• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Fjällan

    Hemmeline .. ja visst är de sött. Gammalt och inte så vanligt med inte så ovanligt så de blir konstigt :)

  • EmmaSee

    Sante, går du hos BM i Torslanda? Gör de Ul så tidigt? Ska dit på onsdag, kan de göra sådant där? Går in i vecka 11 imorgon.

  • ILoveIt

    Hemmeline: så fina namn!

    Vi gillar Signe, Sigrid, Edith och Sigvard. Helmer och Hjalmar är fina också, men känner redan flera barn som heter det. Vi tänker kolla lite bakåt i släkterna också, tycker det är roligt med släktnamn!

  • Tokfrans

    tjejer, Jag började just blöda, men har inte så värst ont, mest bara på höger sida av äggstocken..
    Missfall på g ?

    Skit orolig ...!!! Gråter

  • Sante
    EmmaSee skrev 2013-06-08 14:53:55 följande:
    Sante, går du hos BM i Torslanda? Gör de Ul så tidigt? Ska dit på onsdag, kan de göra sådant där? Går in i vecka 11 imorgon.



    japp jag går i torslanda och säger du aty du vill göra ett ul så får du de. Jag fick de ju iaf ;) bor du i torslanda då lr?
  • sweetmoments

    usch detta är inte kul.. har inga symtom (förutom en utebliven mens) och har gått upp! känner mig extremt rund.. :/ är bara i v8 dessutom!! gubben påminner mig om min graviditet men inget hjälper.. suck. 

  • Proppen
    sweetmoments skrev 2013-06-08 18:22:54 följande:
    usch detta är inte kul.. har inga symtom (förutom en utebliven mens) och har gått upp! känner mig extremt rund.. :/ är bara i v8 dessutom!! gubben påminner mig om min graviditet men inget hjälper.. suck. 



    Känner igen mig.. Känns typ som jag ljuger om jag säger till ngn att jag e gravid! Pratade med min mamma och hon mådde inte illa heller så det kände lite bättre. Kanske går i arv liksom :)
  • Proppen
    Tokfrans skrev 2013-06-08 17:53:03 följande:
    tjejer, Jag började just blöda, men har inte så värst ont, mest bara på höger sida av äggstocken..

    Missfall på g ?

    Skit orolig ...!!! 



    Hoppas inte det är någon fara! Förstår oron... Kram!
  • FrökenBlå
    Tokfrans skrev 2013-06-08 17:53:03 följande:
    tjejer, Jag började just blöda, men har inte så värst ont, mest bara på höger sida av äggstocken..
    Missfall på g ?

    Skit orolig ...!!! Gråter

    Jag började blöda i förrgår, blev superorolig eftersom det va klarrött istället för rosa som det varit nån gång tidigare. Fick tid för VUL, och därinne såg allt fint ut..fick se lilla hjärtat slå! Hoppas att det är samma för dig, enligt läkaren va det väldigt vanligt att blöda tidigt i graviditeten - det man skulle ha koll på va ifall det va koagler i och om det blödde väldigt mkt så man behövde bindor.. Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014