• Tomtef­ar
    Äldre 2 Mar 22:48
    35797 visningar
    524 svar
    524
    35797

    illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola

    Idag var allianspartierna överens om att illegala invandrare eller "papperslösa" som det politiskt korrekta uttrycket heter ska få gratis vård, skola på svenska skattebetalarnas bekostnad trots att dom uppehåller sig illegalt i landet. Det räknar dom med kommer kosta ett par hundra miljoner kronor om året.

    svtplay.se/v/2345102/papperslosa_kan_fa_vard_och_utbildning

    Diskussionsunderlag.
    Vad kommer detta få för konsekvenser för Sveriges välfärd till den inhemska befolkningen?
    Och hur mycket mer problem kommer detta leda till i Sveriges redan överfulla sjukhusköer etc.. ?
    Och hur mycket tror ni den illegala  invandringen kommer öka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-03 17:40
    Uppgörelsen mellan partierna kommenteras av Tobias Billström (migrationsministern)i Sveriges Radio där han gör en helomvändning i sin inställning.
    Vård av illegala flyktingar ska bli skattesubventionerat.
    Anhöriginvandringen från somalia ska underlättas m.m.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4381118

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 11:54
    Socialminister Göran Hägglund (KD) öppnar för att ändra högkostnadsskyddet så att patienterna får betala mer för sina läkemedel innan man får ett frikort. Det kan handla om flera hundra kronor om året och det slår framför allt mot den stora gruppen äldre som behandlas med läkemedel.

    www.svd.se/nyheter/inrikes/patienter-kan-fa-betala-mer_5980153.svd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 20:09
    Ett bra youtube klipp som sammanfattar förslaget med diverse intressanta länkar om hur verkligheten ser ut.




    Kostnaden för detta förslag är 1,7 MILJARDER

  • Svar på tråden illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola
  • Äldre 22 Jun 15:08

    hurra hurra.


    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Äldre 22 Jun 15:08
    Quintus Zebra skrev 2011-06-22 14:41:24 följande:
    Vi skall förvägra människor akutvård för att du TROR att det kan öka invandringen?

    Tror du verkligen att det är så attraktivt att leva på flykt från myndigheter och utan rättigheter i ett land?
    Och vart i förslaget står det att det är bara akutvården det är frågan om? Vad jag har förstått så gäller det både vanlig sjukvård, alltså inte bara akutärenden, samt skolgång. Vad jag vet har jag jag inte skrivit något om att jag ska vägra ge personer hjälp vid akuta fall. Som någon tidigare skrev i inlägget, t.o.m kriminella får akutvård.

    Och ja, jag är cynisk nog att tro att om förslaget går igenom så kommer det att öka antalet invandrare som är s.k. papperslösa.

    Jag vet inte vad folk tror att papperslösa är. Visst, det ger ett intryck att det är någon som inte har pass, men har rätt att stanna i landet. Men i själva fallet så har merparten av de papperslösa redan fått sitt ärende prövat, fått avslag och ska enligt beslut ut ur landet. Men de gör inte det, utan stannar alltså. De som däremot respekterar beslutet och lämnar landet får inte rätt till att nyttja den svenska sjukvården eller det svenska skolsystemet. Därför tycker jag inte att de som befinner sig i landet illegalt ska få göra det heller.
  • Äldre 22 Jun 15:17
    Lilo82 skrev 2011-06-22 15:08:50 följande:
    Och ja, jag är cynisk nog att tro att om förslaget går igenom så kommer det att öka antalet invandrare som är s.k. papperslösa.
    och varför skulle det göra det?
    folk ba "jag vet, vi säger upp oss och lämnar släkt och vänner för att få gratis sjukvård i ett kallt land där vi  inte kan sråket och inte känner nån!", klart cool idé eller?
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Nenne6­66
    Äldre 22 Jun 15:21

    Förslaget kommer inte bara locka människor i nöd runt om i världen, utan även locka tungt kriminella att befinna sig i landet i flykt från sitt eget respektive land. Här kan man då befinna sig och utnyttja skola och sjukvård utan att bli hemskickad med hänvisningen att man är papperslös.
    Sverige kommer att stå som handfallna inför detta faktum.

    Vill vi det?

  • Velour
    Äldre 22 Jun 15:21
    Lilo82 skrev 2011-06-22 12:04:05 följande:
    Då säger jag så här, ignorera titel i sig och se till det faktum att dessa personer befinner sig illegalt i landet. Därmed också det som jag skrev att om de söker vård, om förslaget accepteras, så ska även korrekta myndigheter kontaktas. Polis t.ex. om utvisningsbeslut finns.

    Dessutom försöker jag se mer långsiktigt istället, om sjukvården blev gratis för illegala invandrare så tror jag cyniskt nog att vi kommer att se en ökning av antalet illegala invandrare i landet.
    Där tror du nog helt fel. Ingen människa söker sig från otrygghet till annan otrygghet enbart för gratis vård, när de inte har något annat här i landet.
  • Äldre 22 Jun 15:23
    Nenne666 skrev 2011-06-22 15:21:10 följande:
    Förslaget kommer inte bara locka människor i nöd runt om i världen, utan även locka tungt kriminella att befinna sig i landet i flykt från sitt eget respektive land. Här kan man då befinna sig och utnyttja skola och sjukvård utan att bli hemskickad med hänvisningen att man är papperslös.
    Sverige kommer att stå som handfallna inför detta faktum.

    Vill vi det?
    ja, det kommer tio tusen tyska bögar.
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Äldre 22 Jun 15:24
    Nenne666 skrev 2011-06-22 15:21:10 följande:
    Förslaget kommer inte bara locka människor i nöd runt om i världen, utan även locka tungt kriminella att befinna sig i landet i flykt från sitt eget respektive land. Här kan man då befinna sig och utnyttja skola och sjukvård utan att bli hemskickad med hänvisningen att man är papperslös.
    Sverige kommer att stå som handfallna inför detta faktum.

    Vill vi det?
    och en i usa sökte gratis sjukvård, och han dog!!
    där ser man hur illa det kommer bli.
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • jagvet­allt
    Äldre 22 Jun 17:04

    på ett sätt är det ju bra, bara för polisen att stå utanför och plocka in de  och skicka hem deSkrattande

  • Äldre 22 Jun 17:09
    Lilo82 skrev 2011-06-22 15:08:50 följande:
    Och ja, jag är cynisk nog att tro att om förslaget går igenom så kommer det att öka antalet invandrare som är s.k. papperslösa.
    Vet du vad papperslös betyder?
  • Neod
    Äldre 22 Jun 17:55
    Tyrell skrev 2011-06-22 17:09:09 följande:
    Vet du vad papperslös betyder?
    Illegal invandrare
Svar på tråden illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola