• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Ciccie86

    Hej tjejer! Inte skrivit på ett tag, men läst allt ni skrivit :)
    Trist att så många av er fått mens :( Kramar till er!

    Idag har jag skrivit på de nya anställningspapprena och det kändes nästan overkligt när det stod "Biträdande förskolechef" på titel :) Fattar inte riktigt!
    Jag har BIM imorgon, så inväntar mensen. Jag vet att det inte är någon chans denna månad, då sambon låg sjuk under ÄL. Känns ok, då jag har haft så fullt upp med annat: nya jobbet, dieten och träningen :)
    Vägde mig idag efter 28 dagar och har nu gått ner 6 kg :) Känns super!
    Vi har återigen bestämt oss för att skjuta på utredningen tills i augusti, då vi bara vill njuta av sommaren tillsammans :)

    Kram på er!

  • Lillnosen

    Ciccie - Va härligt att se dig här! :D Spännande nu med jobbet! Måste vara en skön känsla. Ni får fira ikväll!
    Jag har oxå BIM imorrn, känner heller inte att oddsen är stora för vi fick bara till det 1 gång vid ÄL :/
    Härligt att träningen gett sånt resultat! Det är ju superbra jobbat! :D Vad tränar du och hur ofta? Själv känner jag mig frustrerad över träningen... För 2 år sedan körde jag 2-3 pass i veckan och på 4 veckor tappade jag då 4 cm i midjan och 2-3 cm på stussen (bland annat). Nu när jag började träna ordentligt igen så tog jag mina mått och låg då på samma mått som första gången, dvs innan förra 4 veckors träningen. Har kört 3 pass i veckan nu och efter bara 12 dagar hade jag tappat 2 cm i midjan. Kändes toppen! Mätte mig imorse igen, nu har det gått 21 dagar, och det hade inte hänt nått mer :( Stussen har jag fortfarande inte tappat alls på! Magen var det fortfarande bara -2 cm. Känns så jäkla irriterande och blir så besviken :( Varför funkar det inte att komma ner till samma mått igen lika snabbt? Denna omgång är jag mer medveten om att variera träningen för att chocka kroppen och jag joggar längre och tar powerwalks. Fattar inte :( Lär ju knappast tappa 2-3 cm på stussen och ytterligare 2 cm på midjan nu den kommande veckan... Så mitt mål att komma ner i dom måtten på 4 veckor är ju kört :(

  • Ciccie86

    Tack för dina ord Lillnosen! :) Det värmer i hjärtat!

    Jag tränar 4 pass i veckan ungefär och kör mest gruppträning. Bodypump, bodycombat, spinning, mag/bål pass och sen min nya favorit Zumba :) Jag är helt såld på Zumba träningen, så kör 2-3 pass i veckan med det. Sen har jag även fått en PT på gymmet som jag tränar med då och då, som har lagt upp ett styrketräningsschema för mig, för att stärka mitt bålparti och mina armar :) Jag vill gärna minska mina lår och stuss, men vet att det kan bli tufft. Det är mest runt magen det syns just nu, vilket är skoj :) Sen har jag kört stenhård diet i 28 dagar och försöker att ej överstiga mina dagliga kalorier :) Går väldigt bra. Inget godis, onyttigheter eller kolhydrater (mest snabba)..

    Jag håller tummarna för att du kommer lyckas med träningen!    

  • Nellin
    Lillnosen skrev 2013-05-06 12:48:26 följande:
    Nellin - Hade du varit hos Ahremark ännu?
    Japp! Han var ju kanon! Och jag kände skillnad redan efter första gången, i den meningen att kroppen blev något mer avslappnad och behaglig. Ska snart dit igen! :) 
  • Nellin

    Sköterskan från kliniken ringde idag. Hon som skulle be läkaren skriva ut en ägglossningsspruta åt mig. Hon sa att läkaren sagt att de aldrig skriver ut om man inte gör VUL - för att kolla vilken dag man ska ta sprutan. Jag vet inte varför jag fått för mig att jag kunde få sprutan utan att träffa henne. Jag menar, vi har ju gjort det här så många gånger, med VUL och sprutor så jag trodde väl nånstans att vi kunde köra på rutin numera. Hahaha, värsta drogproffset här känns det som!

    Men i Örebro går det ju som sagt alltid undan så jag får komma in på VUL redan i morgon så att jag hinner få sprutan den här veckan. Jag är på cykeldag 12 i morgon så om där finns nåt ägg ska det ju ha vuxit till sig ganska ordentligt nu. Förväntad ÄL är enligt min app på lördag. Perfekt! Så då får jag både VUL och spruta den här gången, lite spontant och oförberett sådär, haha. Känns väldigt bra.

    Nu är det bara resten kvar... det vill säga göra själva ungen! :) 

  • Lillnosen

    Nellin - Låter toppen med VUL och spruta! Det är service det :) Längtar så till även vi får gå igenom lite behandling... Kul att det kändes bra hos Ahremark :) Jag fick massvis med energi efter första gången. Nu efter andra är jag heeelt död :( Haft dåligt med energi, sovit dåligt och känt att andningen inte fungerar som den ska. Ska dit igen på onsdag, hoppas på en vändning då. Han sa att det kunde gå lite upp och ner efter olika stadier i behandlingen.

    Cicci - Va kul med bra Zumbapass! Förut hade vi en GRYM Zumbaimstruktör. Blev mycket styrka i konditionsdansen, älskade passen och var helt död efteråt! Numera är det dock ingen vidare instruktör så jag går inte på dom längre :/ Jag har inte lagt om min kost, äter som vanligt. Det gjorde jag sist oxå. Eller, det blir ju per automatik lite mindre sötsaker när man ägnar sig åt träning och jag försöker tänka lite mer på hur stora portioner jag tar. Nåja, bara fortsätta kämpa... Men du var väl normalviktig redan Cicci? Du försvinner inte snart? 6 kg är ju jäkligt mycket! Speciellt eftersom du även byggt muskler, så du har nog gått ner ännu mer egentligen.

  • Nellin
    Lillnosen skrev 2013-05-06 18:25:20 följande:
    Nellin - Låter toppen med VUL och spruta! Det är service det :) Längtar så till även vi får gå igenom lite behandling... Kul att det kändes bra hos Ahremark :) Jag fick massvis med energi efter första gången. Nu efter andra är jag heeelt död :( Haft dåligt med energi, sovit dåligt och känt att andningen inte fungerar som den ska. Ska dit igen på onsdag, hoppas på en vändning då. Han sa att det kunde gå lite upp och ner efter olika stadier i behandlingen.
    Oj då, det var inte roligt. :/ Hoppas verkligen den kan vända, för sådär vill man ju inte må.
  • BaPumba

    Mensrapport: Blodet flödar och mensvärk deluxe. Hoppades in i det sista men var inställd på att den skulle komma, så bara gilla läget. Under veckan ska jag ringa kliniken och ordna så vi kan komma igång med IVF till hösten! Nu ska jag äta mat och sen Ben&Jerry-glass..:)

  • Ciccie86

    Lillnosen - Jag var nog rätt normalviktig innan, men lite för mycket enligt mig själv. Jag vägde 76 kg och är 171 cm.. Ligger på 70 idag.. Vill ner 5 kg till.. Men som du säger, kanske gått ner mer med tanke på att jag byggt muskler också :)

    Nellin - Vad spännande! :) Håller tummarna för att allt går bra! :) kRam

  • Wittra

    Alltså jag vet om att ÄL osv som någon skrev men de få gånger jag testat stickor så har jag aldrig fått utslag. Nu jävlar vill jag försöka detektera vilken dag det är.....

     

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus