• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-07-24 21:10:29 följande:
    Med all respekt, du vet inget om vad som sagts o inte sagts mellan mig och honom tidigare. Jag har andra anledningar än att jag är inte modig nog
    Ja..det har du säkert.
  • Anonym (Miss U)

    Det här är så svårt, jag blir så ledsen när du bara ignorerar mig. Har längtat så länge och nu känns det som att jag går sönder.

  • Anonym (Tankar)
    Tänk om jag kunde förstå vad du tänker - är ganska frågande. Det gör att jag funderar mer än jag vill eftersom du är en gåta jag inte kan låta bli att vilja lösa.
    Min tävlingsinstinkt är så svår att undertrycka, har svårt att ge mig innan jag förstår. Den där stora diskrepansen mellan det du säger och ditt beteende/kroppsspråk är så svår att sluta se som en slags intressant social ekvation redo för mig att sätta klorna i.

    Varför måste jag vara så nyfiken...
  • Anonym ((.....))
    Anonym (Tankar) skrev 2019-07-26 22:05:04 följande:
    Tänk om jag kunde förstå vad du tänker - är ganska frågande. Det gör att jag funderar mer än jag vill eftersom du är en gåta jag inte kan låta bli att vilja lösa.
    Min tävlingsinstinkt är så svår att undertrycka, har svårt att ge mig innan jag förstår. Den där stora diskrepansen mellan det du säger och ditt beteende/kroppsspråk är så svår att sluta se som en slags intressant social ekvation redo för mig att sätta klorna i.

    Varför måste jag vara så nyfiken...
    Vad är det hon säger då? Vad säger hon med sitt kroppspråk? Var ligger diskrepansen?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-07-26 22:38:05 följande:

    Vad är det hon säger då? Vad säger hon med sitt kroppspråk? Var ligger diskrepansen?


    Kroppsspråket säger att hon är intresserad, attraherad och iaf tidigare lite förälskad.

    Det hon säger visar ganska ofta en kyla och ett slags ointresse. Andra ställer intresserade frågor och diskuterar saker som rör mig men det händer sällan med henne. Speciellt när något gått bra för mig.

    Funderar ibland på hur mkt man kan styra kroppsspråket, var själva avvikelsen ligger, i det hon visar eller säger. Det är just det här som drar min uppmärksamhet till sig, att inte beteendena korrelerar med varandra. Dom som jag vet varit intresserade av mig via kroppsspråket har också tydligt visat sitt intresse när dom pratar med mig.

    Så det kan vara är en fysisk reaktion på mig som hon tycker är attraktiv fast hon är egentligen ointresserad av mig som person. Eller så finns det ett intresse men hon vill dölja det genom att visa ett ointresse. För dom flesta finns det en naturlig nyfikenhet på dom i ens kontaktnät. Finns också möjligheten att hon faktiskt har en släng av något ur den mörka triaden(eller dark tetrad numera), är ingen total omöjlighet. Har bara träffat två människor jag har tänkt den tanken om i mitt liv. I så fall är det jätteintressant men då finns skäl att faktiskt vara försiktig.

    Det här är ju som sagt inget jag grubblar på men dels blir jag nyfiken eftersom det här är nytt för mig. Och dels så skulle det vara bra att förstå eftersom det är någon jag även har en arbetsrelation med. Är en stor del av mitt yrke att förstå människor så det är viktigt.
  • Anonym ((.....))
    Anonym (Tankar) skrev 2019-07-27 07:22:52 följande:

    Kroppsspråket säger att hon är intresserad, attraherad och iaf tidigare lite förälskad.

    Det hon säger visar ganska ofta en kyla och ett slags ointresse. Andra ställer intresserade frågor och diskuterar saker som rör mig men det händer sällan med henne. Speciellt när något gått bra för mig.

    Funderar ibland på hur mkt man kan styra kroppsspråket, var själva avvikelsen ligger, i det hon visar eller säger. Det är just det här som drar min uppmärksamhet till sig, att inte beteendena korrelerar med varandra. Dom som jag vet varit intresserade av mig via kroppsspråket har också tydligt visat sitt intresse när dom pratar med mig.

    Så det kan vara är en fysisk reaktion på mig som hon tycker är attraktiv fast hon är egentligen ointresserad av mig som person. Eller så finns det ett intresse men hon vill dölja det genom att visa ett ointresse. För dom flesta finns det en naturlig nyfikenhet på dom i ens kontaktnät. Finns också möjligheten att hon faktiskt har en släng av något ur den mörka triaden(eller dark tetrad numera), är ingen total omöjlighet. Har bara träffat två människor jag har tänkt den tanken om i mitt liv. I så fall är det jätteintressant men då finns skäl att faktiskt vara försiktig.

    Det här är ju som sagt inget jag grubblar på men dels blir jag nyfiken eftersom det här är nytt för mig. Och dels så skulle det vara bra att förstå eftersom det är någon jag även har en arbetsrelation med. Är en stor del av mitt yrke att förstå människor så det är viktigt.


    Är hon väldigt snygg? Hon känns som en svår person. Vad är det du faller för?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-07-27 21:28:45 följande:
    Är hon väldigt snygg? Hon känns som en svår person. Vad är det du faller för?
    Hon är lite snygg ja, fast får nog säga att jag ser bättre ut. Jo, verkligen svår numera, i början så var det inte så. 

    Bra fråga. Vi har en väldigt bra kemi när det är en bra dag. Det är en stor igenkänningsfaktor vad gäller drivkraft, ambition och tankesätt överhuvudtaget. En jättestark fysisk attraktion.

    Hon är inte min typ egentligen, hon är för allvarlig och inte så glammig liksom. För mig har det när det gäller kvinnor nästan alltid varit någon några år äldre än mig, karismatiska i chefsposition och jättesnygga. Men det är väl något med den där dominansen och styrkan som drar, så det blir ok att hon inte har dom där egenskaperna som jag brukar gå igång på. Och ibland en oväntad stor osjälviskhet och snällhet som får mig att smälta, jag gillar ju snälla människor i vanliga fall, tycker det är hett.
  • Anonym (När?)

    Jag förstår inte hur du kunde välja din våldtäktsdömde man framför ditt barn, som var mannens våldtäktsoffer. Jag hatar dig fortfarande för det men väntar varje dag på att du ska komma och be om förlåtelse och en ny chans.

  • Anonym (Tankar)

    Hur har det gått själv med din separation och den du tänker på, några nya framsteg?

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!