• FlowerBritt24

    BF April, första barnet!

    Tänkte kolla om det finns andra än mig som väntar sitt första barn i April? Gravid
    Jag är 23 år och detta är min första graviditet och jag är måttligt nervös och spänd Skrattande
    Vore roligt att följa hur alla mår och vad som händer! Har ännu inte berättat för någon förutom min kille men kan snart inte hålla mig längre..vilka har berättat? hur gamla är ni ? symptom? osv!!

  • Svar på tråden BF April, första barnet!
  • FlowerBritt24
    Idalainen skrev 2013-10-11 11:18:48 följande:
    Väntar första barnet, är vecka 15+2 idag. Fick lyssna på hjärtljuden hos barnmorskan vid inskrivningen för några dagar sedan. Väldigt overkligt, sambon började nästan gråta. Längtar efter UL 29/10. Är ambivalent om jag vill veta kön. Hur tänker ni?
    hej, vad roligt, jag gick precis in i v 15 idag
    har ej fått lyssna på hjärtljud eller sett det ännu..så frustrerande och jag är jätte orolig att de ska va nått knas...mår bra i övrigr, förrutom kissnödig jämt och hungrig jämt o lite öm o brösten. hmm.. ska på mitt första UL den 6/11..så länge till. Vi ska inte kolla upp kön..men visst är det lockande..men vi vill ha en överraskning när han/hon föds men vågar inte tro på någonting just nu innan ja fått höra hjärtat o se det.
  • Millan13

    Då jag har haft ont i magen den senaste veckan så fick vi ta prover o lyssna på hjärtljudet i onsdags, allt såg bra ut så det är mest troligt lite växtvärk :) sambons kommentar på hjärtljudet var "det är väl bara ett?!"

    Ska på ultraljud 30/10 och vi ska ta reda på könet, jag är alldeles för nyfiken för att kunna hålla mig ända till födseln! ;)

  • FlowerBritt24

    kände en "knuff" eller typ nått "petande", väldigt svagt på höger sida lågt nere på magen idag flera gånger.kan de vara bebisen eller är det bara spöken ;) är ju bara i v 15..?

    Vet ni vart man kan hitta snygga mammakläder förutom H&m? finns de bara H&M som har mammakläder eller? känns väldigt fattigt med sånt...vill ha en julklänning, men alla sidor är så tråkiga.

  • Idalainen
    Ewykey skrev 2013-10-13 20:41:05 följande:

    kände en "knuff" eller typ nått "petande", väldigt svagt på höger sida lågt nere på magen idag flera gånger.kan de vara bebisen eller är det bara spöken ;) är ju bara i v 15..?

    Vet ni vart man kan hitta snygga mammakläder förutom H&m? finns de bara H&M som har mammakläder eller? känns väldigt fattigt med sånt...vill ha en julklänning, men alla sidor är så tråkiga.


    Jag har bara känt knip och sådan finmotorik tror jag inte busen fått till än :)

    Hur har ellos det med vanliga klänningar som sitter enbart under brösten? Har sett en del fina där förra säsongen.
  • Aprilmamman1
    Ewykey skrev 2013-10-13 20:41:05 följande:
    kände en "knuff" eller typ nått "petande", väldigt svagt på höger sida lågt nere på magen idag flera gånger.kan de vara bebisen eller är det bara spöken ;) är ju bara i v 15..?

    Vet ni vart man kan hitta snygga mammakläder förutom H&m? finns de bara H&M som har mammakläder eller? känns väldigt fattigt med sånt...vill ha en julklänning, men alla sidor är så tråkiga.
    mamalicious.se

    Kanonfina kläder :) 

    www.mammashop.se

    samma här :)
    Hoppas ni hittar något fint :)  
  • FlowerBritt24

    tack för tipsen!! någon som funderat på vagn ännu? jag är helt fast...har en stor hund med o vill ha en lätt vagn som svänger lätt...men som ändå ska fungera i snö o terräng....så kanske en med lufthjul och med stora svängbara framhjul...tyckte super viking verkade toppen, emmaljungas nya vagn.. men fan de e bara punkteringsfria däck o de vill ja inte ha ... :// några tips?

  • Millan13

    Har du en dragig hund rekommenderar jag inte svänghjul! Vi har två stora hundar och dom välte vagnen o drog ner oss i diket måånga gånger. Nu har vi köpt en crescent classic som är hur bra som helst, super härlig och lätt att köra, bra dämpning och lätt att svänga :)

  • FlowerBritt24
    Millan13 skrev 2013-10-16 21:40:30 följande:
    Har du en dragig hund rekommenderar jag inte svänghjul! Vi har två stora hundar och dom välte vagnen o drog ner oss i diket måånga gånger. Nu har vi köpt en crescent classic som är hur bra som helst, super härlig och lätt att köra, bra dämpning och lätt att svänga :)
    jaså? ja hon drar som bara den ibland..:S kanske en med fasta hjul är bättre då? men jobbigt inne i affärer o så?
  • FlowerBritt24

    Hur mår ni alla? Om exakt två veckor ska jag på första RUL, måttligt nervöst !!! Har ni börjat få mage ännu ? Jag har lite men man skulle lika gärna kunna tro att ja ätit lite mkt godis senaste tiden

  • knasblond

    Alla dessa härliga magar!
     
    Vi har bestämt oss för en Trille Viper 4s , en kompis har den o den e kanon fin o smidig, enkel o köra o bra hjul!

    Några fler än jag som känner av sparkar/knuffar eller liknande?:) gjort de i 3 veckor o de e mysigt !! :)
    Kram på er alla  

Svar på tråden BF April, första barnet!