• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • supertjejen
    UndrandeSökare skrev 2017-10-06 22:42:11 följande:

    supertjejen- Jag har läst om er resa, beklagar att det inte gick vägen med syskonförsöken. Ta hand om dig !


    Tack snälla, det är en kamp nu också, hoppas på en annan utgång för dig!
  • Ariellan
    Jovita skrev 2017-10-06 16:35:47 följande:

    En paket peupogen innehåller 5 flaskor. Jag tog halvan och sparade den andra halvan till dagen efter. Tänk på att det är en kylvara. Nu vet jag inte hur Dr D gör när det är ivf. Jag gjorde äggdonation och det funkade på den första försöket med honom. Här gjort 2 ivf i Sverige den första stannade embryot att utveckla sig i vecka 5 den andra funkade inte. Sedan återgick vi till äggdonation i Spanien, gjorde 4 insättningar och det blev ingenting. Efter det kontaktade jag Dr D och gjorde både emmunsupport och äggdonation hos honom och nu är jag gravid i vecka 10. Fick se ett hjärta slå i vecka 7+3 nu väntar jag på nästa Vul nästa vecka och hoppas att embryot har utvecklats sig. Är så klart lite nojig att graviditeten har stannat av pga av missfallet jag fick men än så länge har det funkat för mig. Jag körde all in denna gången. Jag vet inte var du bor men innan min läkare började att skriva ut recepten till mig sökte jag en privat gynekolog och berättade att jag hade EU recept och behövde att ta ut det i Sverige. Han tog 6000kr då ingick 2 ultraljud och översättning av all medicin jag behövde. Men om det handlade bara om medicin så tog han 4000kr. Detta var i Kalmar :) Idag skriver Dr D de mediciner jag behöver och jag mailar detta vidare till min läkare vilket han skriver ut svensk recept till mig och sedan förnyar han de när jag behöver. Han är guld värd <3


    Var det på privata gyn i Kalmar? :)
  • Längtar17

    Har tagit immunstatus hos Marie på FertilitetPlus men får ingen återkoppling (tog två veckor för henne att skicka svaret även om jag ser att hon fått det).

    B-CD3+ var 75%

    B-CD19+ var 19%

    B-CD16/+56+3 var 4%

    Vad säger detta er? Tack för hjälp!

  • finee
    Längtar17 skrev 2017-10-07 11:01:57 följande:

    Har tagit immunstatus hos Marie på FertilitetPlus men får ingen återkoppling (tog två veckor för henne att skicka svaret även om jag ser att hon fått det).

    B-CD3+ var 75%

    B-CD19+ var 19%

    B-CD16/+56+3 var 4%

    Vad säger detta er? Tack för hjälp!


    Man kan se att B-CD3+ är normalt (ref = 60-85)

    B-CD19+ är förhöjt (ref = 2-12)

    Den sista vet jag tyvärr inte referensvärdet på. Och kan heller inte hjälpa dig med någon djupare tolkning av vad dina provsvar innebär. Ska du ha någon återkoppling med Marie?
  • UndrandeSökare
    Längtar17 skrev 2017-10-07 11:01:57 följande:

    Har tagit immunstatus hos Marie på FertilitetPlus men får ingen återkoppling (tog två veckor för henne att skicka svaret även om jag ser att hon fått det).

    B-CD3+ var 75%

    B-CD19+ var 19%

    B-CD16/+56+3 var 4%

    Vad säger detta er? Tack för hjälp!


    Längtar- De proverna som tas i Sverige är inte samma som tas av Dr D och analyseras på labbet i USA. Därför kan vi heller inte analysera dem tyvärr.
    Be att Marie förklarar för dig vad de betyder.
    Om du vill göra en ordentlig immunutredning så är det bättre du gör det i Aten.
    Däremot kan du ju testa på att ta IL-dropp hos Marie om du vill.
    Men hon är barnmorska och alltså ingen immunläkare.

  • Längtar17
    UndrandeSökare skrev 2017-10-07 12:51:54 följande:

    Längtar- De proverna som tas i Sverige är inte samma som tas av Dr D och analyseras på labbet i USA. Därför kan vi heller inte analysera dem tyvärr.

    Be att Marie förklarar för dig vad de betyder.

    Om du vill göra en ordentlig immunutredning så är det bättre du gör det i Aten.

    Däremot kan du ju testa på att ta IL-dropp hos Marie om du vill.

    Men hon är barnmorska och alltså ingen immunläkare.


    Tack för svar! Tänkte att någon kanske tagit prover hos Marie innan ni åkt till Aten. Enligt referensvärdena verkar det snarast som att jag har låga NK (CD 16/56).

    Har en känsla av att Marie bedömde det som att detta inte är anledningen till att jag inte blir gravid och därför inte vet hur hon ska hjälpa mig. Men vill ju gärna ha värdena förklarade.
  • PeeWee44
    supertjejen skrev 2017-10-06 21:26:51 följande:

    Hej alla! Jag har gått hos Serum men nu varit tvungen att ge mig. Vill bli av med medicin, trodde inte jag hade så mycket men där ser man vad mycket det är... skicka PM till mig om intresse finns. Lycka till alla som kämpar! Jag har

    Pregnyl

    Neupogen/Nivestim

    Serrapeptase

    Fragmin

    Trombyl

    Celebrex/Celecoxib

    Prednisolon 5 mg

    Clexane

    Folsyra 5 mg

    Cyclacur

    Prontogest

    Sprutor + gröna nålar

    ILdropp+ koksaltlösning


    Skickat pm. Är intresserad av medicinen. Kram
  • Ariellan

    När ni tagit il-dropp efter en immunattack försvinner alla era symtom på immunattacken då? Tog ju dropp igår men har fortfarande värk i kroppen...kan ju bero på något annat med ändå.

  • Jovita
    Ariellan skrev 2017-10-07 08:57:38 följande:

    Var det på privata gyn i Kalmar? :)


    Ja ariellan :)
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!