror det är nåt sånt jag har)
    Emellanåt ont i brösten. Både inuti och bröstvårtorna.
    Trött som attan.
    Drömt om + tre nätter.
    Bara ett par minuters illamående väldigt vagt, yrsel-sekunder när jag sitter stilla några ggr.

    Nä jag vet inte vad detta är.
    Är det cykeln som ska komma igång på riktigt, är det antidepp jag trappar ut nu (men hade inte några besvär före det som KAN varit ÄL).

    Gaaah! Fattar ju noll! Har idag beställt g-test som kommer på måndag...
    Men mitt STORA tvivel ligger i att jag väl ändå inte kan haft äl SÅ snart??? Eller?

    {#emotions_dlg.flower} Jezza80
    jag trodde ju att jag fick tidig äl här om dagen men jag vet inte! hade fruktansvärd mensvärk typ :P kommer nog ta minst 1 månad innna din äl sätter igång på riktigt iom du precis tagit ut pringen? eller ja det tycker man iaf P
  • TessH

    tänkte jag skriver ett seperat inlägg efter min kommentar till jezza! ... trodde som sagt jag hade äl tidigare än tänkt.. iom jag hade så ont.. men nu idag fick jag också mensvärk liknande... o jag bara tänkte för mig sj att det var äl o de var synd jag inte hade en äl test hemma... men sen hitta jag en i lådan o tryckte ut några droppar för att testa med! haha fick 2 STARKA streck o sambon kom hem en halvtimme efter från jobb så det var på det direkt! hoppas hoppas hoppas!

  • Lyckobebisen

    Hallå!
    Jag hoppar in här, min flickvän och jag gjorde den 23/2 vår tredje insemination på Akademiska. Första två gjorde vi i början på november och i början på december så det har varit efterlängtat att få göra försök nr 3.
    De säger ju tredje gången gillt.. så vi får väl hoppas på det Flört{#emotions_dlg.flower}BIM:{#emotions_dlg.flower} 

    3. Blueroose, (3 barn, första försöket)
    4. LindafrånFinland, en 1 årig flicka född i v 34+4, tredje försöket efter avslutad amning
    4. Firefighter girl (inga barn, 3:e försöket)
    6. Jezza80. (1:a försöket , inga barn)
    8. Rava (1 barn, 2:a försöket)
    8. DömmenOmBarn (1 barn, 2:a försöket)
    9. niotillfem (inga barn, 11:e aktiva försöket, ska påbörja utredning)
    9. Lyckobebis (inga barn, 3e inseminationen på Akademiska)
    10 ca. BeautifulPink (en son född 090516, 6e försöket)
    12. Juliii86 (inga barn, 4MF, 14 försöket, utred. okt-09 allt såg bra ut, 3 munkpeppar, 2:a rosenrot)
    13. cage1981 (inga barn, 1 MA, andra försöket efter MA)
    13. TessH (inga barn, 2a försöket Glandin 25!)
    14. Bubblamaj (1 son, 8:e försöket)
    17. JoWiAn (andra barnet, 4 försöket efter MF nov-10. 6 försöket totalt.)
    20. meh84 (inga barn, andra försöket efter MA dec-10)
    20. (Ca). Eleonor B (2 försöket efter MF i Jan.)
    21. Emso (1 flicka född 090403, 6e försöket nu)
    24. Novemberbarn09 (en son, andra försöket)


     


    PlusGravida Plus


    HjärtaBättre lycka nästa gång:Hjärta
  • Jezzi80

    Blä...
    2 nätter i rad med extrema svettningar.. klart man fryser som attan när man vaknar då!  Brr... Försökte värma mig med varm choklad men den va inte så god som den brukar...
    Hostig som attan oxå.
    Och värken i magen har blivit markant värre sista 2 dygnen.

    Hormoner i gungning.. vilka hormoner kan man ju undra...
    2 senaste mornarna har jag börjat med att VRÄKA i mig första bästa jag fått fatt i eftersom jag varit så hungrig.
    Inga enorma mängder, idag blev det varm choklad, 2 knäcke och några av gårdagens ostbågar...
    Annars äter jag typ nästan ingen frukost alls...
    Är det bara vanliga start-cykel hormoner som gör detta, får de gärna gå över snart!
    Ugghhh..

    God Morgon föresten... hehehe

  • SmBacke

    trots de extrema menshumöret, så har jag även som ni, svettas, mensvärk liknande, trött, och sen nått som jag aldrig haft innan, kan gråta när som känns de som! plockade ur diskmaskinen igår och de bara kom, stog där med darrande underläpp och undrade va f*n de va med mig :)
    men kan ju lika gärna vara hormonerna som ska ställa om sig efter p-plåstrerna.

  • Jezzi80
    SmBacke skrev 2011-02-27 11:04:55 följande:
    trots de extrema menshumöret, så har jag även som ni, svettas, mensvärk liknande, trött, och sen nått som jag aldrig haft innan, kan gråta när som känns de som! plockade ur diskmaskinen igår och de bara kom, stog där med darrande underläpp och undrade va f*n de va med mig :)
    men kan ju lika gärna vara hormonerna som ska ställa om sig efter p-plåstrerna.

    Ja det är ju det.. man vet inte vad som är omställning efter p-medel! Blir vansinnig på det haha.


    Hur har det varit med dina andra graviditeter?


    Kram

  • Juliii86

    Tar bort mig från listan......Gråter{#emotions_dlg.flower}BIM:{#emotions_dlg.flower} 

    3. Blueroose, (3 barn, första försöket)
    4. LindafrånFinland, en 1 årig flicka född i v 34+4, tredje försöket efter avslutad amning
    4. Firefighter girl (inga barn, 3:e försöket)
    6. Jezza80. (1:a försöket , inga barn)
    8. Rava (1 barn, 2:a försöket)
    8. DömmenOmBarn (1 barn, 2:a försöket)
    9. niotillfem (inga barn, 11:e aktiva försöket, ska påbörja utredning)
    10 ca. BeautifulPink (en son född 090516, 6e försöket)
    13. cage1981 (inga barn, 1 MA, andra försöket efter MA)
    13. TessH (inga barn, 2a försöket Glandin 25!)
    14. Bubblamaj (1 son, 8:e försöket)
    17. JoWiAn (andra barnet, 4 försöket efter MF nov-10. 6 försöket totalt.)
    20. meh84 (inga barn, andra försöket efter MA dec-10)
    20. (Ca). Eleonor B (2 försöket efter MF i Jan.)
    21. Emso (1 flicka född 090403, 6e försöket nu)
    24. Novemberbarn09 (en son, andra försöket)


     


    PlusGravida Plus


    HjärtaBättre lycka nästa gång:Hjärta
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Lyckobebisen
    {#emotions_dlg.flower}BIM:{#emotions_dlg.flower} 

    3. Blueroose, (3 barn, första försöket)
    4. LindafrånFinland, en 1 årig flicka född i v 34+4, tredje försöket efter avslutad amning
    4. Firefighter girl (inga barn, 3:e försöket)
    6. Jezza80. (1:a försöket , inga barn)
    8. Rava (1 barn, 2:a försöket)
    8. DömmenOmBarn (1 barn, 2:a försöket)
    9. niotillfem (inga barn, 11:e aktiva försöket, ska påbörja utredning)
    9. Lyckobebis (inga barn, 3e inseminationen på Akademiska)
    10 ca. BeautifulPink (en son född 090516, 6e försöket)
    13. cage1981 (inga barn, 1 MA, andra försöket efter MA)
    13. TessH (inga barn, 2a försöket Glandin 25!)
    14. Bubblamaj (1 son, 8:e försöket)
    17. JoWiAn (andra barnet, 4 försöket efter MF nov-10. 6 försöket totalt.)
    20. meh84 (inga barn, andra försöket efter MA dec-10)
    20. (Ca). Eleonor B (2 försöket efter MF i Jan.)
    21. Emso (1 flicka född 090403, 6e försöket nu)
    24. Novemberbarn09 (en son, andra försöket)

     


    PlusGravida Plus


    HjärtaBättre lycka nästa gång:Hjärta
Svar på tråden BIM mars 2011