• Svar på tråden Bildtråden för "Skatterna"
  • Missciss

    Alltså, jag kanske e trög, men e det ett skämt att hon inte kladdar när hon äter? Eller gör hon inte det?

    Va duktigt att hon står själv!! Gör fler bebisar det här inne? Eller är yngst först?

  • apelsin81

    Oj, Tilde kladdar som tusan. Stoppar in handen i munnen, drar i haklappen, pillar sig i håret, kladdar med mat och vatten som hon spillt på bordet...
    Haklapp är ett måste! Har funderat på att låta henne äta naken

  • dontworrybehappy

    Rättar lite ;) Noel har tagit sina första steg :)
    Han kan inte knata omkring än och som det känns nu så är han nöjd igen med att sitta och leka själv och åla/kravla runt så vi över inte alls på att stå och gå just nu :)

  • acea

    Haha ja haklapp är ett måste här med ;)
    Min M står inte själv, dock gillar han stå mer än gärna när man hjälper honom med balansen :)

  • acea

    Det kommer säkert snart med krypet, M kryper in än utan ålar bara, läste nånstans att det är vid 10 månader de flesta börjar krypa. annars kanske hon hoppar över det helt som du skriver ;)

  • Elvis Mamma

    Det vanliga är att dem börja krypa runt 8-10 mån, 10 mån är vanligast har jag med hört däremot kan dem ju oftast börja hasa å ställa sig i kryp ställning före men det är ju inte riktigt samma sak, Enya har stått på alla fyra å gungat senaste tre månader men hon kryper fortfarande inte obehindrat, hon kan ta nått kryptag men sedan hamnar hon på mage igen, hasa framåt har hon nyligen fått in snitsen på, backa har hon dock gjort ganska länge men det blir hon mest arg över dra sig upp till stående har hon nyligen börjat med men stå själv och gå känns långt borta å det hoppas jag hon väntar med hennes storebror började gå vid 10 mån å det var mest jobbigt faktiskt, dom är så vingliga och ostadiga när dom är så små!

    Fina bilder förresten Mirali

  • apelsin81

    Tilde kryper inte heller "på riktigt". Hon kan ta några krypsteg på alla 4 men bara på mattan där hon har bra fäste för knäna.
    Annars gör hon oftast så att hon skjuter sig framåt med ena foten och liksom hasar fram på det andra knät, samtidigt som hon kryper med händerna.
    Men framåt kommer hon ju

    Står upp gör hon gärna med hjälp av oss, men hon kan inte resa sig själv och inte stå själv. Gå fattar hon inte alls hur man ska göra

Svar på tråden Bildtråden för "Skatterna"