• BodilBerglund

    Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????

    Hej!
    Min dotter är 6 år och har sedan hon var ca 1 "pratat" med dom som inte finns. Men nu börjar det bli mer och mer. Har nyss flyttat ut på landet och brukar ofta ta en promenad till kyrkan/kyrkogården då hennes pappa gått bort och hon vill gå dit och tänkta och tända ljus. Vi brukar gå runt och titta på alla fina gravar och läsa på dom och prata. Men nu och sen ett par månader tillbaka kan jag allt oftare komma på henne med att stå och prata vid gravstenarna. En gång sa hon "hör du hur barnen skrattar mamma?" när jag frågade vad hon menade då det var helt tyst sa hon "ja men dom leker ju" när jag tittade stod hon vid en grav där det låg 2 små barn som dött (tvillingar). Sen efter det så var vi där en annan dag då stod hon ännu en gång vid en grav och pratade tyst och helt plötsligt sparka hon på gravstenen. Frågade varför hon gjorde så då hon alltid haft högsta respekt för gravar och döda människor. Hon sa då att gubben var elak med henne och sa att hon inte fick vara där. Och mycket riktigt där låg en äldre man vid namn Albert när jag läste på graven. Allt detta händer mer och mer och man börjar ju fundera kan det vara sant??? Har också hört henne säga saker som "kom så går vi in på mitt rum" när hon är i köket och hämtar saker och då är det bara hon där. Vad tror ni? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-16 22:05
    Spydigheter och antydningar om att min dotter skulle vara sjuk eller behov av BUP och liknande UNDANBEDES!!! Vänligen respektera att det är mitt barn vi pratar om och jag skulle veta om hon var sjuk och i behov av hjälp!

  • Svar på tråden Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????
  • boandersson
    BodilBerglund skrev 2013-07-19 21:24:06 följande:
    Ska tydliggöra lite saker så kanske vissa människor kan släppa det sen!!!

    Min dotter är inte sjuk, inte på något sätt! Hennes pappa dog för några år sedan och det första jag gjorde var att ta kontakt med BVC, läkare och sjukhus prästen i förebyggande syfte. Hon är helt normal på alla sätt och har inga tecken på störningar alls och har aldrig haft. Hon är som vilken 6 åring som helst. Har även så sent som för 2 mån sen pratat med mycket kunniga personer på sjukhuset och hon har FORTFARANDE inga sjukdomar eller några tecken på psykisk ohälsa! Detta kollar jag upp för att jag vill vara säker på att min dotter på bra sen sin pappas bortgång och dessa personer jag varit i kontakt med vet vad dom pratar om och är utbildade inom detta och på barn.
    Sen om min dotter tror på spöken eller gud eller något annat är upp till henne, precis som vilken annan person som helst! Jag själv tror på dessa saker. Så jag kanske och ska kontakta psyk då? Och då alla andra som också tror på något? Gud, andar, spöken eller djävulen kanske??? RESPEKTERA min dotter och mig och kalla henne inte sjuk eller stöd! Den som gör det är den som är sjuk!
    Och skulle det vara så att andar eller spöken inte finns så har hon helt enkelt livlig fantasi och det är också HELT NORMALT!
    Kan det vara du som påkallat din dotters sk synskhet? När man läser dina inlägg ser man drag av att du verkar stolt över detta och uppmuntrar det. Isåfall är det du som är den sjuka och inte din tös.
  • Thespanker
    englasmamma86 skrev 2013-07-21 11:29:00 följande:
    bara för du inte kan se lilla vän betyder inte att andra kan ;) ..trångsynthet och utan tro kallas det !

    allt är inte bara svart och vitt ! 



    Dåligt försök till härskarteknik. Men jag tolkar det som jag har rätt och du känner det med.
  • egrandin
    Bassenasse skrev 2013-07-21 12:09:17 följande:

    Har inte läst övriga inlägg och helt ärligt orkar jag inte heller.

    Räcker att jag läste här på sista sidan och ser att det finns en massa påhopp.

    Till dig TS: 

    Alla är mediala som barn, med tiden som vi växer upp får vi lära oss att det är fel och stänger där genom ner den mediala sidan. Samma sak gäller kommunikation med djur. Alla kan prata med dem när vi är små.

    Men denna värld vi lever i är det fel och därför backar vi mer och mer undan för det.

    Låt din dotter få prata med dem om hon vill.

    Det är inget som helst fel på din dotter!

    Jag har en kompis som flyttat ner från norr till söder.

    Kvar där uppe i norr finns hennes familj kvar bla där hennes syster har barn i ungefär samma ålder som min kompis. När min kompis dotter blev allvarligt sjuk så kunde hennes systers barn känna av det uppe i norr.

    Samma dag som de for in akut med deras dotter så ringde de uppe i norr från dagiset deras dotter gick på, att de inte kunde lugna ner deras tjej. Hon skrek hysteriskt att hon hade ont och grät och skrek min kompis namn.

    De fick köra och hämta henne för de fick inte henne lugn.

    Någon dag efter pratades systrarna vid i telefonen och berättade då vad deras lilla dotter gjort på dagis. 

    Min kompis blev helt tyst och paff för det var samma dag som deras dotter akut åkt in på sjukhuset med stora smärtor.

    Systerns dotter känner av hur min kompis dotter mår och känner och upplevde hennes smärta trots att det fanns flera mil mellan dem och hon OMÖJLIGT kunde veta vad som hänt, när ingen i familjen i norr visste.

    Samma dag som flygolyckan inträffade där Stefan Liv omkom kom hennes mamma på henne att hon stod och pratade för sig själv ute på gården vid ett träd. När hon gick fram och frågade vem hon pratade med så fick hon till svar Stefan. Hon frågade vem Stefan och hon svarade han som spelar hockey mamma!

    Hon visste då inte om än att Liv hade omkommit i en flygolycka. 

    Att ha denna mediala förmåga är fint, och inget att behöva oroas för. 

    Med tiden kommer de troligen att stänga ner den oavsett med tanke på hur omvärlden tar emot dem som är mediala. Du ser ju bara hur folk hoppar på här inne.

    Det roliga är att de som inte tror på det, eller ens vill försöka tro på det, de sågar det vid fotknölarna och säger saker som att man e psykiskt störd osv. TROTS att de själva en gång i tiden varit öppna för detta men inte minns det, för de var så små.

    Till er som kommer med påhopp och elakheter:

    Lägg ner! Ni tjänar inget på det. Bara för att ni inte tror på saker betyder det inte att det inte existerar.

    Glöm aldrig det!

    Och nej, jag själv är inte medial, men jag har många vänner runt om mig som är. Och de är fullt normala människor, precis som du och jag.  


    Guldstjärna till dig. Åh så glad jag blev av att läsa detta!
  • BodilBerglund
    boandersson skrev 2013-07-21 16:58:32 följande:
    Kan det vara du som påkallat din dotters sk synskhet? När man läser dina inlägg ser man drag av att du verkar stolt över detta och uppmuntrar det. Isåfall är det du som är den sjuka och inte din tös.
    Ser du drag av det? Jag har skrivit att jag varken säger "bu eller bä" när hon självmant berättat för mig vad hon sett/hört. Har aldrig frågat henne först eller pratat om dessa saker om hon inte frågat. Om du anser att jag uppmuntrar det genom att lyssna på min dotters tankar och funderingar och svarar på hennes frågor så ja då gör jag det. Och nej jag är inte sjuk på något vis, är en fullt frisk människa som lever livet till fullo.Solig
  • Petite Chérie
    KristenTjej84 skrev 2013-07-21 12:50:03 följande:
    Man blir alltid idiot förklarad då man ställer fel sorts frågor..
    Välkommen till FL:D
    man får bara bita ihop och försöka ta in svaren som hjälper en i ens sökande efter svar..
     
    Man blir bara idiotförklarad om man beter sig som en.
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Racer x
    BodilBerglund skrev 2013-07-21 23:02:27 följande:
    Ser du drag av det? Jag har skrivit att jag varken säger "bu eller bä" när hon självmant berättat för mig vad hon sett/hört. Har aldrig frågat henne först eller pratat om dessa saker om hon inte frågat. Om du anser att jag uppmuntrar det genom att lyssna på min dotters tankar och funderingar och svarar på hennes frågor så ja då gör jag det. Och nej jag är inte sjuk på något vis, är en fullt frisk människa som lever livet till fullo.Solig
    Eftersom du tror på det så trollar din hjärna dig och du får för dig att din dotter pratar med "andarna".

    Och man är ser inte desto mer när man är liten. Tror ni att ett barn är fullvuxet i hjärnan och kan förklara precis allt som en vuxen kan?
  • Stårschan
    Racer x skrev 2013-07-22 10:05:41 följande:
    Eftersom du tror på det så trollar din hjärna dig och du får för dig att din dotter pratar med "andarna".

    Och man är ser inte desto mer när man är liten. Tror ni att ett barn är fullvuxet i hjärnan och kan förklara precis allt som en vuxen kan?

    Trollar hennes hjärna henne? Jag tycker att det här är en obehaglig häxjakt mot en mamma som faktiskt - till skillnad från många andra härinne - är villig att ha ett öppet sinne istället för att skrämma sin dotter till tystnad.

    En sexårings hjärna är förvisso inte fullvuxen, men det gör väl inte att man kan döma ut den hur som helst! Det vore väl en annan sak om sexåringen hade börjat prata om rena blåkullafärder och anklaga grannfruarna för att vara djävulens horor (vilket ju hände för några hundra år sedan), men här handlar det ju om helt harmlösa händelser utan koppling till vardagen.
  • Racer x
    Stårschan skrev 2013-07-22 10:14:44 följande:

    Trollar hennes hjärna henne? Jag tycker att det här är en obehaglig häxjakt mot en mamma som faktiskt - till skillnad från många andra härinne - är villig att ha ett öppet sinne istället för att skrämma sin dotter till tystnad.

    En sexårings hjärna är förvisso inte fullvuxen, men det gör väl inte att man kan döma ut den hur som helst! Det vore väl en annan sak om sexåringen hade börjat prata om rena blåkullafärder och anklaga grannfruarna för att vara djävulens horor (vilket ju hände för några hundra år sedan), men här handlar det ju om helt harmlösa händelser utan koppling till vardagen.
    Öppet sinne för vad? Alla som skriver inlägg som säger att det inte finns några andar och spöken är ju helt stängda. Men jag skulle påstå att det är raka motsatsen, att dom i tråden som tror är helt slutna.
  • Racer x
    Racer x skrev 2013-07-22 10:35:08 följande:
    Öppet sinne för vad? Alla som skriver inlägg som säger att det inte finns några andar och spöken är ju helt stängda. Men jag skulle påstå att det är raka motsatsen, att dom i tråden som tror är helt slutna.
    Och inte vill ta till sig något annat.
  • Stårschan
    Racer x skrev 2013-07-22 10:35:08 följande:
    Öppet sinne för vad? Alla som skriver inlägg som säger att det inte finns några andar och spöken är ju helt stängda. Men jag skulle påstå att det är raka motsatsen, att dom i tråden som tror är helt slutna.

    Att ha ett öppet sinne är ju att vara öppen för att det kanske kan finnas saker som vi inte känner till. Inte att vara tvärsäker på det!
Svar på tråden Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????