• Tomtefar

    illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola

    Idag var allianspartierna överens om att illegala invandrare eller "papperslösa" som det politiskt korrekta uttrycket heter ska få gratis vård, skola på svenska skattebetalarnas bekostnad trots att dom uppehåller sig illegalt i landet. Det räknar dom med kommer kosta ett par hundra miljoner kronor om året.

    svtplay.se/v/2345102/papperslosa_kan_fa_vard_och_utbildning

    Diskussionsunderlag.
    Vad kommer detta få för konsekvenser för Sveriges välfärd till den inhemska befolkningen?
    Och hur mycket mer problem kommer detta leda till i Sveriges redan överfulla sjukhusköer etc.. ?
    Och hur mycket tror ni den illegala  invandringen kommer öka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-03 17:40
    Uppgörelsen mellan partierna kommenteras av Tobias Billström (migrationsministern)i Sveriges Radio där han gör en helomvändning i sin inställning.
    Vård av illegala flyktingar ska bli skattesubventionerat.
    Anhöriginvandringen från somalia ska underlättas m.m.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4381118

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 11:54
    Socialminister Göran Hägglund (KD) öppnar för att ändra högkostnadsskyddet så att patienterna får betala mer för sina läkemedel innan man får ett frikort. Det kan handla om flera hundra kronor om året och det slår framför allt mot den stora gruppen äldre som behandlas med läkemedel.

    www.svd.se/nyheter/inrikes/patienter-kan-fa-betala-mer_5980153.svd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 20:09
    Ett bra youtube klipp som sammanfattar förslaget med diverse intressanta länkar om hur verkligheten ser ut.




    Kostnaden för detta förslag är 1,7 MILJARDER

  • Svar på tråden illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola
  • I Blackrose I
    puss skrev 2011-04-21 13:46:55 följande:

    eftersom dom är vana att torka tantröv.


     


    *hintar*




    Jag förstod när jag läste första inlägget men visst, för att tomteluvan ska kunna förstå så gjorde du rätt i att idiotförklara så att det går in.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • puss
    Tomtefar skrev 2011-04-21 13:48:39 följande:
    Du undviker min fråga med en förolämpning...Har du något som helst bevis för att utbildade arkitekter tvingas torka gamla tanter i röven?
    kom igen nu rose, skicka ett foto. tomten vill se lortig tantröv skrubbas av arkitekt.
    kanske finns ett forum på darskide?
    I will mustardize you
  • puss
    I Blackrose I skrev 2011-04-21 13:49:16 följande:


    Jag förstod när jag läste första inlägget men visst, för att tomteluvan ska kunna förstå så gjorde du rätt i att idiotförklara så att det går in.
    tveksam där faktiskt.
    I will mustardize you
  • Tomtefar
    puss skrev 2011-04-21 13:50:35 följande:
    kom igen nu rose, skicka ett foto. tomten vill se lortig tantröv skrubbas av arkitekt.
    kanske finns ett forum på darskide?
    En invandrad sådan givetvis.
  • 7Illyl1

    Men hur syns det att man är arkitekt? Räcker det med en t-shirt med ironiskt, arty tryck och sneakers? Eller måste espressomaskinen och de handskördade kaffebönorna synas på bild? Det skulle ju kunna vara vilken random IT-snubbe som helst isåfall! 

  • puss
    Tomtefar skrev 2011-04-21 13:54:04 följande:
    En invandrad sådan givetvis.
    ja men självfallet.

    tur att tomten är en ursvensk tradition. inten integrerat snusk här inte.
    I will mustardize you
  • puss
    7Illyl1 skrev 2011-04-21 13:54:16 följande:
    Men hur syns det att man är arkitekt? Räcker det med en t-shirt med ironiskt, arty tryck och sneakers? Eller måste espressomaskinen och de handskördade kaffebönorna synas på bild? Det skulle ju kunna vara vilken random IT-snubbe som helst isåfall! 
    näe usch menar du att folk skulle ljuga? om nåt så allvarligt som aktitekteri?? tänk om det händer en olycka och dom bir avslöjade?!
    I will mustardize you
  • I Blackrose I
    Tomtefar skrev 2011-04-21 13:48:39 följande:
    Du undviker min fråga med en förolämpning...Har du något som helst bevis för att utbildade arkitekter tvingas torka gamla tanter i röven?
    Just vården har jag inga artiklar till utan det är min högst personliga erfarenheter av dom jag har runtomkring mig men varsegod här har du för påståendet om Taxikörandet bland invandrare:

    http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1355851&fileOId=1355852

    http://www.kollega.se/index.cfm?c=11679

    Finns fler men jag tänker inte lägga mer tid åt det. Du vet www.google.se är en otrolig bra verktyg.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Tomtefar
    7Illyl1 skrev 2011-04-21 13:54:16 följande:
    Men hur syns det att man är arkitekt? Räcker det med en t-shirt med ironiskt, arty tryck och sneakers? Eller måste espressomaskinen och de handskördade kaffebönorna synas på bild? Det skulle ju kunna vara vilken random IT-snubbe som helst isåfall! 
    Nej, vilken invandrande utbildad arkitekt som helst duger där han beklagar sig över hur han tvingas torka gamla tanter i röven trots sin gedigna utbildning. Att Sverige skulle ha världens bäst utbildade taxichaufförer och pizzabagare som är "tvingade" till detta jobb är i 99% av fallen ren BS propaganda och mytbildning. Jag förnekar inte att det finns invandrade personer med hög utbildning och kompetens som tar mindre prestigefyllda jobb . Jag är dock less på att höra dessa i den fortsatta invandringsdebatten som råder. Det går mycket utbildad svensk arbetskraft som även de tvingas ta mindre prestigefyllda jobb i dagens Sverige som inte motsvarar deras kompetens och är på inget sätt unikt för gruppen invandrare.
  • 7Illyl1
    Tomtefar skrev 2011-04-21 13:37:48 följande:
    Jaså, har du något som bevisar det påståendet? Har då aldrig hört talats om en arkitekt som har "rövtorkande" som en merit på sitt CV.
    Jag gissar att du har 40 000 miljarder bevis på att det inte förekommer?

     
Svar på tråden illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola