• Tomtefar

    illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola

    Idag var allianspartierna överens om att illegala invandrare eller "papperslösa" som det politiskt korrekta uttrycket heter ska få gratis vård, skola på svenska skattebetalarnas bekostnad trots att dom uppehåller sig illegalt i landet. Det räknar dom med kommer kosta ett par hundra miljoner kronor om året.

    svtplay.se/v/2345102/papperslosa_kan_fa_vard_och_utbildning

    Diskussionsunderlag.
    Vad kommer detta få för konsekvenser för Sveriges välfärd till den inhemska befolkningen?
    Och hur mycket mer problem kommer detta leda till i Sveriges redan överfulla sjukhusköer etc.. ?
    Och hur mycket tror ni den illegala  invandringen kommer öka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-03 17:40
    Uppgörelsen mellan partierna kommenteras av Tobias Billström (migrationsministern)i Sveriges Radio där han gör en helomvändning i sin inställning.
    Vård av illegala flyktingar ska bli skattesubventionerat.
    Anhöriginvandringen från somalia ska underlättas m.m.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4381118

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 11:54
    Socialminister Göran Hägglund (KD) öppnar för att ändra högkostnadsskyddet så att patienterna får betala mer för sina läkemedel innan man får ett frikort. Det kan handla om flera hundra kronor om året och det slår framför allt mot den stora gruppen äldre som behandlas med läkemedel.

    www.svd.se/nyheter/inrikes/patienter-kan-fa-betala-mer_5980153.svd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 20:09
    Ett bra youtube klipp som sammanfattar förslaget med diverse intressanta länkar om hur verkligheten ser ut.




    Kostnaden för detta förslag är 1,7 MILJARDER

  • Svar på tråden illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola
  • chrissandra
    Quintus Zebra skrev 2011-03-24 22:30:33 följande:
    Det finns vidriga åsikter och hemskheter i världen, det är tydligt.

    Det finns vidriga åsikter i Sverige också. Jag känner helsvenska män i min ålder som anser att en kvinna som klär sig sexigt på stan får skylla sig själv om hon blir våldtagen. Jag känner folk som har blivit misshandlade och hånade av svenska poliser. Jag känner andra som tycker att barn skall få ligga och dö på gatan för att de anses vara "illegala" invandrare. Men det gör inte alla svenskar till monster, lika lite som alla Invandrare skall behöva stämplas som monster för att en minoritet beter sig illa.

    Och jag förstår inte logiken riktigt. Dom har det enligt dig för jävligt i sitt hemland, och därför skall vi INTE ge dem hjälp när de kommer hit?
    Logiken som saknas är att om man vill bo i ett annat land än det man kommer ifrån kanske man ska försöka vara trevlig med människorna där.

    Var vi bor finns det otroligt många som arbetar för att invandrarna ska ha det bra och hjälper dem med kläder, barnvagnar, mat och möbler. Jag menar privatpersoner som bara vill väl, ingen myndighet.
    De som kom från Bosnien (var väl ca. 10 år sedan) var det aldrig något problem med, de var jätteglada över vårt samhälles fina mottagande och det ledde till att vi kunde samverka med dem på ett fantastiskt fint sätt.

    De som kommit/ kommer nu har inte alls samma syn, de stjäl som korpar av dessa människor som ställer upp för dem. Vart de har samlingsplats har dessa hjälpande människor blivit av med både deras egna kläder, pengar och annat som de inte haft uppsikt över. När de asylsökande blir tillsagda så skriker de och lever om.

    De har haft möten och informationsträffar för att få detta att sluta men det hjälper inte, de struntar totalt i allt och detta leder till att ett helt samhälle som jobbat stenhårt för  flyktingar/invandrare nu sakta men säkert börjar känna ett hat mot dessa människor.
    Klimatet har blivit kallt och eldsjälarna färre och färre.

    Varför i hela h-vete måste de stjäla för?

    (nu kommer argumentet: Det finns svenskar som stjäl bl.a bl.a bl.a. Jaha, det var en nyhet eller? Men det är inte gängse bland svenskar, däri ligger skillnaden precis som vi inte drar ned bilrutan och skriker för att någon är låmgsam över vägen eller som att vi inte kastar ut våra sopor genom fönstret, varför syssla med sådant som uppenbart inte är ok i landet man vistas i som gäst? )

    Att du tycker det är vidrigt att inte öppna sin famn för dessa människor får stå för dig, de som öppnat sina armar har lämnat målet öppet och fått ett slag i solar plexus som heter duga.

    Du skriver också att en minoritet beter sig illa av invandrarna och det stämde för 10 år sedan nu är det tyvärr tvärtom.

    (en parentes men ändå: Vad känner du för folk som tycker att en klädsel gör en våldtäkt ok?)
  • I Blackrose I
    Noun skrev 2011-03-25 08:29:29 följande:
    Min grupp skulle kanske ha gemensam finansiering med din? JAG är åtminstone intresserad.
    Självklart. Om det ändå var möjligt att göra så.

    *Jag trodde du var svensk. *
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Noun
    I Blackrose I skrev 2011-03-25 08:40:50 följande:
    Självklart. Om det ändå var möjligt att göra så.

    *Jag trodde du var svensk. *
    Jag är svensk. Invandrad svensk.
  • Sötnöten
    I Blackrose I skrev 2011-03-25 08:10:41 följande:
    Jag har nog kostad skattebetalarna mycket mindre än vad du har gjort och betalad tillbaka flera gånger om.

    Du har åt andra sidan redan vid födsel kostad staten en engångssumma runt 40.000, sen vaccinationer, dagis, skola, tandvård m.m.

    Och så säger du samma sak som SD:iter som inte har kunnat ge mig ett vettigt svar och sist jag tvingade en att svara så avregistrerade personen sig.
    Hur löses problemet bäst i ME-länder?
    Ja det e sådant som vi e Sverige betalar för att få. Sjukhusvård, skola, vaccinationer, tandvård osv. Vet inte vad det e du har missat, men det e lixom det som e hela grejen men skatten! Det e det vi vill att våra skattepengar ska gå till, INTE till invandring! Allra minst när "de" e missnöjda med vad de får när de kommer hit!

    Jag e så innerligt trött på multikulti, när vi svenskar inte längre får vara stolta över vårt land, FÖR ATT DÅ E VI RASISTER!

    I min hemstad finns ett område som är rena slummen. Där är majoriteten och lite till invandrare, och där e skottlossning vardagsmat! Å tänk att dessa som skjuter hej vilt endast lever på bidrag!!!! Det har stått i tidningen vilken härkomst dessa skottlossare har. Fy fan säger jag bara! Tänk vad bra det skulle vara om jag fick ta bort bocken från "Bidrag tll invandrare" skattesedeln. Då vore jag gladare, då skulle vi se hur länge kassan skulle räcka! (Å du som tidigare sa att du var emot allt vd bidrag hette, vet du hur mycket av skattemedlet som går till bidrag till invandrare? Nej ta å kolla upp det, tror du skulle få en chock å därmed ändra dig!)

    När någon utländsk gifter sig eller tar studenten åker hela familjen/släkten i konvoy genom stan med sina "visselpipor" och sitt hemlands flagga flaggandes hej vilt, för att det e tradition! Det respekterar jag!

    I Sverige har vi haft som tradition så länge jag kan minnas att vi sjöng nationalsången och hissade flaggan i skolan på nationaldagen. Det gör man inte längre. Nä för att det passar inte in i multikulti å det finns de som tar illa vid sig, å vi som har tyckt om det kallas för RASISTER! 

    Om vi vänder på steken, å säger att vi svenskar skulle behöva fly från vårt land å få asyl i Iran, Irak etc. Hur skulle det då se ut? Tror inte vi skulle få det så bra!

    Mycket vill ha mer, så det e bara å ta för er! Gamar alltså! 
  • Noun
    Sötnöten skrev 2011-03-25 09:05:14 följande:
    Ja det e sådant som vi e Sverige betalar för att få. Sjukhusvård, skola, vaccinationer, tandvård osv. Vet inte vad det e du har missat, men det e lixom det som e hela grejen men skatten! Det e det vi vill att våra skattepengar ska gå till, INTE till invandring! Allra minst när "de" e missnöjda med vad de får när de kommer hit!

    Jag e så innerligt trött på multikulti, när vi svenskar inte längre får vara stolta över vårt land, FÖR ATT DÅ E VI RASISTER!

    I min hemstad finns ett område som är rena slummen. Där är majoriteten och lite till invandrare, och där e skottlossning vardagsmat! Å tänk att dessa som skjuter hej vilt endast lever på bidrag!!!! Det har stått i tidningen vilken härkomst dessa skottlossare har. Fy fan säger jag bara! Tänk vad bra det skulle vara om jag fick ta bort bocken från "Bidrag tll invandrare" skattesedeln. Då vore jag gladare, då skulle vi se hur länge kassan skulle räcka! (Å du som tidigare sa att du var emot allt vd bidrag hette, vet du hur mycket av skattemedlet som går till bidrag till invandrare? Nej ta å kolla upp det, tror du skulle få en chock å därmed ändra dig!)

    När någon utländsk gifter sig eller tar studenten åker hela familjen/släkten i konvoy genom stan med sina "visselpipor" och sitt hemlands flagga flaggandes hej vilt, för att det e tradition! Det respekterar jag!

    I Sverige har vi haft som tradition så länge jag kan minnas att vi sjöng nationalsången och hissade flaggan i skolan på nationaldagen. Det gör man inte längre. Nä för att det passar inte in i multikulti å det finns de som tar illa vid sig, å vi som har tyckt om det kallas för RASISTER! 

    Om vi vänder på steken, å säger att vi svenskar skulle behöva fly från vårt land å få asyl i Iran, Irak etc. Hur skulle det då se ut? Tror inte vi skulle få det så bra!

    Mycket vill ha mer, så det e bara å ta för er! Gamar alltså! 
    ?

    Hur kopplar du ihop skattemedel med flagghissning?

    jag hissnar...
  • Sötnöten
    Noun skrev 2011-03-25 09:09:33 följande:
    ?

    Hur kopplar du ihop skattemedel med flagghissning?

    jag hissnar...
    Förstår att du hissnar! Det gör jag med!
  • Noun
    Sötnöten skrev 2011-03-25 09:15:14 följande:
    Förstår att du hissnar! Det gör jag med!
    Trist att du inte vill, eller kan, svara på min fråga.
  • Noun
    Sötnöten skrev 2011-03-25 09:05:14 följande:
    Jag e så innerligt trött på multikulti, när vi svenskar inte längre får vara stolta över vårt land, FÖR ATT DÅ E VI RASISTER!
    Det är inte pga din stolthet du kallas för rasist, utan det beror på att du har rasistiska åsikter.
  • Rurik
    Noun skrev 2011-03-25 09:18:22 följande:
    Det är inte pga din stolthet du kallas för rasist, utan det beror på att du har rasistiska åsikter.
    Definiera mer noggrant vad du egentligen menar  med "rasistiska" åsikter.
Svar på tråden illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola