• Anonym (Kalle)

    Är det inte vanligt hyfs att tacka för dejten?

    Jag blev nyligen singel och har nätdejtat en del efter det. Dejterna har gått bra, i princip alla tjejer har sagt något i stil med "du får höra av dig", "ha det så bra så länge", osv. Eftersom det uteslutande är jag som bjudit ut så förväntar jag mig att dom ska kontakta mig, nu när bollen ligger hos dom. Det som händer är då att många gånger så hör jag ingenting alls från dom. Förväntas det verkligen att killen ska vara så på, att det inte bara är han som ska fråga om dejt utan också vara han som är den som först kontaktar efteråt? Tycker det är att ta det lite väl långt. Varför är så många tjejer så initiativlösa?

  • Svar på tråden Är det inte vanligt hyfs att tacka för dejten?
  • Alexiandra
    Loriyana skrev 2013-06-11 09:14:26 följande:

    Det vet jag inget om. Jag är iallfall 33 år gammal.
    Då borde det inte bero på det då jag är ett par år äldre än dig bara, och det inte förändrats något de senaste åren. 

    Men knasigt, för jag tar som  framgått i tråden kontakt om jag är intresserad och han inte tar kontakt, och det har aldrig uppfattats negativt eller lett till något negativt. Och männen i bekantskapskretsen slår närmast frivolter av lycka om "hon" är den som hör av sig efter en dejt, så de slipper vara drivande hela tiden. De uppskattar helt enkelt en "kvinna som kan själv". 

    Så då beror det antagligen på man till man, personliga preferenser. Och du har haft "otur" och hittat de som anser kvinnan inte ska höra av sig, och jag har haft "tur" och hittat motsatsen.

    Fnuttar runt tur vs otur för det är egentligen fel ord men kom inte på något bättre. 
  • traveler
    Anonym (Kalle) skrev 2013-06-10 20:27:25 följande:
    Jag blev nyligen singel och har nätdejtat en del efter det. Dejterna har gått bra, i princip alla tjejer har sagt något i stil med "du får höra av dig", "ha det så bra så länge", osv. Eftersom det uteslutande är jag som bjudit ut så förväntar jag mig att dom ska kontakta mig, nu när bollen ligger hos dom. Det som händer är då att många gånger så hör jag ingenting alls från dom. Förväntas det verkligen att killen ska vara så på, att det inte bara är han som ska fråga om dejt utan också vara han som är den som först kontaktar efteråt? Tycker det är att ta det lite väl långt. Varför är så många tjejer så initiativlösa?
    Tjena!

    PRECIS sådär är det. Tjejerna hör inte av sig och man har ingen aning om huruvida de vill gå vidare eller inte. Jag har svårt att tänka mig att alla de tjejer du träffar har varit singlar hela livet så någon kille måste de ju ha hört av sig till någon gång annars skulle de ju aldrig haft ett förhållande.

    Så jag tror tyvärr att hör de inte av sig så får du nog tolka det som att de kanske inte är tillräckligt intresserade men för fega och lata för att säga det
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (tjejen) skrev 2013-06-11 08:40:02 följande:
    Alltså jag är ju lite gammeldags av mig och vill gärna att killen tar initiativet till dejt nr2. Men om jag verkligen är intresserad och kan tänka mig ses igen, och jag inte hört något från killen - jag då hör jag av mig, med ett litet mess för att pejla av läget. Och känner man av att det inte verkar finnas nåt intresse/engagemang i svaret tillbaka, ja då släpper jag det. Då har jag iallafall gjort vad jag kunnat.

    Jag lever lite efter devisen, att om en kille ÄR intresserad - ja då visar han det. Det är iallafall min erfarenhet



    Men om tjejen är intresserad så ska hon i n t e visa det? Mtp svaret nedan så förstår jag varför man kan tänka så, men i min bekantskapskrets har jag aldrig upplevt att ett normalt visat intresse från tjejen (alltså inga stalker-grejer) skulle vara något annat än positivt.
    Loriyana skrev 2013-06-11 08:20:14 följande:
    Tyvärr är det så att om tjejen hör av sig så tappar ofta killen intresset. Många män vill "jaga" och om de inte får göra det så ser de tjejen som lättfotad. Jag hade GÄRNA hört av mig till killen efter en dejt och tackat för senast. Men erfarenhet har nu lärt mig att det är en mycket dålig ide. Vi tjejer ska helt enkelt sitta hemma och vänta på att telefonen ska ringa om vi vill ha en chans på en andra dejt.

  • est alors

    Jepp, tjejerna väntar på att du ska höra av dig, har ingenting att göra med om de är intresserade eller inte.
    Inte omöjligt att flera av tjejerna du dejtat redan har ältat och sönderanalyserat varför du inte hörde av dig Flört
    De tänker att killar tappar intresset om en tjej hör av sig först.

  • Anonym (tjejen)
    est alors skrev 2013-06-11 10:11:17 följande:
    Jepp, tjejerna väntar på att du ska höra av dig, har ingenting att göra med om de är intresserade eller inte.
    Inte omöjligt att flera av tjejerna du dejtat redan har ältat och sönderanalyserat varför du inte hörde av dig Flört
    De tänker att killar tappar intresset om en tjej hör av sig först.
    Huvudet på spiken.
    Exakt så tänker jag, om jag hör av mig tappar han intresset o jag är antagligen för "lätt" att få. De killar jag faller för är uppenbarligen såna som vill jaga. Så därför måste jag låta bli att höra av mig. 
    Det är min erfarenhet iallafall 
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (Kalle) skrev 2013-06-11 09:57:56 följande:


    Men om tjejen är intresserad så ska hon i n t e visa det? Mtp svaret nedan så förstår jag varför man kan tänka så, men i min bekantskapskrets har jag aldrig upplevt att ett normalt visat intresse från tjejen (alltså inga stalker-grejer) skulle vara något annat än positivt.
    precis. för visar hon att hon är intresserad och vill nåt mer. ja då vill inte killen. Så som tjej måste man ha is i magen... o vääääääänta på att killen hör av sig. Det är det enda man kan göra. Och för mig som har lite dåligt tålamod så kan det vara jävligt jobbigt må jag säga.... skulle jag mot all förmodan höra av mig, ja då sumpar jag definitivt alla chanser om jag skulle haft någon från början. Och att köra med argumentet " ja men vill du verkligen ha en sån kille då".... ja du, märkligt nog så faller jag oftast för dom killarna som inte är för "på"... utan lite avvaktande. Moment 22 typ..
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (tjejen) skrev 2013-06-11 15:10:39 följande:
    precis. för visar hon att hon är intresserad och vill nåt mer. ja då vill inte killen. Så som tjej måste man ha is i magen... o vääääääänta på att killen hör av sig. Det är det enda man kan göra. Och för mig som har lite dåligt tålamod så kan det vara jävligt jobbigt må jag säga.... skulle jag mot all förmodan höra av mig, ja då sumpar jag definitivt alla chanser om jag skulle haft någon från början. Och att köra med argumentet " ja men vill du verkligen ha en sån kille då".... ja du, märkligt nog så faller jag oftast för dom killarna som inte är för "på"... utan lite avvaktande. Moment 22 typ..



    Kan det vara så att det är just det här som är orsaken till att vi har så många singlar i det här landet; Tjejerna är rädda för att verka för på och inte låta killarna jaga, så till den grad att dom är så försiktiga att killarna tappar intresset då dom tycker tjejerna är för loja. Och vad det verkar så är det ett gäng omogna killar som dissat tjejer för att dom visat intresse, som fått tjejerna att agera så.

    Varför kan alla inte bara göra lite som dom vill?
  • Respekt

    Har man haft en katastrofal dejt så ser jag ingen anledning till att tacka för dejten.
    Säger en kvinna till dig att du ska höra av dig så varför gör du inte det istället för att vänta på att hon gör det ? 

  • Anonym (tjejen)
    Anonym (Kalle) skrev 2013-06-11 16:04:41 följande:


    Kan det vara så att det är just det här som är orsaken till att vi har så många singlar i det här landet; Tjejerna är rädda för att verka för på och inte låta killarna jaga, så till den grad att dom är så försiktiga att killarna tappar intresset då dom tycker tjejerna är för loja. Och vad det verkar så är det ett gäng omogna killar som dissat tjejer för att dom visat intresse, som fått tjejerna att agera så.

    Varför kan alla inte bara göra lite som dom vill?
    Nej, jag upplever inte att killar tappar intresset för att dom tycker tjejerna är för loja. Som jag sa, vill en kille ha en så VISAR han det. Den devisen lever jag efter och det är min erfarenhet.
    Anledningen till att det lever så många singlar i landet tror jag handlar om nåt helt annat och det är en annan diskussion.
    Och att börja prata om omognad osv håller inte heller för de flesta människor " är omogna", så enkelt är det. Det är en utopi där vi alla lever som mogna och hela människor. Verkligheten ser inte sådan ut.

    Jag tror att alla människor mer eller mindre har känslomässiga problem som tyvärr påverkar relations-livet. Det gäller bara att hitta just den personen som pallar med just dina "issues" - och tvärtom! Det är lite som att hitta pusselbiten som just passar din pusselbit - i detta JÄTTEstora pussel med massvis av bitar..... fram tills dess så kanske man får x antal psykbryt o tappar hoppet eller blir bitter och gaggig eller nåt... jag vet inte själv
  • Anonym (Kalle)
    Respekt skrev 2013-06-11 16:06:36 följande:
    Har man haft en katastrofal dejt så ser jag ingen anledning till att tacka för dejten.

    Säger en kvinna till dig att du ska höra av dig så varför gör du inte det istället för att vänta på att hon gör det ? 



    1. Inte jag heller.

    2. Varför ska jag höra av mig när det är jag som initierat kontakt, förslagit dejt samt betalat för den? Jag kallar det för självrespekt. Vissa tjejer här skulle nog kalla det för ett misslyckande, men jag är tveksam till om jag är intresserad av dom tjejerna. Jag ser år av ensidiga initiativ till både aktiviter och sex, och till slut avsaknad av aktiviteter och sex, från killar i relation med såna tjejer.
  • Respekt
    Anonym (Kalle) skrev 2013-06-11 18:25:54 följande:


    1. Inte jag heller.
    2. Varför ska jag höra av mig när det är jag som initierat kontakt, förslagit dejt samt betalat för den? Jag kallar det för självrespekt. Vissa tjejer här skulle nog kalla det för ett misslyckande, men jag är tveksam till om jag är intresserad av dom tjejerna. Jag ser år av ensidiga initiativ till både aktiviter och sex, och till slut avsaknad av aktiviteter och sex, från killar i relation med såna tjejer.

    2:  Känner du inte att du vill höra av dig så låt bli helt enkelt, men håller med dig i att om det är du som fixat dejt, betalat  så kan man åtmistonde tacka för en trevlig kväll ja
  • fjompan
    Anonym (Kalle) skrev 2013-06-10 20:27:25 följande:
    Jag blev nyligen singel och har nätdejtat en del efter det. Dejterna har gått bra, i princip alla tjejer har sagt något i stil med "du får höra av dig", "ha det så bra så länge", osv. Eftersom det uteslutande är jag som bjudit ut så förväntar jag mig att dom ska kontakta mig, nu när bollen ligger hos dom. Det som händer är då att många gånger så hör jag ingenting alls från dom. Förväntas det verkligen att killen ska vara så på, att det inte bara är han som ska fråga om dejt utan också vara han som är den som först kontaktar efteråt? Tycker det är att ta det lite väl långt. Varför är så många tjejer så initiativlösa?
    De kanske inte ville ha mer kontakt efteråt? Det var en trevlig kväll men det fanns inte tillräckligt intresse för att fortsätta ses? Ska det bli standard att det ska skickas Tack för träffen-SMS även om man inte har något intresse av att träffa den andre igen?

    Jag kör efter principen att om jag inte vill träffa killen igen säger jag: "Tack för ikväll, det var kul att ses. Ha det så bra nu". Om jag vill träffa honom igen: " Tack för ikväll, vore kul att ses igen". Sen hör jag av mig när det faller sig naturligt; "Vad sägs om att ta den där bion imorgon kväll?" Jag har svårt att tro att tjejer är så manipulativa och oinspirerade som många killar försöker få det att låta som. Förmodligen är hon helt enkelt inte tillräckligt intresserad för att engagera sig.

    Om du inte har sett filmen "He's not that in to you"(Dumpa honom) så borde du det. Den reder ut väldigt mycket frågetecken.:)        
Svar på tråden Är det inte vanligt hyfs att tacka för dejten?