• Anonym (Visste du detta?)

    Vansinnig, arg, förtvivlad, förbannad :-( Om detta stämmer vill jag inte vara med.......

    .............. att betala skatt längre! Inte konstigt att det ska sparas in på våra gamla, våra skolbarn, redan överfulla dagis. Sjukvården som idag inte är värt namnet, dom som kan flyr landstinget och söker sig till privata kliniker. Engagerade föräldrar väljer friskolor. Jag kan göra listan hur lång som helst.  Jag har aldrig varit SD, men kan kan efter detta förstå att dom skjuter i höjden och nu har över 10%.

    HUR kan en familj där barnen inte är födda i Sverige få föräldrapening retroaktivt? Vad är det för idioter som beslutat detta?

    Det här är en fruktansvärt stor spark i magen för ALLA svenska familjer som daligen jobbar och sliter för att få ekonomin att gå runt. Ett rent hån vill jag nog säga

    Jag är så arg, så jag tuggar fradga. Tills någon stoppar detta vansinne tänker jag jobba så mycket svart som det bara är möjligt.Förresten: vem kontaktar man för att be dom sluta dra min skatt till detta vansinne? Jag ställer inte upp längre!


    Ekonomisk ersättningen för en nyanländ invandrarkvinna som är arbetslös och har tre barn.
    Kvinnor får:
    6 510 kronor i etableringsersättning
    4 500 kronor i etableringstillägg
    4 500 kronor i bostadsbidrag
    3 754 kronor i barnbidrag
    2 546 kronor i underhållsstöd
    = 21 810 kronor i månaden skattefritt.


    Utöver detta har kvinnan rätt till:


    259 200 kronor i retroaktiv föräldrapeng från det att barnet föddes, oavsett i vilket land det är fött. Hon kan själv välja i vilken takt föräldrapengen ska betalas ut. Exemplet är baserat på den lägsta ersättningsnivån om 180 kronor per dag under 480 dagar per barn.


    Källa: www.statskontoret.se
    http://avpixlat.info/


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 13:51
    Nej, faktiskt! Att det var så här illa hade jag ingen som helst aning om. Varför måste vi hälla ett överflöd av pengar över dessa människor? Hur många svenska barnfamiljer som är hemma med föräldra penning har dessa summor att leva på? Tacka fn för att alla vill hamna i Sverige (
  • Svar på tråden Vansinnig, arg, förtvivlad, förbannad :-( Om detta stämmer vill jag inte vara med.......
  • Micke
    xmarcusx skrev 2012-10-19 16:07:09 följande:
    Tycker att du ska läsa vidare där den siffran problematiseras.
    Tycker du ska sluta fara med osanningar. 
  • Madick
    Anonym skrev 2012-10-19 16:11:06 följande:
    Det är inte så hemskt lite pengar att leva på drygt 20' i månaden. Många ensamstående föräldrar gör det. 

    Ja, men det klagas hejvilt att det är så hemskt att gå på bidrag för det är ju så snålt... Bara att läsa här i forumet.
  • Madick
    Anonym skrev 2012-10-19 16:11:38 följande:

    Hur menar du nu?

    Ska en dömd brottsling här utvisas och så ska rättegången göras om i hemlandet?
    Elller ska sveriges rätt bestämma dom i andra länder?

    Och menar du verkligen att man oavsett brott, ska obönhörligen åka ut.
    Om en människa som bott här i kanske närmare 30 år åker dit för snatteri, så ska inte vederbörande betala böter här, istället ska hen skickas till sitt hemland och få handen avhuggen.......för att den snattat. 

    Känns inte riktigt som om du tänkt igenom det här ordentligt.         

    En människa som bott här i närmare 30 år lär vara medborgare. Och inte sjutton hamnar man i fängelse för snatteri?!
  • Micke
    Madick skrev 2012-10-19 16:08:23 följande:

    Men varför är samma pengar till en svensk så hemskt lite pengar?
    Vem har påstått det? 

    Inget jag har sagt iaf, då jag är emot de flesta former av bidrag oavsett vem de går till. 

     
  • Madick
    Anonym skrev 2012-10-19 16:10:21 följande:
    Vi får väl försörja henne, de sju barnen och pappan med våra skattepengar tills de eventuellt har lärt sig läsa, lärt sig svenska och fått ett jobb. Det tar i genomsnitt 7-10 år, gissningsvis mer om det är invandrare med låg eller ingen utbildning. 
    Det är dock tveksamt om de någonsin kommer att bli helt självförsörjande eftersom det krävs högavlönade yrken för att ha råd att försörja minst sju barn. 

    Sköter vi oss har vi ju då 7 nya arbetsföra skattebetalare. Dessutom växer ju barnen upp så "nånsin helt självförsörjande" låter väldigt konstigt.
  • Micke
    Madick skrev 2012-10-19 16:13:44 följande:

    En människa som bott här i närmare 30 år lär vara medborgare. Och inte sjutton hamnar man i fängelse för snatteri?!
    Poängen är att våra lagar knappast gäller i andra länder. 

    Vi kan inte tvinga andra länder att verkställa våra domar. Lika lite kan andra länder kräva att vi verkställer deras domar. 

    Ta tex en svensk som döms till döden utomlands. I svenska ögon är rättegången undermålig, och vi har dessutom inte dödsstraff i Sverige, hur ska vi hantera detta?

     
  • Madick
    Micke skrev 2012-10-19 16:14:11 följande:
    Vem har påstått det? 

    Inget jag har sagt iaf, då jag är emot de flesta former av bidrag oavsett vem de går till. 

     

    Jag är övertygad om att många av de anonyma här är samma som klagar över att de har det så dåligt när de måste gå på bidrag. I övrigt så anses bidragstagare leva otroligt dåligt så varför skulle det inte vara så för invandrare plötsligt? Sen att det inte är sant är en annan sak.
  • Madick
    Anonym skrev 2012-10-19 16:11:38 följande:

    Känns inte riktigt som om du tänkt igenom det här ordentligt.         

    Glömde svara på det här. Nej, det har jag faktiskt inte tänkt igenom alls. Det var bara en reflektion, ett område där det skulle vara intressant att lägga ner ansträningar att hitta lösningar.
Svar på tråden Vansinnig, arg, förtvivlad, förbannad :-( Om detta stämmer vill jag inte vara med.......