• Stockholmsmamma130825

    Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013

    Jag och min sambo väntar vårt första barn den 25 augusti 2013. Vi väntar en flicka och jag är nu i v. 27 (26 + 1). Söker likasinnade personer som liksom jag kommer att vara föräldralediga framöver. Utbyta tankar om livet i smått och stort, gå promenader, fika och barnaktiviteter. Framförallt vore det kul att lära känna personer som också väntar barn i augusti 2013 och som bor i Stockholm.

  • Svar på tråden Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013
  • Stockholmsmamma130825
    Twinisar skrev 2013-05-22 03:19:39 följande:
    Haha jag tycker det är aktivt hela dagarna, cool lugnt om nätterna, hoppas detta är något som följer med efter födseln ;) a tvåäggs, jag kunde inte heller stå imot frestelsen att få veta ! Haha Vagn vart en Emmaljunga double monkey.. Älskar den... Har fått så galet mycket kläder i pojk, lite neutralt och har noll till flickan ;) Tänkte göra ganska mycket själv, så som banynest, sänghimlar osv osv, lär va ganska kul :D

    Köpte ett jättefint babynest på www.emmiesbabynest.se. Hur fint som helst. Annars har vi inte köpt så mycket ännu!
  • Stockholmsmamma130825
    moooish skrev 2013-05-22 12:26:10 följande:
    Vi har fått en Emmaljunga av mina föräldrar, kommer inte ihåg modellen men den är från 2010, jättefin och kommer bli perfekt för oss. Har köpt babynest, amningskudde och lite kläder, mest på tradera. Borde väl åka och fixa lite smågrejer som tex nappflaskor, små handdukar och lite fix samt skötbord och barnsäng, men det känns så overkligt! Vi har just flyttat ut hit och har ännu inget spår att vi ska få barn om 11 veckor!! Vill typ inte börja pynta och boa än, tänker att det är för tidigt men det är det kanske inte :)

    Gravidkudde sover jag med sedan länge och har även köpt en anmaningskudde, som jag har runt magen när jag sitter i soffan. Det är hur mysigt som helst att vara gravid.
  • Stockholmsmamma130825
    moooish skrev 2013-05-22 14:30:50 följande:
    Sparkar dom samtidigt eller turas dom om? Jag tycker det ju är häftigt/ läskigt när min enda sparkar, hur lär det inte kännas med två:) Ja jag vet, men det är som att jag inte vågar börja än, som att något skulle gå fel, det är liksom för långt kvar och för mycket kan hända. Jag vågar typ inte tro på att jag ska få en liten bebis. Jag kommer säkert vara för sent ute och inte hinna/orka köpa allt. Känns dock som att man inte behöver speciellt mycket saker den första tiden!

    Jag var väldigt orolig i början, när jag började känna sparkar på riktigt i vecka 20 lugnade jag mig lite.
  • Stockholmsmamma130825

    Ska förresten gå en förlossningsförberedande kurs på Danderyds sjukhus samt anmält mig till en kurs i amning. Någon mer som ska gå kurser?

  • Stockholmsmamma130825

    Jag går på Mama Mia Karlavägen och på deras hemsida finns kurser samt hos Babygruppen som Mama Mia har samarbete med. Går även på Gravidmassage på Banergatan vilket varmt kan rekommenderas. År dock bara 1 ggr månad då det kotar 800 kr för 1 h massage.

  • moooish

    Vad är gravidkudde? Ja jag går på föräldrarutbildning och ska även gå på en informationsträff på Huddinge sjkh eftersom det är sjukhuset jag har valt. Jag är snart i v30 och känner mig fortfarande nervös när det gäller fosterrörelser, har känt dem varje dag i snart två månaders tid men ibland mer och ibland mindre. Blir alltid nervös när jag känner mindre men har aldrig haft en dag då jag inte känt sedan jag kände första gången

  • Stockholmsmamma130825

    Kolla på barnparadiset.se och sök i sökrutan på Gravidkudde. Jag köpte min där och sover i den varje natt. Verkligen superskön. Är beroende av den.

Svar på tråden Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013