• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • älskarlivet81
    cwittra skrev 2012-08-25 21:51:07 följande:
    Hej tjejer!! Nu är jag hemma från Ullared, hade en väldigt liten budget men lite bebisgrejer fick jag med, ville fira att jag går in i v10 idag. :) blev två bebisfiltar med moln, en blå och en rosa ;) Samt en bebispyjamas i stl 44. :)

    Stl 44? Den kommer bebis bara kunna ha om du föder för tidigt..
  • MammaTillEnStjärna

    cwittra: Okej då förstår jag

  • älskarlivet81

    cwittra: Såg nu att förra bebisen var liten. Min dotter vägde själv 3360 g och enligt mätningen på förlossningen var hon 52 cm, men det kan inte stämma då hon hade stl 50 ett tag och dessutom växte hon inte ett dugg förrän hon var 3-4 veckor, så antagligen var hon bara 50 eller något när hon föddes.

  • MammaTillEnStjärna

    På tisdag går jag in i vecka 13 (v 12+0). På onsdag är det dags för KUB undersökningen. Om allt är bra så kommer vi att berätta för alla, typ på facebook och så.

    Har beställt en tröja till dottern som hon kan ha på sig på dagis www.gladagrodan.se/product_info.php

  • älskarlivet81
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-26 07:32:29 följande:
    På tisdag går jag in i vecka 13 (v 12+0). På onsdag är det dags för KUB undersökningen. Om allt är bra så kommer vi att berätta för alla, typ på facebook och så.

    Har beställt en tröja till dottern som hon kan ha på sig på dagis www.gladagrodan.se/product_info.php?products_...
    Spännande :) Vi håller på att börja berätta för de närmsta vännerna nu. Facebook får vänta till vi gjort rul! Är i 11+1 idag
  • MammaTillEnStjärna

    Blir så trött på appen . Bara delar av inlägg kommer med! I fredags skrev vi kontrakt på vårt nya boende. Flytt blir i november. Känns så himla skönt! Dessa veckor har gått ganska fort tycker jag. Nu längtar jag bara till å kunna visa upp bebismagen när den kommer

  • älskarlivet81
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-26 07:35:47 följande:
    Blir så trött på appen . Bara delar av inlägg kommer med! I fredags skrev vi kontrakt på vårt nya boende. Flytt blir i november. Känns så himla skönt! Dessa veckor har gått ganska fort tycker jag. Nu längtar jag bara till å kunna visa upp bebismagen när den kommer

    Min bebismage har redan börjat komma.. Magen har börjat rundas av och jag kan inte ha mina vanliga byxor alls längre..
  • saoura

    Jag kommer köpa mycket 50 denna gången och även vara förberedd med några prematura plagg. Man vet ju aldrig när tvillingarna väljer att kika ut och i snitt så är dom mindre oavsett. Med dotter hade jag bara köpt 56 som jag hade med till bb och det var ju bara att glömma så sambon fick köra iväg och handla byxor och body i strl 50 som hon kunde ha. Hon var ändå normalstor, vägde 3440 och var 51 cm... Men strl 50 hade hon ett bra tag.

  • MammaTillEnStjärna
    saoura skrev 2012-08-26 07:39:38 följande:
    Jag kommer köpa mycket 50 denna gången och även vara förberedd med några prematura plagg. Man vet ju aldrig när tvillingarna väljer att kika ut och i snitt så är dom mindre oavsett. Med dotter hade jag bara köpt 56 som jag hade med till bb och det var ju bara att glömma så sambon fick köra iväg och handla byxor och body i strl 50 som hon kunde ha. Hon var ändå normalstor, vägde 3440 och var 51 cm... Men strl 50 hade hon ett bra tag.

    Det var samma med min dotter. Hon vägde 3680gr och var 50cm lång. Storlek 50 hade hon ett bra tag, tur att vi hade det med oss till bb. Storlek 56 var bara å glömma. Tänker ta med både 50 & 56 den här gången också då det andra barnet ofta är större än det första. Är rädd att det blir en bebis som väger över 4 kg...
  • MammaTillEnStjärna
    älskarlivet81 skrev 2012-08-26 07:39:06 följande:
    Min bebismage har redan börjat komma.. Magen har börjat rundas av och jag kan inte ha mina vanliga byxor alls längre..

    Härligt! Jag använder inte heller mina vanliga byxor. De är alldeles för obekväma! Mage har jag fått men det är livmodern som tryckt upp tarmarna typ ...
Svar på tråden Marsbebis 2013