• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • mamma0702

    är det någon av er som vet om järnbrist (ganska påtaglig sådan ) kan påverka att man inte blir gravid ?

    gjorde ett blodprov för några veckor sen pga av  en annan grej då dom upptäckte att jag hade järnbrist så  nu har jag knaprat  järntabletter i dryga veckan och ska fortsätta med det minst en månad Skrattande

  • Hoppas 2012
    mamma0702 skrev 2012-04-08 21:21:38 följande:
    är det någon av er som vet om järnbrist (ganska påtaglig sådan ) kan påverka att man inte blir gravid ?

    gjorde ett blodprov för några veckor sen pga av  en annan grej då dom upptäckte att jag hade järnbrist så  nu har jag knaprat  järntabletter i dryga veckan och ska fortsätta med det minst en månad Skrattande
    Vet faktiskt inte, men tror inte att det påverkar.

    Någon annan som vet?
  • Stora My

    Jag vet inte men det är ju bra ta multivitamin som innehåller järn och folsyra och man vill/är gravid så det är ju viktigt på något sätt. Bra mamma0702 att du fick reda på järnbristen och nu kan fylla på förråden igen.

  • Stora My
    Josefinasfina: Jag tycker det var bra du sa det. Dels för att nu slipper ni kanske en massa frågor framöver och personen kanske fick en tankeställare samt att som SiriSue sa man får lätta sin ryggsäck lite. Ciccie86: Tycker det var bra ni berättade det för svärfar, så han förstår vad ni går igenom.
  • Josefinasfina

    Jo man blir ju smått trött på alla kommentarer .. så där fick dom;) Det känns ju trist när man "tvingas" ge svar som man inte vill ge. Jag längtar efter att kunna meddela mina nära och kära "vi väntar en tillökning i familjen" Men allt innan dess som frågas  angående barn och dylikt känns såååå jobbigt. Det gör det hela inte mindre enkelt att tänka bort. 

    Vi var ju i Mexico i februari och när vi kom hem därifrån sa de flesta "gravid eller förlovad?". KuL "varken eller svarade jag.. men Mexico var grymt"..
     
    Men jag lovar att någonstans i brösten så kändes det väldigt väldigt tomt. 
     

  • Josefinasfina
    mamma0702 skrev 2012-04-08 21:21:38 följande:
    är det någon av er som vet om järnbrist (ganska påtaglig sådan ) kan påverka att man inte blir gravid ?

    gjorde ett blodprov för några veckor sen pga av  en annan grej då dom upptäckte att jag hade järnbrist så  nu har jag knaprat  järntabletter i dryga veckan och ska fortsätta med det minst en månad Skrattande
    Jag vet faktiskt inte, det kanske är möjligt eftersom järnhalten är väl viktig NÄR man ÄR gravid. Jag äter ju mamma vital för det blev jag rekommenderad. Även fast jag INTE (:)) är gravid eller mamma så behöver jag inte tänka på att jag saknar något minereal/vitamin/järn eller folsyra med mera om jag äter dom. 
  • JZ79
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-04-08 21:29:25 följande:
    JZ79: BIM den 10:e, jag är nervös och lite rädd nu. Vill så gärna!
    Håller tummar å tår att tanten håller sig undan!!
  • Stinen10
    72dagar skrev 2012-04-08 13:52:16 följande:
    Hej allihopa

    Hoppar in här.
    Händer inte mkt här heller.
    Kört pergo i fyra rundor. Ingen äl. Nu blir det eventuellt en trippelkur.
    Nästa steg är sprutor. 
    Hej!

    Tänkte bara peppa dig lite... Har PCO och försökte i två år med sammanlagt 7 kurer pergo bakom oss, enkel, dubbel och trippeldos utan att få en enda äl. Gick vidare till puregon-sprutor, första kuren hade jag ett jättefint ägg men pga att äl-sprutans dos var för låg så uteblev äl. Nästa kur så hade vi tvåFörvånad jättefina ägg, tog då dubbel dos äl-spruta. Det var i slutet av november, sitter nu här med en redig bula och en(!) sprattlig liten groda inuti. Går imorrn in i vecka 25Glad .Så misströsta inte, det finns hopp även för oss som inte tror att det är möjligt...

    Kram
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus