• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Johanna 413

    Jag är så lycklig! Berättade för min BM om min oro så jag ska få gå på UL om 2 veckor!!!:) skönt att få slappna av.
    Inskrivningen gick bra och vi trivs jättebra med vår BM:) är rädd för nålar så Emla-plåstret hjälpte, kände ingenting när hon stack mig i armen!

  • MammaTillEnStjärna

    CinnamonMai: Vilket mirakel!!! Va skönt för dig att din bebis fortfarande faktiskt lever Blir glad för din skull!

    Men vilket hemskt misstag! Det borde nästan anmälas. Du ska absolut ringa sjukhuset och berätta och sen egentligen få en ny undersökning av samma läkare så hon gör om och gör RÄTT!

  • Lilly Jk

    Åh helvete alltså.
    Hämtade just mammajeansen jag budade hem,
    storlek 38 är ju ett skämt! Fick de inte ens över rompen!

    Får helt enkelt acceptera att jag inte är så liten som jag en gång var Tungan ute
    Så om någon eftersöker ett par mammajeans i storlek 38 är det bara att hojta till :)
    Uppsydda dock för att passa någon runt 160 cm.

  • CinnamonMai
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-21 17:58:54 följande:
    CinnamonMai: Vilket mirakel!!! Va skönt för dig att din bebis fortfarande faktiskt lever Blir glad för din skull!

    Men vilket hemskt misstag! Det borde nästan anmälas. Du ska absolut ringa sjukhuset och berätta och sen egentligen få en ny undersökning av samma läkare så hon gör om och gör RÄTT!
    Jag funderar på att anmäla, men börjar med att ringa. Får jag ett bra bemötande och en ordentlig ursäkt så är det okej. Dock kommer jag att kräva att få träffa en annan läkare nästa gång. Sånt här får inte hända. Aldrig.

    Jag fattar verkligen inte, och hon jag var hos idag förstod inte heller vad det var hon hade mätt, men hon var helt säker på att det inte var något i min livmoder iallafall... Totalt inkompetent. Jag menar, om hon nu ska komma med dåliga nyheter kunde hon ju åtminstone låtit nån annan titta också, för att vara helt säker. Det är ändå ett sjukhus som halva regionen gör UL på.
  • Johanna 413

    Cinnamonmai: vad hade hon mätt egentligen? Ibland undrar man hur fan de kan ha klarat utbildningen överhuvudtaget?
    Men vilken lättnad det måste vara att se att allt är bra med din "böna" :)

  • CinnamonMai
    Johanna 413 skrev 2012-08-21 18:16:21 följande:
    Cinnamonmai: vad hade hon mätt egentligen? Ibland undrar man hur fan de kan ha klarat utbildningen överhuvudtaget?
    Men vilken lättnad det måste vara att se att allt är bra med din "böna" :)
    Ingen aning. Hon har hittat något UTANFÖR livmodern som hon tolkat som fostret... Hon jag var hos idag sa att man kan hitta allt möjligt om man inte vet vad man letar efter.
  • Hokuspokusan
    CinnamonMai skrev 2012-08-21 17:53:38 följande:
    Ni kommer inte tro mig...

    Fick ju det hemska beskedet igår att graviditeten avstannat i v7+3, alltså för nästan två veckor sedan.

    Kändes inte alls bra, och jag hade ett UL inbokat på Emma ultraljudsklinik till helgen. Jag bokade om den tiden för att få det bekräftat och för att kunna gå vidare helt enkelt. Var där 14.30 idag och hon hann knappt ens sätta den där ultraljudgrejen på magen förrän fostret dök upp... 25 mm långt och med ett fint hjärta. Hjärta (Lägger en bild i bildtråden.)

    Tydligen har hon igår gjort ett hemskt misstag och mätt något helt annat än fostret. Hon fick det till ca 12mm, så uppenbarligen har hon inte ens mätt något i min livmoder.

    Funderar på att ringa sjukhuset och berätta exakt vad som hänt så att fler slipper vara med om något sånt här...
    Usch, hade det hänt mig hade dom fått veta att man sannerligen inte går så. 
    Bra att hjärtat slog och att det visade att den förre hade gjort ett misstag men.. såna misstag kan ju förstöra ens dag och framtidstankar! Väldigt glad för din skull att det UL du fick idag bekräftade att hjärtat slog o det såg fö bra ut? 
     
  • Proudtobetogether
    CinnamonMai skrev 2012-08-21 17:53:38 följande:
    Ni kommer inte tro mig...

    Fick ju det hemska beskedet igår att graviditeten avstannat i v7+3, alltså för nästan två veckor sedan.

    Kändes inte alls bra, och jag hade ett UL inbokat på Emma ultraljudsklinik till helgen. Jag bokade om den tiden för att få det bekräftat och för att kunna gå vidare helt enkelt. Var där 14.30 idag och hon hann knappt ens sätta den där ultraljudgrejen på magen förrän fostret dök upp... 25 mm långt och med ett fint hjärta. Hjärta (Lägger en bild i bildtråden.)

    Tydligen har hon igår gjort ett hemskt misstag och mätt något helt annat än fostret. Hon fick det till ca 12mm, så uppenbarligen har hon inte ens mätt något i min livmoder.

    Funderar på att ringa sjukhuset och berätta exakt vad som hänt så att fler slipper vara med om något sånt här...
    Det där ska vara en prick fan hade du varit lite psykiskt labil hade du ju kunnat hoppa från en bro efter det första beskedet! man blir ju mållös...
    andra försöket första barnet
  • Delfinis
    CinnamonMai skrev 2012-08-21 17:53:38 följande:
    Ni kommer inte tro mig...

    Fick ju det hemska beskedet igår att graviditeten avstannat i v7+3, alltså för nästan två veckor sedan.

    Kändes inte alls bra, och jag hade ett UL inbokat på Emma ultraljudsklinik till helgen. Jag bokade om den tiden för att få det bekräftat och för att kunna gå vidare helt enkelt. Var där 14.30 idag och hon hann knappt ens sätta den där ultraljudgrejen på magen förrän fostret dök upp... 25 mm långt och med ett fint hjärta. Hjärta (Lägger en bild i bildtråden.)

    Tydligen har hon igår gjort ett hemskt misstag och mätt något helt annat än fostret. Hon fick det till ca 12mm, så uppenbarligen har hon inte ens mätt något i min livmoder.

    Funderar på att ringa sjukhuset och berätta exakt vad som hänt så att fler slipper vara med om något sånt här...
    det är ju jättehemskt..det handlar ju om ett liv, det är ju ett jätte misstag..
    jag skulle meddelat sjukhuset, tänk om du inte hade kollat upp det på egen hand....
    Att sånt kan hända är helt otroligt
Svar på tråden Marsbebis 2013