• Lisa02

    Tanke kring Putins agerande

    Nu har han alltså stoppat adoptioner till Sverige pga.  att inte riskera att barnen kommer till homosexuella.

    Ok. Ryssland har en omodern och förlegad syn på homosexuella.
    MEN! Det mest förjävliga här är att barn bli kvar på barnhemmen!

    Det finns många länder som tycker såhär.
    Som inte koomit lika långt som sverige. Men frågan drabbar barnen främst.

    Klart vi ska kämpa för att Ryssland och andra länder accepterar föräldrar oavsett kön att adoptera
    men dom är inte där ännu

    Jag tycker vi ska lova att inte adoptera barnen till homosexuella
    ett tag till
    och då ska inte de homosexuella slå bakut utan ha förståelse för att barnen går före,
    och att det tar tid för vissa länder att ändra sig

    Håller ni med?                     

  • Svar på tråden Tanke kring Putins agerande
  • Lejonmamman01
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 11:29:19 följande:

    Men igen då: vem garanterar att inte adoptivbarnet hamnar hos ett bögpar, ifall de första adoptivföräldrarna avlider i t.ex. en bilolycka..? Efter att alla papper skrivits på, och ryssarna inte längre kan kräva tillbaka barnet..? Eller i ett fosterhem bestående av ett homosexuellt par, om adoptivföräldrarna upptäcker att de inte tagit sig vatten över huvudet..? Just när det gäller ryska barn är risken stor, eftersom många av de barnen lider av FAS samt ligger efter i utvecklingen p.g.a. för lite stimulans.

    Om de upptäcker ATT de tagit sig vatten över huvudet, skulle det förstås stå.
  • Lejonmamman01
    Grappa skrev 2013-10-06 11:47:42 följande:
    Inget av detta är unikt för Sverige, och skulle bara kunna undvikas om Ryssland stoppade alla internationella adoptioner. HAr de gjort det?

    Ja, de skulle väl stoppa alla internationella adoptioner till länder som accepterar homosexuella adoptanter. Har de inte gjort det, menar du..?
  • Grappa
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 12:32:01 följande:

    Ja, de skulle väl stoppa alla internationella adoptioner till länder som accepterar homosexuella adoptanter. Har de inte gjort det, menar du..?
    Ryssland stoppar adoptioner till land som erkänner samkönade äktenskap. Tror du att det inte finns homo- eller bisexuella i länder som inte tillåter samkönade äktenskap? Innan sverige tillät reg partnerskap så flyttade homosexuella ihop utan att vara vigda. Hur skulle Ryssland kunna styra över det? Hallååååå, är det så svårt att acceptera att detta är ett politiskt spel, inget som har med omsorg om barn att göra.
  • VNmamma
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 10:34:37 följande:

    Jag har hört det från flera håll. DU kan väl inte veta vilka orsaker olika länder har haft EGENTLIGEN, till att stryka Sverige på listan över mottagarländer. Putin är bara ärlig nog att säga det rakt ut!

    Jag tror som sagt, att rädslan handlar om att de barn som adopteras till heterosexuella par i Sverige, i förlängningen kommer att hamna hos ett homopar ändå. Som adoptiv- eller fosterbarn. Om de första adoptivföräldrarna skulle dö eller ångra adoptionen. 
    Vad har du hört från flera håll? Att länder slutat adoptera till Sverige p g a vår lagstiftning? Vilka länder?
  • VNmamma
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 10:57:52 följande:

    Jo, klasskillnaderna och korruptionen känner jag till. Jag har en god vän i Ungern och det är likadant där. Det är tråkigt.

    Men när det gäller detta med migration och homosexuella, så tycker jag I PRINCIP att de har rätt (vilket inte betyder att jag stödjer deras handlande i varje enskilt fall). Det ÄR ingen självklarhet att homosexuella ska få gifta sig och adoptera barn - i de flesta av världens länder får de faktiskt inte det. Men av någon märklig anledning, så väljer media att hacka på just Ryssland, Ungern och olika öststater.

    Jag gillar inte heller detta, att PK-media vill ha det till att regeringen går emot folkviljan. Det gör de inte. De FÖLJER folkviljan. När lagen kom i Ungern t.ex., att det skulle bli förbjudet att göra reklam för homosexualitet i media, så vinklade svenska PK-media det till att det skulle handla om förtryck av det ungerska folket. Att folket skulle vara emot lagen. Men så var det ju inte.

    Min vän Mihály, som är djupt troende och har tre söner, berättade t.ex. att han och hans fru hade haft väldiga problem innan, med media som smög in gulliga bilder av bögpar i tidningar och TV. Han eller hans fru måste alltid gå igenom tidningarna innan de gav dem till sönerna, och sitta med vid TV:n så att de hastigt kunde byta kanal om det kom något sådant. Dom tyckte att lagen var en lättnad!

    Likadant med migrationen: FOLKET vill inte heller ha dit en massa invandrare, som ska tära på de knappa resurser som finns!       
    PK-media. PK-media...Du verkar läsa "PK-media" rätt dåligt. Har inte läst någon svensk tidning som skriver att Putins regering går emot folkviljan när det gäller lagstiftningen kring homosexuella. Tvärtom har det i många media beskrivits att det finns ett utbrett stöd för lagstiftningen. Samma sak gällande Ungern. Med tanke på att ultrahögerpartiet Jobbik är landets tredje största parti finns det nog ingen som hävdar att de ungerska inskränkningar i mänskliga rättigheter inte har ett visst folkligt stöd.
    Tack och lov finns det människor, både i Ryssland och Ungern, som tänker annorlunda och demonstrerar!
  • Lejonmamman01
    Grappa skrev 2013-10-06 12:56:35 följande:
    Ryssland stoppar adoptioner till land som erkänner samkönade äktenskap. Tror du att det inte finns homo- eller bisexuella i länder som inte tillåter samkönade äktenskap? Innan sverige tillät reg partnerskap så flyttade homosexuella ihop utan att vara vigda. Hur skulle Ryssland kunna styra över det? Hallååååå, är det så svårt att acceptera att detta är ett politiskt spel, inget som har med omsorg om barn att göra.
    Det fattar jag väl, att det säkert finns homosexuella par som lever ihop i smyg, i sådana länder där det är olagligt. Men då får de inte heller adoptera barn, så jag förstår inte vad du menar..? Såvida det inte är två kvinnor, och den ena lyckas lura utredarna att hon är ensamstående och heterosexuell. Och sedan delar med sig av barnet i praktiken så att säga.
  • Lejonmamman01
    VNmamma skrev 2013-10-06 14:22:05 följande:
    Vad har du hört från flera håll? Att länder slutat adoptera till Sverige p g a vår lagstiftning? Vilka länder?

    Vet inte exakt vilka länder. Men det var ju inte så svårt att lista ut, att det skulle gå så, när vi började tillåta homosexuella att adoptera. Vi framstod genast som ett mindre seriöst och säkert land, för givarländerna.
  • VNmamma
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 17:37:45 följande:

    Vet inte exakt vilka länder. Men det var ju inte så svårt att lista ut, att det skulle gå så, när vi började tillåta homosexuella att adoptera. Vi framstod genast som ett mindre seriöst och säkert land, för givarländerna.
    Då kan jag svara: Inga länder.
  • Lejonmamman01
    VNmamma skrev 2013-10-06 17:40:14 följande:
    Då kan jag svara: Inga länder.
    Det kan du inte veta. De flesta går inte ut med sina icke-politiskt korrekta skäl så öppet. Det vet du också, att det händer hela tiden att givarländer slutar att ge sina barn till vissa länder, och börjar samarbeta med andra i stället.
  • Grappa
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 17:36:26 följande:
    Det fattar jag väl, att det säkert finns homosexuella par som lever ihop i smyg, i sådana länder där det är olagligt. Men då får de inte heller adoptera barn, så jag förstår inte vad du menar..? Såvida det inte är två kvinnor, och den ena lyckas lura utredarna att hon är ensamstående och heterosexuell. Och sedan delar med sig av barnet i praktiken så att säga.
    Exakt. Det går alltså inte att försäkra sig om att barnen ändå inte hamnar hos en homosexuell person så alltså är det här utspelet trams.
Svar på tråden Tanke kring Putins agerande