• Sokkerflikkan

    BF vintern 13/14 i Umeå!

    Tänkte att jag startar upp en tråd för oss alla i Umeå som väntar smått under vintern.

    Jag är beräknad till den 10/12 och hoppas på att det finns fler här inne i Umeå som vill följas åt och kanske ta en fika längre fram!


  • Svar på tråden BF vintern 13/14 i Umeå!
  • linnroos
    SandraL skrev 2013-08-01 08:28:28 följande:



    Ja men precis, så tänker jag också :)
    Är alldeles för nyfiken också för att inte ta reda på det :D
    Var det en pojke eller flicka som du hade sedan tidigare? :)
    jag har en flicka sen tidigare :)
    de känns som att det kan va en pojke denna gång, men de är ju bara en känsla ;P 
  • SandraL
    linnroos skrev 2013-08-01 09:57:05 följande:
    jag har en flicka sen tidigare :)
    de känns som att det kan va en pojke denna gång, men de är ju bara en känsla ;P 
    Vad mysigt! :) läste någon stanns att du också bor på ö ersboda... på vilken förskola har du ditt barn? Har varit lite skeptisk pga att jag hört så mycket negativt av kunder som också bor här på ersboda :/

    Att få en av varje skulle ju vara helt underbart! :D
    Men självklart blir man glad för vad det lilla livet än visar sig vara :) 
  • Sokkerflikkan

    SandraL - stick i fingret visade blodvärdet. Så idag är järntabletterna inhandlade. Nu ska jag bara lyckas komma ihåg att ta två i veckan. Jag är verkligen sämst på att komma ihåg sånt :p

    Linnroos - vi kollade inte könet. Sambon ville men jag tyckte vi kunde vänta :p så vi är helt ovetande men vi båda tror flicka :)

  • linnroos

    jo jag bor på ö.ersboda. vi har dottern hos dagmamma, och jag älskar dom!! jag skulle inte vilja ha mitt barn på dagis hör på ersboda men dag mammorna kan jag bara säga gott om. allehopa :) bor ni också här på ersboda? min dagmamma vi ha haft gå i pension nu om en vecka, super tråkigt men hon ska fortsätta vara hund vakt åt min hund dom dagar jag behöver. (hon bruka ha både barn och hund på dagarna hos sig, har hund o katter själv) men nu byter vi till en dagmamma i längan bredvid oss så de känns super behändigt :p

    ja man få vaea glad sålänge den är frisk :)

  • SandraL
    Sokkerflikkan skrev 2013-08-01 18:26:25 följande:
    SandraL - stick i fingret visade blodvärdet. Så idag är järntabletterna inhandlade. Nu ska jag bara lyckas komma ihåg att ta två i veckan. Jag är verkligen sämst på att komma ihåg sånt :p

    Linnroos - vi kollade inte könet. Sambon ville men jag tyckte vi kunde vänta :p så vi är helt ovetande men vi båda tror flicka :)



    Jaha okej, det är relativt vanligt att ta tillskott vad jag har förstått :)
  • SandraL
    linnroos skrev 2013-08-01 18:38:53 följande:
    jo jag bor på ö.ersboda. vi har dottern hos dagmamma, och jag älskar dom!! jag skulle inte vilja ha mitt barn på dagis hör på ersboda men dag mammorna kan jag bara säga gott om. allehopa :) bor ni också här på ersboda? min dagmamma vi ha haft gå i pension nu om en vecka, super tråkigt men hon ska fortsätta vara hund vakt åt min hund dom dagar jag behöver. (hon bruka ha både barn och hund på dagarna hos sig, har hund o katter själv) men nu byter vi till en dagmamma i längan bredvid oss så de känns super behändigt :p

    ja man få vaea glad sålänge den är frisk :)



    Okej, ja dagmamma är ju också ett alternativ..det hade jag inte ens tänkt på :)

    Både barn och hundpassning, det måste ju vara perfekt! :D vad har du för hund?

    Vet du om det är svårt att få plats hos dagmamma här och söker man på samma sätt som man söker till dagis? Har väldigt lite erfarenhet av dagmamma :P
  • linnroos
    SandraL skrev 2013-08-02 07:58:09 följande:
    Okej, ja dagmamma är ju också ett alternativ..det hade jag inte ens tänkt på :)

    Både barn och hundpassning, det måste ju vara perfekt! :D vad har du för hund?

    Vet du om det är svårt att få plats hos dagmamma här och söker man på samma sätt som man söker till dagis? Har väldigt lite erfarenhet av dagmamma :P



    dagmamma e bästa alternativet här på ersboda enligt mig :p

    jag har en bland ras, golden, kungspudel och bordercolle som blev ett i april. har du också hund? :)

    man söker på samma sätt som dagis, tro de e lätt att få plats om man ger dagmamma som första val! jag fick plats en månad efter jag skickat ansökan om att byta dagis (gick på mhem förrut men vi flytta till ersblda i september förra året)
  • SandraL
    linnroos skrev 2013-08-02 08:46:30 följande:



    dagmamma e bästa alternativet här på ersboda enligt mig :p

    jag har en bland ras, golden, kungspudel och bordercolle som blev ett i april. har du också hund? :)

    man söker på samma sätt som dagis, tro de e lätt att få plats om man ger dagmamma som första val! jag fick plats en månad efter jag skickat ansökan om att byta dagis (gick på mhem förrut men vi flytta till ersblda i september förra året)
    Oj glömde svara på det sist.. Jo precis, vi bor också på ö. ersboda :)

    Vad roligt! Så mysigt med hund :) för det mesta iaf ;)
    Vi har en amstaff tik och en chihuahua kille.. båda fem år gamla :)

    Jaha okej men det låter ju bra det :) då ska jag ta upp det med sambon och höra vad han har tror om det :) 
  • Sokkerflikkan

    Nu är moderskapsintyget äntligen postat och försäkringskassan kan börja jobba. Ser verkligen inte framemot alla papper som ska skickas fram och tillbaka.

    Annars ska jag ägna helgen till att hitta en bra gravid/barnförsäkring. Hur tänker ni på det? Valt något försäkringsbolag?

  • linnroos
    Sokkerflikkan skrev 2013-08-02 13:15:00 följande:
    Nu är moderskapsintyget äntligen postat och försäkringskassan kan börja jobba. Ser verkligen inte framemot alla papper som ska skickas fram och tillbaka.

    Annars ska jag ägna helgen till att hitta en bra gravid/barnförsäkring. Hur tänker ni på det? Valt något försäkringsbolag?



    har du blivit sjukskriven eller fått havandeskapspenning eller ät det till framtida föräldrapenning?

    jag tog folksams gravid/barn försäkring för att jag har hund, bil, hem och dottern försäkrad i Folksam. tro de inte varierar så mycket mellan alla försäkringsbolag :)
Svar på tråden BF vintern 13/14 i Umeå!