• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • alexander2011


    när dagens o gårdagens tester torkat såg de ut såhär. har blivit världens testoman :(
  • viochdu

    Det hoppas jag oxå. Det känns väldigt surt. Som att snubbla på mållinjen eller nåt. Fast värre. Jag är arg, besvikne, förbannad och så otroligt sårad/ledsen. Jag är arg på han för att jag tycker att han kommit på det så sent. Men det blev väl så när allt blev verklighet. Men det är synd. Har väntat på detta i över ett år..

    Vi har inte pratat med varandra sen igår och det gör oxå ont men just nu känns det som jag hatar honom. Jag skrev bara ett sms till honom innan idag och frågade vad han skulle göra om jag redan blivit gravid eller om jag skulle bli gravid av misstag (för det kan ju faktiskt ske) om han skulle tvinga mig till abort:

    "Givetvis inte, skulle aldrig låta dig gå igenom något sådant, eller låta oss gå igenom ngt sådant. Då skulle vi få ta vårat ansvar och jag skulle troligtvis bli redo på vägen, Men nu när jag har ett val väljer jag att inte ha barn just nu. Vill bara ha tillbaka känslan jag hade för några månader sen. Den kommer säkert. Ge det lite tid."

    Jag visste att det va det svaret jag skulle få, eller hoppades på det svaret. För jag ville se om jag verkligen känner honom. För i vissa situationer känns det som en människa visar ett nytt jag för det är just en NY situation. Jag har känt han sen året jag fyllde 15 och nu är jag 25 så det känns som jag känner honom utan och innantill. Men jag har ändå haft fel. Trodde han inte skulle kunna vara så "grym" För det känns som han sparkar på mig och våra framtidplaner... Men vet att han inte gör det här för att göra mig illa. Men det är ändå jag som blir drabbad,, VI blir drabbade! Men jag kan ju inte heller skaffa barn med ngn som inte vill. Det vore ju fel..

    OJ det blev långt. Hoppas ni förstår!

  • alexander2011
    viochdu skrev 2011-11-01 17:59:01 följande:
    Det hoppas jag oxå. Det känns väldigt surt. Som att snubbla på mållinjen eller nåt. Fast värre. Jag är arg, besvikne, förbannad och så otroligt sårad/ledsen. Jag är arg på han för att jag tycker att han kommit på det så sent. Men det blev väl så när allt blev verklighet. Men det är synd. Har väntat på detta i över ett år..

    Vi har inte pratat med varandra sen igår och det gör oxå ont men just nu känns det som jag hatar honom. Jag skrev bara ett sms till honom innan idag och frågade vad han skulle göra om jag redan blivit gravid eller om jag skulle bli gravid av misstag (för det kan ju faktiskt ske) om han skulle tvinga mig till abort:

    "Givetvis inte, skulle aldrig låta dig gå igenom något sådant, eller låta oss gå igenom ngt sådant. Då skulle vi få ta vårat ansvar och jag skulle troligtvis bli redo på vägen, Men nu när jag har ett val väljer jag att inte ha barn just nu. Vill bara ha tillbaka känslan jag hade för några månader sen. Den kommer säkert. Ge det lite tid."

    Jag visste att det va det svaret jag skulle få, eller hoppades på det svaret. För jag ville se om jag verkligen känner honom. För i vissa situationer känns det som en människa visar ett nytt jag för det är just en NY situation. Jag har känt han sen året jag fyllde 15 och nu är jag 25 så det känns som jag känner honom utan och innantill. Men jag har ändå haft fel. Trodde han inte skulle kunna vara så "grym" För det känns som han sparkar på mig och våra framtidplaner... Men vet att han inte gör det här för att göra mig illa. Men det är ändå jag som blir drabbad,, VI blir drabbade! Men jag kan ju inte heller skaffa barn med ngn som inte vill. Det vore ju fel..

    OJ det blev långt. Hoppas ni förstår!

    är detta en kille som har ångrat att skaffa barn dvs att han inte känner sig redo längre? utan vill avvakta?
    Min sambo var precis likadan o jag gav honom tid. Vi väntade länge på rätt tillfälle innan jag sa stop, det kommer aldrig finnas ett bra tillfälle utan försöker vi inte nu komer vi bli "gamla" föräldrar. jag vill vara relativt ung förälder och sedan kunna leva mitt liv när barnen har flugit ut ur hemmet så att säga. försök få honom att bli mer bekväm med att kanske bli pappa. sen är det ju som han säger.han kanske växer in i rollen som pappa men tyvärr är det så att de flesta föräldrar känner inte att de är pappa förens barnet är 1 år hahaha.
    detta vacklandet är jobbigt det kan jag förstå och jag hoppas det löser sig för er. vet sj hur frustrerande det är.
    Sambon o jag vacklade i 4,5 år innan vi bestämde oss för att försöka   . idag har vi en grabb på snart 2,5 månad o försöker med ett syskon.lika bra att avla färdigt medans man ändå håller på eller hur hihi
    styrkekramar åt er 
  • BebisVagga
    finskaflikkan skrev 2011-11-01 15:17:27 följande:


    Jag vet att jag inte ska testa... Men har ju kvar hemma..
    Och tänker testa tills de e slut.. hahahahah...
    Men plusset blir starkare iaf!
    Den kom inom en minut och e superstark IRL... tjoho...  

      
    om du har hemma kan du väl sälja dem.. till mej tex?!
  • viochdu
    alexander2011 skrev 2011-11-01 18:07:41 följande:
    är detta en kille som har ångrat att skaffa barn dvs att han inte känner sig redo längre? utan vill avvakta?
    Min sambo var precis likadan o jag gav honom tid. Vi väntade länge på rätt tillfälle innan jag sa stop, det kommer aldrig finnas ett bra tillfälle utan försöker vi inte nu komer vi bli "gamla" föräldrar. jag vill vara relativt ung förälder och sedan kunna leva mitt liv när barnen har flugit ut ur hemmet så att säga. försök få honom att bli mer bekväm med att kanske bli pappa. sen är det ju som han säger.han kanske växer in i rollen som pappa men tyvärr är det så att de flesta föräldrar känner inte att de är pappa förens barnet är 1 år hahaha.
    detta vacklandet är jobbigt det kan jag förstå och jag hoppas det löser sig för er. vet sj hur frustrerande det är.
    Sambon o jag vacklade i 4,5 år innan vi bestämde oss för att försöka   . idag har vi en grabb på snart 2,5 månad o försöker med ett syskon.lika bra att avla färdigt medans man ändå håller på eller hur hihi
    styrkekramar åt er 
    Ja det är det. Fick mitt första pos. Äl test igår efter uttagen av spiralen och så när han kom hem och jag ville sexa så sa han detta till mig.

    Men jag har gett han ett år redan.. :( och bett och bönat, väntat, pratat om barn, vi har kollat barnvagnar, han har kollat oxå (ensam) och nu när det väl ska ske så har han dragit sig ut och spiralen är borta och jag är förbannad och arg..
  • Squeezy
    viochdu skrev 2011-11-01 18:49:03 följande:
    Ja det är det. Fick mitt första pos. Äl test igår efter uttagen av spiralen och så när han kom hem och jag ville sexa så sa han detta till mig.

    Men jag har gett han ett år redan.. :( och bett och bönat, väntat, pratat om barn, vi har kollat barnvagnar, han har kollat oxå (ensam) och nu när det väl ska ske så har han dragit sig ut och spiralen är borta och jag är förbannad och arg..
    Usch fy tusan... ;( Förstår att det känns skitsurt. Förstår att du är ledsen, besviken, arg och allt på en gång. Ge honom lite tid, sedan får ni återigen prata igenom saken. Jag hoppas verkligen att det fixar sig!

    När jag och maken började prata om barn så ville han också vänta lite längre än vi först planerat. 2 veckor senare var han redo. :)
  • LillaPluppen

    Efter att jag tagit CB testet idag och det inte visade ett dyft så tänkte jag lättsamt att "nä inget denna månad"; bara vänta in mensen och vänta in ÄL i november då det blir vårt första riktiga försök.

    Men nu när jag kom hem ifrån jobbet så har jag fått ljusbruna sparsamma flytningar med blodstänk i. WTF? har aldrig haft mellanblödning eller nå sånt innan,  funderar på om det är helt omöjligt att det kan vara en berömd nidblödning.

    testade positivt med äl test 20-22 oktober, första maxade utslaget på eftermiddagen den 20:e (ni kan se bilder i mitt album om ni vill)
    Och eftersom jag hade utslag 2 dagar är det ju 24-48 timmar från första positiva testet som ÄL sker.
    så om ägget släppte runt den 22  är det idag 9 dagar sen ÄL, då är det ju iaf inte omöjligt  att det kan vara nidis?

    drygt att hitta "symptom" när man för en gångs skull inte tänkt leta efter dom=)

  • Lövet22

    Jag mår så sjukt illa. Eftermiddagarna går i ett dunkel av illamående. Jag måste hejda mig och andas. Har ingen lust att kräkas. Är väldigt känslig för lukter. Sen svullna jag upp idag fick ont i magen och värsta äl flytningen. Kanske kanske får jag äl nu äntligen.

  • Stinis83

    Viochdu, jag förstår hur jobbigt det känns :( Jag hoppas verkligen att han kommer på rätt tankar snart. Samtidigt tycker jag att man verkligen ska vilja ha barn när det är dags att starta försöken, för det är en väldigt stor omställning som kan vara rätt omtumlande och jobbig att gå igenom också. Jag har velat ha barn så länge jag kan minnas, men när jag väl blev gravid med dottern så kom tankar ändå. Om det var hormoner eller inte har jag ingen aning om, men det blev ju bra :)

    Nu när jag väntar vårt andra barn så fick min sambo en kris och funderade på att lämna mig. Han sa att han haft de funderingarna redan innan jag blev gravid... det var inte kul att sitta med hans barn i magen och höra det... Så på sätt och vis vet jag verkligen hur du känner det. Och om man får se det från den ljusa sidan så är det bättre att han krisar nu än när du är gravid, för då kommer du behöva hans fulla stöd :)

    Jag tror och hoppas att det inte dröjer länge förrän han är med på noterna igen :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester