• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Inelg
    JZ79 skrev 2012-06-16 12:38:43 följande:
    Nu kom mensen, å det känns helt ok!! Nu fokuserar jag på operationen som sker på tisdag och sen blir det åka av i sänghalmen, kanske i lite andra ställningar än vanligt, för jag har ju benet i gips Flört
    Haha.. nöden är uppfinningarnas moder vettu!!!!

    Baklagar mensen. gillar din spirit!!!
  • Ciccie86

    BIM-5 idag och jag börjar få mens känningar. Tusan :( Tror mensen kommer igång snart :/ Börjar bli väldigt van vid detta laget. Kram på er

  • Maramina

    Än en gång ett stort grattis Hoppas!

    JZ - vad jobbigt nu när ni hade gått och väntat så på det! Snacka om besvikelse! Även om det känns som man förstår den berörde läkaren då gör det ju inte besvikelsen mindre precis.

    Jag antar att det måste på sitt sätt kännas skönt att veta vad som var fel med den lilla och att det inte ska vara ärftligt!

    Till min förvåning kom Mensen idag. Hade inte förväntat mig den förrän tidigast imorgon men då jag var rätt säker på att det inte var något den här månaden så är det samtidigt skönt att nästa cykel kommer igång. Någon som kan skriva upp mig på BIM-listan? BIM är den 14/7

  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-06-16 19:20:17 följande:
    BIM-5 idag och jag börjar få mens känningar. Tusan :( Tror mensen kommer igång snart :/ Börjar bli väldigt van vid detta laget. Kram på er

    Hur är det nu, käkar du några preparat? Tar du ÄL-test eller vet du ändå att du hade ägglossning och när? Menskänningar kan ju också betyda graviditet, så förlora inte hoppet för tidigt. Symptom för mens och graviditet är ju så himla lika. Jag hoppas verkligen att du får ditt plus denna månad. Själv är jag på BIM-9 och håller hoppet uppe för nånting är annorlunda med kroppen. Visst, det kan bero på att jag fått ägglossning men jag väljer att vara positiv. Jag känner lite mol då och då, ändå sedan två dagar efter ägglossning. Är väldigt trött och blev illamående av kaffet idag. Kanske spelar mig själv ett spratt, men jag önskar så att det jag känner faktiskt är på riktigt. Kram på er tappra kämparinnor!
  • Ciccie86

    Jag tog inga preparat denna månad, glömde ta RR när mensen började, trots att jag hade det hemma.. Var nog för att mensen var tidig... Jag har inte testat med ÄL tester heller, då min sambo var sjuk och jag inte ville stressa mig själv genom att veta när ÄL var. Vi ficl bara till det två gånger, så har inga förhoppningar.
    Blir RR nästa månad helt klart.

    Hoppas verkligen du lyckats denna månad Nellin!! :)
    Kram

  • Maramina
    Ciccie86 skrev 2012-06-16 23:20:42 följande:
    Jag tog inga preparat denna månad, glömde ta RR när mensen började, trots att jag hade det hemma.. Var nog för att mensen var tidig... Jag har inte testat med ÄL tester heller, då min sambo var sjuk och jag inte ville stressa mig själv genom att veta när ÄL var. Vi ficl bara till det två gånger, så har inga förhoppningar.

    Blir RR nästa månad helt klart.

    Hoppas verkligen du lyckats denna månad Nellin!! :)

    Kram



    Du vet, det räcker med en gång och en endaste spermie för att det ska bli bebis
  • 72dagar

    Är så förvirrad, är det någon som vet?

    Vi får betala själva för puregon. Det kostar 9000 i gbg. Finns det möjlighet att vända sig någon annanstans? Finns det billigare alt?
    Vem frågar man?

  • JZ79
    72dagar skrev 2012-06-17 00:13:29 följande:
    Är så förvirrad, är det någon som vet?

    Vi får betala själva för puregon. Det kostar 9000 i gbg. Finns det möjlighet att vända sig någon annanstans? Finns det billigare alt?
    Vem frågar man?
    går det inte på högkostnadsskydd??? konstigt........trodde alla läkemedel gick under det..Ivf grejjer går ju under högkostnadsskydd..
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, låter ju inte klokt att ni ska behöva betala det själva Förvånad
  • SiriSue

    Hur många dagar innan ÄL har ni sega flytningar? Har förstått att man har det ett par dagar innan ÄL och har själva ÄL sista dagen med sega flytningar. Molvärk i magen - innan eller under ägglossning?

  • Inelg

    Tjejer ni är så fina. Det kommer snart för er. Tappa inte hoppet nu. Juni är en bra månad. Sommaren är en bra tid för plus ska ni se!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus