• Tigrinna

    BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

    Hejsan!
    Efter flera år har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon till sonen. Och har inställningen att det får bära eller brista Blir det syskon blir vi glada, går det inte så går det bra ändå... ja ni fattar. Men såklart en stor önskan om att det ska bli något. Tog äl-test och fick starkt utslag 26 febr, hade sex på kvällen och kände äl dagen efter. Nu, en vecka senare är jag;

    * enormt trött, skulle kunna lägga mig ner på golvet på jobbet och bara soooooova :)
    * det drar och spänner emellanåt i tjejmagen
    * lite smått ilningar i brösten då och då samt
    * mår lite illa och är yr ibland

    tja, kanske är det önsketänkande men på något sätt känns det som att det blir något *hoppas* *hoppas*
    BIM 17/3, hade varit kul att följas åt om det finns fler i 40+ kategorin som befinner sig där i krokarna??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-21 15:12
    BF-lista

    Tigrinna 42 år, 2a barnet BF 140205
    kossann 41 år, 4e barnet BF 140404

  • Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?
  • Blingbling
    Tigrinna skrev 2013-06-26 21:02:06 följande:
    Ska anamma ditt tänk och bli duktigt målmedveten nu  

  • Hoppas03

    Hej! Här vill jag gärna vara med! Så inspirerande att läsa att det är fler som försöker bli gravida vid 40+. Vissa av er känner jag redan från andra trådar. Hittade tråden av då jag googlade på tidiga graviditetstecken. Jätte roligt att läsa att du är gravid Tigrinna och att det går bra. Själv är jag snart 44 år och försöker få ett syskon till min lilla prins som är 15 månader. Han kom till på 5:e spontangraviditeten  en månad innan jag skulle fylla 42. Hade 4 missfall innan. Innan sonen blev till prövade vi även med 2 IVFer som inte blev något, Fick dock embryon  till frysen. Har efter jul genomfört 2 FET. Den ena resulterade i ett+ men det blev missfall i februari- Här även testat pergotime några kurer men än så länge inget +. Denna månad kör jag utan Pergo då läkarna rekommenderat det eftersom jag har egen ägglossning. Utslag för några dagar sedan och BiM i mitten av juli. Vill så gärna bli gravid igen! Lycka till alla som kämpar! Hoppas att det blir många + framöver.

  • Tigrinna

    Hej Hoppas, välkommen! Vad kul att läsa att du blev spontant gravid innan du fyllde 42, visst finns det hopp Nu håller vi alla tummar och tår för fler plus i tråden +++
    Förresten födde du vaginalt eller med snitt? Rekommenderade din BM något alternativ eller valde du själv? Jag skulle vilja föda med snitt denna gången eftersom jag läst att värkarbetet ofta är sämre när man är äldre vilket kan påverka barnet och förlossningen negativt.  

  • Hoppas03

    Tack Tigrinna! Jag valde snitt kan man säga. Men jag hade mina skäl. Jag fick träffa en läkare och när jag berättade för henne varför godtog hon det. Jag kan säga att det handlade inte om förlossningsrädsla mera medicinskt. För mig var själva operationen okomplicerad och vi fick ett varmt bemötande och ett proffsigt omhändertagande. Jag spydde lite av bedövningen men annars hade jag inte särskilt ont efteråt. Om jag får fler barn kommer jag garanterat att välja snitt igen. På södersjukhusets hemsida finns en film som visar hur snitt går till.
    Om du skulle komma fram till att du vill ha snitt tror jag inte det blir något problem dels pga din ålder och dels pga att dem enligt lag inte kan tvinga någon att föda på ett visst sätt. Till mig sa dem att många i 40-årsåldern får ändå föda med snitt av den orsaken du beskriver ca 20% tror jag att det var. Men jag vill samtidigt också tillägga att jag känner några äldre mammor som fött vaginalt och det har gått bra. Jag tror att det är bäst att man väljer det sätt man känner sig trygg med. 

    Åh vad jag känner att jag gärna vill ha en liten till när jag tänker på första tiden på BB. Du har en härlig tid framför dig!!  

  • Tigrinna

    Jo, jag kommer att kräva snitt pga min ålder. Men det är långt dit och jag ska över många hinder först: mk-prov, vecka 12 etc. Försöker ta en dag i sänder men klart tankarna surrar kring förlossning och den tiden också. Vad skönt att du har så fint minne från din förlossning och första tiden på BB, jag är säker på att din nästa upplevelse kommer att bli minst lika bra  

  • SoMa72

    Nästa gång ska jag kräva snitt. Dottern föddes med akutsnitt efter fyra dagars värkarbete, puh... Inte alls det jag hade räknat med, men det viktigaste var ju att hon kom ut och det blev lite bråttom mot slutet.

  • kossann

    Ingen mens än... Hur är det med er som äter pergotime, har er mens kommit senare då? *försöker hålla hoppet uppe*

  • Hoppas03

    Min mens kommer senare med pergotime. Jag brukar ha 30-31 dagar i vanliga fall men med pergotime har den kommit på dag 35 eller 36. Men då här även ägglossningen kommit senare.

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?