• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Hoppas 2012
    Solrosen 83 skrev 2012-04-14 12:48:28 följande:
    Nä precis man hoppades ju att mensen skulle komma som den skulle direkt när man slutade med p-pillerna så att man kunde lyckas bli gravid inom ett halvår iaf. Men så blev det ju inte vårt fall i alla fall så nu är jag glad om vi lyckas inom ett år från att jag slutade iaf.

    Är ju svårt med det sociala livet också när man aldrig vet riktigt när det är dags för mensen. Vill ju ogärna dricka alkohol under perioderna då det finns chans att jag är gravid. Går ju bra att låta bli när man är själv hemma men blir alltid lite knepigare när man är iväg någonstans. Svårt att komma med undanflykter gång på gång. Kan ju inte skylla på att jag är chaufför heller då min sambo i princip aldrig dricker något då det är ytterst få alkoholdrycker han tycker är goda.
    Jag förstår din tanke, jag är kanske dum men lever som vanligt innan jag får ett +
    Drack tex vin igår på restaurangen :)
    Lev som du brukar, det är ingen fara :)
  • Adnil76

    Jag lever också som vanligt i väntan på plusset. Mina alkoholvanor är ändå så modesta så det känns verkligen lugnt. Handlar om nåt glas vin till maten.

    Hämtade ut min andra kur med Pergotime idag. Börjar knapra imorrn. VUL på fredag. Får se hur äggproduktionen gått då. Lär väl bli rajtantajtan till helgen. Känner mig lite som en höna. Kluck-kluck på er!

  • Vårväntanochlängtan

    Jag tar också ett glas vin idag, har hållt på att fixa här hemma mest hela dagen så känner att det var gott att kunna unna sig det.
    Men annars har jag verkligen varit sparsam med alkohol under den här perioden vi har försökt och aldrig druckit från ÄL till mens. Men nu är mensen precis slut så är det ju ingen fara. Men jag förstår andra som lever på precis som vanligt, det är väl till och med dom BM som rekommenderar det.


  • Ciccie86

    Jag är också sparsam med alkoholen i vanliga fall, nog ännu mer nu. Här är det ÄL tider i veckan, fredag tror jag ungefär. Så vi börjar mysa nu och sen hela veckan, tills sambon åker till London på fredag (trolig ÄL dag). Har ätit BDG sedan mensens första dag och jag börjar känna konstiga känningar i livmodern. Har mått allmänt skumt på sistone.. Varit jättetrött, varit öm i nedre magen, extremt sötsugen och allmänt glad.. Min vän tycker att jag ska ta ett grav test, då man tydligen kan få mens även om man är gravid? Så jag tänker ta ett test imorgon bitti bara för att utesluta graviditet. Om 8 dagar är det dags att gå till läkaren och lämna tester igen, dag 21 i cykeln. Hoppas verkligen på att få svar på om något är fel med mig :) Oj vad jag babblar, lycka till allihopa! Kram

  • Vårväntanochlängtan
    Ciccie86 skrev 2012-04-14 20:49:43 följande:
    Jag är också sparsam med alkoholen i vanliga fall, nog ännu mer nu. Här är det ÄL tider i veckan, fredag tror jag ungefär. Så vi börjar mysa nu och sen hela veckan, tills sambon åker till London på fredag (trolig ÄL dag). Har ätit BDG sedan mensens första dag och jag börjar känna konstiga känningar i livmodern. Har mått allmänt skumt på sistone.. Varit jättetrött, varit öm i nedre magen, extremt sötsugen och allmänt glad.. Min vän tycker att jag ska ta ett grav test, då man tydligen kan få mens även om man är gravid? Så jag tänker ta ett test imorgon bitti bara för att utesluta graviditet. Om 8 dagar är det dags att gå till läkaren och lämna tester igen, dag 21 i cykeln. Hoppas verkligen på att få svar på om något är fel med mig :) Oj vad jag babblar, lycka till allihopa! Kram
    Mys på ni bara och lycka till du också{#emotions_dlg.flower}
    Hoppas att där redan är en liten bebis i din mage och om inte att det blir en nu i veckan.
    Och hos läkaren håller jag tummar & tår på att allt står rätt till  
  • 72dagar

    Spännande att se om bdg ger någon effekt.

    Räknar veckor tills jag får börja med sista pergokuren. Lååång väntan. Är 21 dgr till provera.


    # Vide 20100825 #
  • Solrosen 83

    Tror inte heller att det är någon fara att dricka måttliga mängder. Dricker ytterst sparsam annars också och ser det därför inte som någon stor uppoffring att låta bli för säkerhetsskull nu när vi försöker bli gravida. Har för mig att jag läste någonstans i början att det var lättare att bli gravid om man undvek alkohol men vet inte om det är något som är bevisat.

  • mamma0702

    Kan sätta hur mycket som helst på att jag får mens imorgon Rynkar på näsan kommer punktligt i såfall om man nu ska se nånting positivt med att den kommer överhuvudtaget..

    Nej! Ska beställa hem BDG jag med å testa Glad men det få bli till nästa mens för nu hinns det inte med. Funderar  på om jag ska sluta med ÄL-stickor. Blir sånt schå runt det hela tycker ja.. Vet ju ändå på ett ungefär när jag har ÄL..får inga direkta känningar så men den kommer nästan alltid på dag 13-14..Blev gravid med sonen  efter jag slutat med stickorna..bättre å köra på varannan-var tredje dag istället Glad

    Usch hur man håller på..tänk om man inte kan få fler barn ? Tanken har slagit mig många grr.. Är så himla glad och stolt över lillen ( som håller på att bli stor ) så man blir alldeles tårögd Hjärta Nä,nu e mensen på väg det märks på humöret Flört
    Tjingeling


    Oliver 20070210
  • 72dagar

    Jag dricker i princip aldrig så har inte funderat så mycket på det.

    Mamma0702, tänker på det också. När ger man upp hoppet?


    # Vide 20100825 #
  • Inelg

    Tja brudar,..
    min mens kom i fredags tyvärr så jag kör min nästa runda apiforce och Rosenrot. Vi tappar inte hoppet. Vi köööör igen!!

    Jag hade mensvärk i 4 dagar innan mensen kom. Hoppades på att det skulle vara bebis men icke. Hur som så tappar jag inte hoppet utan laddar inför en ny omgång. Blir inte ett julaftonsbarn iaf vilket är lite skönt. Får man säga så ?!! Haha.
    Det får bli en januari bebis och komma till min födelsedag ist.
    Jag blev spådd att barn skulle ske i februari. Då trodde jag gravid i feb men det kanske i själva verket är att att jag ska föda en februari... ;) Vi får hoppas.
    Vi köööööööör nu finaste brudar. Försök nr 6, here i Come!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus