• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • TaSe

    Elliot 3 år, på dagis:
    -min pappa jobbar med att svälja larm!

    (han är säljare på Securitas Direct)

    Elliot 4 år, på dagis:
    -min pappa säger att min storebror är en slarver av sällan skådat slag!

  • Isch

    Charlie 2,5år när han träffar lillebror Sixten för första gången på BB
    Mamma: "här är din lillebror, han heter Sixten!"
    Charlie skiner upp: "blixten mcqueen!"

    Lillebror hette Blixten länge efter det! :)

  • fortsätt paddla

    Detta säger ju mer om mej än om min sambo så:
    Diskussion mellan min sambo och dottern på 4 år. Ska stövlarna på en regnig dag lr inte..
    Dottern efter ett tag: asså du har ju vissa kommunissjations pjoblem!

    Hmm!

  • Alexe

    Elias 2 år och 3 månader har just blivit torr. En dag är vi på väg ut, men precis innan vi öppnar ytterdörren kommer jag på att jag måste kissa och han följer med mig in på toa. Väl där får han syn på en liten blodfläck i mina trosor och undrar såklart vad det är. Jag svarar att det har läckt lite, men hinner inte förklara hela grejen med mens och sånt innan vi går ut. Så ute i trapphuset har Elias dragit sin egen slutsats utifrån sina erfarenheter och ropar glatt till två av grannarna: Mamma har kissat i byxan, mamma har kissat i byxan! Jag bara log med minen av att oj, vad mycket tokigt de säger de där barnen, var får de allt ifrån.

  • iser

    En bekant skulle lära sitt 2-åriga barn att tjejer har snippor och pojkar snoppar.

    Mamman: Vad har mamma?
    Barn: Snippa
    M: Vad har Hanna?
    B: Snippa
    M:Vad har du?
    B: Snippa
    M: Vad har mormor?
    B: Hår

     

  • Rocknangel

    Izack 4 år ! Nyss lärt sig att kyckling vi äter är en fågel .
    På furuviks djurpark ...
    Pär : - titta Izack en liten kyckling .
    Izack : - är det kyckling i dens kropp ???!!!

  • filur1

    Ja minns när min äldsta dotter, tittade lite för nära på en myrstack. Och myrorna sprutade myrsyra i ansiktet.

    Då svarade min dotter förvånat,  - Mamma såg dem inte att det var jag.?

  • vampyria2

    Min dotter och jag pratade om hur man var släkt med folk tex vilka som var kusiner, fastrar och morbröder och hon är nöjd med svaren och går i väg och leker en stund för att sen komma tillbaka och ser lite förbryllad ut och frågar "men vem är det som är min svärmor då?"

  • LitenD

    Liten 4 år upptäckte idag att han har små blodådror på snoppen, och kommer springande smått upprörd:
    "Mamma, mamma, vem har ritat på min snopp?" 

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!