• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79
    Pastell skrev 2012-08-13 19:23:08 följande:
    Måste bara fråga vad ni tror, funderar lite över vår utredning och provsvaren. Vi får ju inte dom förrän läkarna diskuterat med sköterskorna i september tidigast som de sa till mig. Mina provsvar bryr jag mig inte så mkt om för jag vet ju vad jag "lider" av & att de första TSH och FSH var bra värdden. Men sambons är jag lite orolig för, om det är nått fel på hans spermier. Han lämnade in prov i Maj, OM det skulle vara få spermier eller nått,borde de inte kontaktat oss och sagt att han får ta om 3 månader senare igen,alltså i augusti nu? Eller menar de att de ska diskutera hans svar, och om det är nått fel ska han få vänta ännu längre och ta om?Känns ju som månaderna går då....vad tror ni?
    Känns ju som att de borde kontaktat din kille om det var nått fel på provet. Vår läkare skrev brev om mannens provsvar och det var daterat samma dag som mannen lämnade in sitt prov. Det analyseras ju direkt. Kan han inte ringa och fråga om svaret? Min man hade ju få och svaga spermier och de va ganska säkra på att det berodde på inflammation (nånstans där nere, ingen vet exakt vart Förvånad) Vår läkare tyckte mannen skulle till urologen men de svarade tillbaka att de inte tar hand om sånt nu utan det ska behandlas si och så. Om din sambo hade haft ett dåligt prov så borde de ju kontaktat honom för behandling eller be honom lämna ett nytt. Får man inte alltid lämna ett andra prov om det första är dåligt? det tror jag...
  • Pastell

    JZ79: Jo precis,det är så jag tror det fungerar. Att man alltid få lämna ett till efter typ 3 månader för att kolla så de inte var tillfälligt nedsatt. De kommer inte lämna ut hans svar även om han ringer. Jag har försökt få fram mina. Tycker det är uselt men ja....vad gör man. Skitsamma....det är snart september och imorgon får jag träffa massa gravidmagar i skolan....känns ju lite mindre skoj. Men kul för dom.

  • mamma0702

    Idag frågade min son, igen... Mamma , NÄR ska jag bli storebror ?? Jag vill att det ska komma i din mage !!

    Ja vad säger man .. Jag hoppas du får bli storebror snart :'( ..

  • Em me

    [quote=66191327][quote-nick]Rebster skrev 2012-08-13 18:21:13 följande:[/quote-nick]Dig har jag inte sagt hej till så HEJ! Vad jobbar du med, eller snarare vad jobbade du med?[/

    Hej:) jag jobbar i matbutik, lite smått områdes ansvarig, pendlar med, och ställer om dygnet hela tiden, ena dagen upp 04:15 andra dagen måste jag sova till iaf 11... Och jobba varannan helg, min kropp klarar inte av de:p

  • Rebster
    Em me skrev 2012-08-13 22:28:40 följande:
    Hej:) jag jobbar i matbutik, lite smått områdes ansvarig, pendlar med, och ställer om dygnet hela tiden, ena dagen upp 04:15 andra dagen måste jag sova till iaf 11... Och jobba varannan helg, min kropp klarar inte av de:p
    Nej det förstår jag. Vad bra att du vågar säga upp dig och prova något nytt
  • Em me
    mamma0702 skrev 2012-08-13 21:47:14 följande:
    Idag frågade min son, igen... Mamma , NÄR ska jag bli storebror ?? Jag vill att det ska komma i din mage !!

    Ja vad säger man .. Jag hoppas du får bli storebror snart :'( ..



    Oj vad svårt, jag har valt att inte säga något till omgivningen, känns tufft att gå ut med att man aldrig tycks bli gravid av någon anledning ..bara mamma som vet lite, och min sambo så klart , haha. Men känns iallafall skönt att kunna prata om de här, med fler i samma sitts. Kanske blir jag lite mindre insnöad nu när jag kan prata med er alla och slipper "limma på fejk smilet" varje dag med omgivningen..
  • Em me
    Rebster skrev 2012-08-13 22:32:58 följande:
    Nej det förstår jag. Vad bra att du vågar säga upp dig och prova något nytt



    Ja , till slut så, ska först och främst ta hand om mig själv med träning och hälsa sen hoppas jag på lite vikarie tider på förskolan, kanske även börja plugga:)
  • Ciccie86

    Dag 25 här idag, BIM-3 eller 4.. Beror på om cykeln tänker vara 28 eller 29 dagar denna månad.. Har inget hopp alls denna månad då jag låg sjuk hela förra ÄL perioden.. Så nu inväntar jag bara mensen på fredag eller lördag.. Sen blir det bisolvon.. Nu när min inflammation och infektion i lungorna börjat ge med sig så har mina lymfkörtlar börjat spöka istället (vilket de gör typ 4-5 ggr per år).. Så nu är jag dunder svullen under hakan/vid halsen och hela hakan gör ont. Kan knappt öppna munnen :( Alltid ska det vara något. Hoppas att antibiotikan biter på denna inflammaion också :p Nu är jag påväg mot jobbet. Kram på er

  • Solrosen 83
    Ciccie86 skrev 2012-08-14 07:05:13 följande:
    Dag 25 här idag, BIM-3 eller 4.. Beror på om cykeln tänker vara 28 eller 29 dagar denna månad.. Har inget hopp alls denna månad då jag låg sjuk hela förra ÄL perioden.. Så nu inväntar jag bara mensen på fredag eller lördag.. Sen blir det bisolvon.. Nu när min inflammation och infektion i lungorna börjat ge med sig så har mina lymfkörtlar börjat spöka istället (vilket de gör typ 4-5 ggr per år).. Så nu är jag dunder svullen under hakan/vid halsen och hela hakan gör ont. Kan knappt öppna munnen :( Alltid ska det vara något. Hoppas att antibiotikan biter på denna inflammaion också :p Nu är jag påväg mot jobbet. Kram på er



    Usch vilken otur du har Du får krya på dig!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus