• Äldre 22 Sep 15:40
    5196 visningar
    26 svar
    -1
    26
    5196

    Ofrivilligt faderskap?

    Hej,

    Jag har haft samlag med en tjej 3 gånger för ett tag sedan och hon är nu gravid. Detta är en tjej som har kontakt med många killar så att säga.
    Hon vill inte göra abort och hon vill inte göra ett faderskapstest innan barnet är fött trots att det är riskfritt och att jag betalar(11500
    Hon sa att hon hade p-stav och vi använde inte kondom. Första tillfället kom jag inuti, andra tillfället kom jag inte alls och 3:e tillfället tog jag ut innan jag kom.

    Om ultraljudet som gjordes den 12:e september säger BM att barnet är beräknat till den 6:e april.

    Finns det någon möjlighet att få fram ungefär när befruktningen skedde? Jag har helt gått in i väggen av detta och kan varken äta eller sova, jag fungerar inte alls. Att behöva gå med denna ovisshet i 7 månader till är värre än döden för mig, jag behöver bara någonting som kan göra mig lite tryggare i detta. Skulle vara enormt tacksam om någon ville sätta sig in lite i det för att kolla om man kan få reda på någon ungefärlig befruktningsdatum.

    Snälla posta inte "skyll dig själv" inlägg då jag blev lurad och jag redan ångrar allt detta som det är.

  • Svar på tråden Ofrivilligt faderskap?
  • Äldre 22 Sep 15:46
    #1

    Befruktningen skedde runt 15 juli ungefär. Men eftersom spermier kan överleva i upp till 9 dygn som max i en bra miljö så kan du ha haft sex flera dagar innan själva Befruktningen men att dina simmare finns kvar och befruktar ägget.

  • Puoluk­ka
    Äldre 22 Sep 15:50
    #2

    Usch, tycker inte alls du ska skylla dig själv. Du har ju som sagt blivit lurad! Och att hon sen inte vill ta reda på vems barnet är ... Vilken skitstövel. Hoppas det löser sig för dig.

  • Äldre 22 Sep 15:52
    #3
    -1
    Mama Law skrev 2013-09-22 15:46:39 följande:
    Befruktningen skedde runt 15 juli ungefär. Men eftersom spermier kan överleva i upp till 9 dygn som max i en bra miljö så kan du ha haft sex flera dagar innan själva Befruktningen men att dina simmare finns kvar och befruktar ägget.
    Finns det NÅGON möjlighet att befruktningen kan ha skett 13 juni, 20 juni eller 5 juli?

    20 juni och 5 juli var avbrutna samlag, alltså ingen utlösning inuti, kanske bara ypperligt lite.. men det kan vara allt som krävs.

    Tack för snabba svar 
  • Puoluk­ka
    Äldre 22 Sep 15:58
    #4
    PanikångestNU skrev 2013-09-22 15:52:42 följande:
    Finns det NÅGON möjlighet att befruktningen kan ha skett 13 juni, 20 juni eller 5 juli?

    20 juni och 5 juli var avbrutna samlag, alltså ingen utlösning inuti, kanske bara ypperligt lite.. men det kan vara allt som krävs.

    Tack för snabba svar 
    Jag har otroligt svårt att tro att det är du som är pappan om ni hade sex på de datumen.
  • Äldre 22 Sep 16:00
    #5
    Puolukka skrev 2013-09-22 15:58:05 följande:
    Jag har otroligt svårt att tro att det är du som är pappan om ni hade sex på de datumen.
    Det värsta med alltihop är att när jag säger att jag nästan är säker på att jag inte är pappan så svarar hon,
    "jag är nästan säker på att det är du, hahaha.. räkna 13 veckor bakåt och se själv." Men det stämmer ju inte in med det beräknade förlossningsdatumet.

    Jag tror att hon ljuger och vill hålla mig inblandad av någon konstig anledning men input är väldigt värdefullt för mig just i detta skede.  

    Denna kvinna saknar helt empati och jag oroar mig ännu mer om barnet är mitt, att behöva växa upp under de omständigheterna.

    Tack för svaret Puolukka 
  • Puoluk­ka
    Äldre 22 Sep 16:06
    #6
    PanikångestNU skrev 2013-09-22 16:00:46 följande:
    Det värsta med alltihop är att när jag säger att jag nästan är säker på att jag inte är pappan så svarar hon,
    "jag är nästan säker på att det är du, hahaha.. räkna 13 veckor bakåt och se själv." Men det stämmer ju inte in med det beräknade förlossningsdatumet.

    Jag tror att hon ljuger och vill hålla mig inblandad av någon konstig anledning men input är väldigt värdefullt för mig just i detta skede.  

    Denna kvinna saknar helt empati och jag oroar mig ännu mer om barnet är mitt, att behöva växa upp under de omständigheterna.

    Tack för svaret Puolukka 
    Jag tror du har helt rätt i att hon försöker hålla dig kvar av någon anledning, det är med säkerhet därför hon inte vill ta reda på vems barnet är. Hon kanske till och med vet vems det är egentligen, men vill hellre att det ska vara ditt. Verkar vara en väldigt otrevlig människa.

    Jag vet inte, men borde du inte ha rätt att kräva det? Om du dessutom är beredd att betala för det?
  • Äldre 22 Sep 16:12
    #7
    -1
    Puolukka skrev 2013-09-22 16:06:46 följande:
    Jag tror du har helt rätt i att hon försöker hålla dig kvar av någon anledning, det är med säkerhet därför hon inte vill ta reda på vems barnet är. Hon kanske till och med vet vems det är egentligen, men vill hellre att det ska vara ditt. Verkar vara en väldigt otrevlig människa.

    Jag vet inte, men borde du inte ha rätt att kräva det? Om du dessutom är beredd att betala för det?
    Man tycker att jag borde ha rätt att kräva det..

    Betalningen som är så dyr innebär många förändringar i mitt liv som student dessutom.
    Om jag då kan sträcka mig till att sälja av saker jag håller kärt för att få ett svar på detta tidigare och hon inte ens kan gå till en mottagning och lämna lite blod för att få klarhet iallafall i min situation, så är det ingen frisk människa på tal här.

    Som sagt, hon har varit med fler än mig, hon säger att det står mellan mig och en annan vilket jag betvivlar då datumen uppenbarligen inte stämmer. Det är dock ovissheten som skär i mig. 
  • Äldre 22 Sep 16:15
    #8
    PanikångestNU skrev 2013-09-22 16:12:18 följande:
    Man tycker att jag borde ha rätt att kräva det..

    Betalningen som är så dyr innebär många förändringar i mitt liv som student dessutom.
    Om jag då kan sträcka mig till att sälja av saker jag håller kärt för att få ett svar på detta tidigare och hon inte ens kan gå till en mottagning och lämna lite blod för att få klarhet iallafall i min situation, så är det ingen frisk människa på tal här.

    Som sagt, hon har varit med fler än mig, hon säger att det står mellan mig och en annan vilket jag betvivlar då datumen uppenbarligen inte stämmer. Det är dock ovissheten som skär i mig. 
    Värt att nämna är att hon ska göra faderskapstest, dock efter barnet har fötts.
  • Puoluk­ka
    Äldre 22 Sep 16:22
    #9
    -1
    PanikångestNU skrev 2013-09-22 16:12:18 följande:
    Man tycker att jag borde ha rätt att kräva det..

    Betalningen som är så dyr innebär många förändringar i mitt liv som student dessutom.
    Om jag då kan sträcka mig till att sälja av saker jag håller kärt för att få ett svar på detta tidigare och hon inte ens kan gå till en mottagning och lämna lite blod för att få klarhet iallafall i min situation, så är det ingen frisk människa på tal här.

    Som sagt, hon har varit med fler än mig, hon säger att det står mellan mig och en annan vilket jag betvivlar då datumen uppenbarligen inte stämmer. Det är dock ovissheten som skär i mig. 
    Fast med blodprov går det inte, tror jag, utan det måste vara fostervattenprov och det är väl lite krångligare och inte så bekvämt kanske? Men tycker ändå hon borde ställa upp på att göra det om hon nu legat runt så förbannat och satt sig själv i en sån här situation. Blir galen på såna här människor, blir lite rädd när jag tänker på att en sån ska ha ett barn. Undrar vad hon tänker dra till med för konstigheter för att ha barnet kvar sen. Stänga in det i källaren kanske. HUa.. Nä, jag överdriver väl men ändå ... Ta reda på hur det ligger till, om du har rätt att kräva det eller inte. Om du har det, GÖR det.
  • Puoluk­ka
    Äldre 22 Sep 16:24
    #10

    www.viforaldrar.se/fraga-oss/graviditet/Nar-kan-man-gora-faderskapstest

    Där står dock att man typ inte kan kolla förrän efter barnet är fött ...

Svar på tråden Ofrivilligt faderskap?