• FHK

    BF Februari 2013

    Här sitter jag nu, några dagar har passerat, det har börjat sjunka in, symptomen och känslan stämde och det blev ett STORT FETT PLUS!!! Här är tråden för mig, dig, er som liksom jag bär på ett frö som förväntas dyka upp i FEBRUARI 2013! Dela med dig av tankar funderingar åsikter å allt annat möjligt! Kram på er och lycka till!!


    Idag är första dagen av resten av ditt liv...!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 20:54
    1: - xal, 32, Solna. Sjätte graviditeten. Ett barn (2010).
    2:
    3:
    - evigkärlek, 24, Kristianstad, ett barn (2007)
    - Färgen, 33, Kungsbacka. En dotter (2009).
    - Saaandy, 24. Första barnet.
    4: - MLIJH, 25, Dalarna
    5:
    - Cupcaken 31,Gbg, en dotter (2010)
    - FHK, Växjö. Första barnet.
    6: - Miniz1983, 29, Sollentuna. Första barnet.
    7:
    8:
    9:
    10:
    11: Mamma Tintis, 29 år. Västmanland. En dotter (2010).
    12:
    13:
    14: - Love111. En son (2011).
    15: - Oon, 29 år. En son (2010)
    16: - Loa, 29 år, tredje barnet (2 döttrar sedan tidigare)
    17:
    18: - Kanske 4a, 34 örebro, dotter (2000), son (2004 och 2006)
    19:
    20:
    21:
    22:
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 21:01
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m65107892-38.html
  • Svar på tråden BF Februari 2013
  • FHK

    Välkommet tillbax sol 84 :) det är nog vettigt att knapra de där tabletterna då.. Hoppas jag slipper!
    Oon; har med varit smånojjig över råa ägg, eller min man har varit mest, jag får INTE äta löskokt ;) men har med fått höra att svenska ägg är ok! Man hör ju aldrig någon som får salmonella av cheeskake eller frukostäggen..

  • Oon

    FHK: jag käkade ju mängder av cheescake när jag väntade sonen och ingen sa nått då, det stod ingenstans heller (lusläste alla föreskrifter).. kan det vara nått nytt? det börjar bli mkt man inte får äta.. snart ger jag upp och käkar enbart havregrynsgröt tills i februari


    Bf 100922 och Bf 130215
  • FHK

    Jag har ju inte varit inne i denna svängen förut så vet inte om det blivit petigare, men man får väl försöka ta det med sunt förnuft, man ska ju samtidigt ha i sig mängder med mer näring än förut så nåt måste man ju äta :)
    Dessutom gillar jag ägg väldigt mycket å inte den grönkokta sorten ;) ägg är ju väldigt nyttigt! Tror bebis gillar ägg ;D

  • isflikkan1

    Vet inte om jag frågat om jag får vara med här.... Men gör det nu då istället :)

    Första barnet, beräknad BF 17/2-2013

  • längtan09

    Jag har faktiskt inte orkat bry mig så mkt om matråden. Kanske för att jag inte drabbas så mycket av det, det enda jag aldrig lär mig är om det är varm- eller kallrökt pålägg man inte får äta :P Fisk äter jag inte så ofta och gör jag det så är det allaskan polock och den är ju godkänd :) Tänker på mängden koffein också förstås och det enda jag egentligen saknar är energidryck :P 


    Mamma sedan juni 2009
  • isflikkan1
    längtan09 skrev 2012-08-01 16:03:29 följande:
    Jag har faktiskt inte orkat bry mig så mkt om matråden. Kanske för att jag inte drabbas så mycket av det, det enda jag aldrig lär mig är om det är varm- eller kallrökt pålägg man inte får äta :P Fisk äter jag inte så ofta och gör jag det så är det allaskan polock och den är ju godkänd :) Tänker på mängden koffein också förstås och det enda jag egentligen saknar är energidryck :P 
    Min BM sa, när jag frågade eftersom att jag inte dricker kaffe att energidryck bör man vara försiktig med men att det inte finns någon forskning som påvisat att taurin(red bull tex) påverkar barnet negativt eller är farligt. Sen sa hon att en normal energidryck innehåller samma mängd koffein som en kopp(normalstor) kaffe..... Har faktiskt smuttat lite energidryck, men inte druckit en hel eller en halv för den delen.....
  • Oon
    isflikkan1 skrev 2012-08-01 15:01:16 följande:
    Vet inte om jag frågat om jag får vara med här.... Men gör det nu då istället :)

    Första barnet, beräknad BF 17/2-2013
    haha näää det får du inte ;)
    Bf 100922 och Bf 130215
  • isflikkan1
    Oon skrev 2012-08-01 16:35:57 följande:
    haha näää det får du inte ;)

    Snääääälla?! Lovar att vara en mönster medlem :)
  • FHK

    Lustigt nog är jag oxå sugen på energidrycker.. Inte något jag annars bälgar i mig men en å annan har slunkit ner förut. Inte något jag vågar mig på nu.. Tar det lugnt med kaffet oxå. Ska tillägga att min man inte kan dricka energidrycker då han har ett hjärtfel som gör att det rusar av såna drycker så tänker nog att bebis kan ju ha samma fel..
    Välkommen isflikkan :)
    Längtan09; kallrökt är mindre bra, som rökt lax, schwarzwaldsskinka å så. Fisk är ju annars väldigt bra för bebis, då får du knapra omega3 eller?

Svar på tråden BF Februari 2013