• Äldre 9 May 14:08
    8277 visningar
    50 svar
    50
    8277

    Känner ni någon helt normal människa med namnet Stefan?

    På tal om namn som det skrivs så mycket om här på fl...under mitt liv har jag stött på många killar och män med namnet Stefan, det som är gemensamt för dessa är att de alla har vissa egenheter och konstiga idéer. I vissa studentkretsar i Uppsala kallar man t.o.m. något som är lite konstigt för "Stefan", löjligt visserligen men ändå tycks det ju vara fler som har reagerat på denna intressanta koppling. 

    Jag vet att vissa av er kommer att gnälla nu och skriva att det är omöjligt att säga vad som skall anses vara normalt, men jag gör ett försök ändå :)

    Ha någon av er andra stött på samma fenomen? Berätta gärna med konkreta exempel...
  • Svar på tråden Känner ni någon helt normal människa med namnet Stefan?
  • Äldre 9 May 14:11
    #1

    Har under åren faktiskt bara känt normala Stefan, har faktiskt haft en rejäl cruch på en Stefan för länge sedan, det enda felet på honom var att han var velig.
    Däremot har jag aldrig känt en "normal" Rickard.

  • dropin­theoce­an
    Äldre 9 May 14:11
    #2

    Haha..nu när du säger de och jag tänkte efter lite,. HAr bara kännt en Stefan i hela mitt liv och han var allt annat än normal...haha. Men det kanske inte är ¨pga av namnet.. Vad vet jag ..`?

  • Äldre 9 May 14:13
    #3

    Alla få Stefan jag känt har varit helt normala...


    Go suck on a lemon or something...
  • Äldre 9 May 14:13
    #4

    Hmm, intressant..... Min man, som heter Stefan, har i och för sig sina små egenheter, men jag skulle nog säga att han kan klassas som fullt normal......

    Simon däremot - bara totala psykfall, allihop!

  • bananf­lugekä­rlek
    Äldre 9 May 14:14
    #5

    Ja, min älskade och normale sambo heter Stefan. Däremot har jag aldrig stött på någon normal som skulle starta en sådanhär tråd. Hahahahaha. {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 9 May 14:21
    #6
    bananflugekärlek skrev 2011-05-09 14:14:21 följande:
    Ja, min älskade och normale sambo heter Stefan. Däremot har jag aldrig stött på någon normal som skulle starta en sådanhär tråd. Hahahahaha. {#emotions_dlg.flower}
    Nej, jag förstod att det skulle bli en sådan reaktion och det är inte likt mig att starta en sådan här tråd men frågan har funnits där i många år ända sedan jag hörde om namnet hur namnet användes bland studenterna och lade till mina egna erfarenheter :)
  • bananf­lugekä­rlek
    Äldre 9 May 14:23
    #7
    Sveamarie skrev 2011-05-09 14:21:37 följande:
    Nej, jag förstod att det skulle bli en sådan reaktion och det är inte likt mig att starta en sådan här tråd men frågan har funnits där i många år ända sedan jag hörde om namnet hur namnet användes bland studenterna och lade till mina egna erfarenheter :)
    Haha, ja det kanske är något lokalt.
  • Genghi­s
    Äldre 9 May 14:23
    #8

    Jag känner några Stefan och gillar dem benhårt, men det skulle nog vara en överdrift att kalla dem normala, vad det nu betyder. De är mkt speciella på ett bra sätt.

  • Snilli­s2
    Äldre 9 May 14:24
    #9

    Jag känner några Stefan, bla en kollega, och de är då helt "normala"

  • Faluma­mman
    Äldre 9 May 14:25
    #10
    bananflugekärlek skrev 2011-05-09 14:14:21 följande:
    Ja, min älskade och normale sambo heter Stefan. Däremot har jag aldrig stött på någon normal som skulle starta en sådanhär tråd. Hahahahaha. {#emotions_dlg.flower}
    ha ha samma här. Min man heter Stefan. fullt normalt iaf ibland
Svar på tråden Känner ni någon helt normal människa med namnet Stefan?