• FlowerBritt24

    BF April, första barnet!

    Tänkte kolla om det finns andra än mig som väntar sitt första barn i April? Gravid
    Jag är 23 år och detta är min första graviditet och jag är måttligt nervös och spänd Skrattande
    Vore roligt att följa hur alla mår och vad som händer! Har ännu inte berättat för någon förutom min kille men kan snart inte hålla mig längre..vilka har berättat? hur gamla är ni ? symptom? osv!!

  • Svar på tråden BF April, första barnet!
  • FlowerBritt24
    knasblond skrev 2013-10-25 10:57:49 följande:

    Alla dessa härliga magar!
     
    Vi har bestämt oss för en Trille Viper 4s , en kompis har den o den e kanon fin o smidig, enkel o köra o bra hjul!

    Några fler än jag som känner av sparkar/knuffar eller liknande?:) gjort de i 3 veckor o de e mysigt !! :)
    Kram på er alla  


    har ej börjar känna något, försöker känna efter men de går inte är i v17 (16+2)
  • mollieh
    Millan13 skrev 2013-10-11 20:07:33 följande:
    Då jag har haft ont i magen den senaste veckan så fick vi ta prover o lyssna på hjärtljudet i onsdags, allt såg bra ut så det är mest troligt lite växtvärk :) sambons kommentar på hjärtljudet var "det är väl bara ett?!"

    Ska på ultraljud 30/10 och vi ska ta reda på könet, jag är alldeles för nyfiken för att kunna hålla mig ända till födseln! ;)
    hej hur långt är du gången min barnmorska sa idag att de helst inte ville säga nu för det var osäkert så tidigt är i v 16, är så spänd på att få veta :D
  • Naniismamma

    hej.. det är inte mitt första barn men skulle jag kunna få vara med här ändå?

    egentligen skulle detta bli en majbebis med bf 6/5 men jag ska bli igångsatt mellan v 36-38
    så blir en Aprilbebis ^^, 

  • FlowerBritt24

    självklart :)


    Naniismamma skrev 2013-11-01 22:19:09 följande:
    hej.. det är inte mitt första barn men skulle jag kunna få vara med här ändå?

    egentligen skulle detta bli en majbebis med bf 6/5 men jag ska bli igångsatt mellan v 36-38
    så blir en Aprilbebis ^^, 
  • Naniismamma
    Ewykey skrev 2013-11-03 21:50:25 följande:
    självklart :)
    wiie tack :)

    hur mår ni alla? vart på något UL ännu?. vet ni kön lr ska de kollas ^^
    vilka namnförslag har ni? oj massa frågor :P 
  • FlowerBritt24
    Naniismamma skrev 2013-11-03 22:23:02 följande:
    wiie tack :)

    hur mår ni alla? vart på något UL ännu?. vet ni kön lr ska de kollas ^^
    vilka namnförslag har ni? oj massa frågor :P 
    mår faktiskt väldigt bra, ska på ul på ons nästa vecka, måttligt nervös!! ska inte ta reda på könet utan är glad bara jag får en bebis :) har ingen aning ännu på namnförslag, några flicknamn men inga pojknamn alls :S sj?
  • Naniismamma
    Ewykey skrev 2013-11-03 22:47:12 följande:
    mår faktiskt väldigt bra, ska på ul på ons nästa vecka, måttligt nervös!! ska inte ta reda på könet utan är glad bara jag får en bebis :) har ingen aning ännu på namnförslag, några flicknamn men inga pojknamn alls :S sj?
    just nu mår jag bra :). men har känningar på min foglossning jag hade förra graviditeten :/ har även en ridskada i höften som gör foglossningen ännu värre, hopaps bara att de inte blir som förra usch.
    va bara på ett UL i v 13 , ska på RUL den 4e december.. vi ska kolla kön, mest för att vi itne vill ha alldeles för mycket neutrala kläder och saker i rummet osv. har ju 2 flickor redan så längtar efter en liten pojke ^^,

    vi har redan bestämda namn :P .

    Jamie (alice i mellannamn) till en flicka
    Teddy (junior i mellannamn) till en pojke :)

    mina andra flickor heter:
    Naomi (ndolo i mellannamn)
    Phoebe (Luna i mellannamn)  

    Jag hatar dubbelnamn men engång råkade jag skriva Jamie-alice o Tkr de faktiskt lät okej men kommer inte döpa någon till dubbelnamn ^^ 
  • FlowerBritt24

    Hur mår ni där ute?? Var varit på mitt första ul och fick se en livlig figur där inne   Imorse kände jag första rörelserna som något fladdrande och bubblande som många beskriver det...så svårt att förklara känslan men det kändes helt otroligt!

    Gick in i v20 häromdagen och snart ska vi på vårt 3dje besök om några veckor.
    Vi har även köpt en vagn, det blev en Emmaljunga city cross, begagnad men i mycket fint skick
    Har börjar känna mig lite yr och får lite ont i rumpan och i ländryggen när jag ska resa mig upp sen har jag en jätte lustig känsla i kroppen som verkligen inte går att beskriva..haha att man är sugen på något men kan inte veta om det är ett varmt bad eller en pepparkaka eller kanske allt på en gång..hihi. nån annan som har några bevär?

  • caro5905

    Tänkte hoppa in här även om tråden inte varit aktiv på någon månad går in i v 29 på Fredagen och känner bevisen sparka på där inne hur går det för alla vad har ni för tankar inför förlossningen? Eftersom det är min första baby och inte vet hur allt går till är jag nervös över allt,

  • Naniismamma

    hej.. denna tråden har inte vart aktiv sen januari men skriver ändå ifall någon läser här :)

    hur har det gått för er alla?? lägg gärna in lite bilder.

    själv blev det akut kejsarsnitt i v 29+5 då lillkillen inte växte för jag hade proppar i moderkakan samt högsta grad av havandeskapsförgiftning, hade han legat någon dag till hade han dött.

    han kom ut med sina 810 gram och 32,5 cm och vart helt perfekt men alldeles för tidigt!!
    vart på sjukhus totalt 9 veckor. neo i 8 veckor.
    idag är han 3 månader gammal från att han föddes.. räknar man från när han skulle födas så är han 20 dagar gammal.



    Denna blöjan vart för stor för honom så den gick upp till bröstkorgen på min lille fis:)


    översta bilden är han 1 vecka gammal och gått ner till 755gram. understa är han 3 veckor gammal och
    väger 1155gram.



    här är en nytagen bild nu när han är 3 månader gammal :)

    lilla Teddy

  • virrvarv

    Hej! 

    Hoppas gärna in i den här gruppen, jag väntar också mitt första barn till April 2015. Allt känns så spännande, roligt men läskigt 

  • snövit84

    Hej, har precis fått reda på att jag är tre veckor längre än beräknat och kommer få en aprilbebis. <3 Har precis startat en hemlig aprilbebisgrupp på Facebook och letar andra som skulle vilja följas åt där, vid intresse skicka mig ett PM. :)

Svar på tråden BF April, första barnet!