• Finmamma

    Sputor för att framkalla äl UTAN ivf?? Ngn mer än jag?

    Hej, Vi ska med hjälp av sprutor stimulera fram en äl och vi ska förföla få 1-2 ägg att mogna för att sedan ha samlag hemma. Det ska vara svårt att få bara 1-2 ägg säger gyn. Vi har två barn redan pch vill ha en trea. Jag har ett amh på 7.0. Ngn som vill dela med sig av sina erfarenheter?

  • Svar på tråden Sputor för att framkalla äl UTAN ivf?? Ngn mer än jag?
  • Tjockisbullen2012

    Finmamma: jaha okej! Då kommer du nog lyckas med en trea snart också. :) vi försöker få ett syskon till dottern som blev till spontant precis innan jag skulle börja med sprutor. Men nu är det nytt år och nya tag och förhoppningsvis sittet vi alla med gravidmagar till sommaren. :)

  • Finmamma

    Här går det segt tror jag, sprutdag 7 idag, 37,5 mg känner inget! Antagligen för låg dos!! När jag väl få ägglossning brukar jag har känningar redan 4-5 dagar innan och jätte ont på själva äldagen! Ska på vul imorgon för första gången men tänker inte hoppas på någon roligt besked. Antingen så får jag forts ett tag till med denna låga dosen el så kommer hon höja lite, Vad gör man när nålarna tar slut? Jag har 9 kvar med medicin så det räcker denna omgången (tror jag)

  • Tjockisbullen2012

    Jag var också rädd för att det inte skulle ha hänt något då det var så låg dos, men visst växte det på fint. :) det går nog bra imorgon ska du se! Jag fick extranålar på min fertilitetsklinik när jag sa att de var slut.

    Själv misstänker jag att jag just haft ägglossning, har skippat ägglossningsstickor helt denna månad så är inte helt 100 men det känns som så. Eftersom jag kör utan sprutor denna månad så vågar jag inte hoppas för mycket på regelbunden ägglossning. :)

  • Tjockisbullen2012

    Trina: så tråkigt för dig, hur många ägg vart det? Ni vågar inte köra på ändå och se vart ni landar? Eller var det jättemånga ägg eller?

  • Finmamma

    Trina så tråkigt att höra!! Vilken hur stor dos gonal f tog du? Hur såg det ut pä första vul? Sa dem att du var överstimulerad bara för att du hade för många ägg? Bättre tur nästa gång!!!

  • LängtansBlåaBlomma
    trina skrev 2014-01-17 07:17:06 följande:
    Det var två ägg på 13 & 14mm på vänster sida och sen ett par mindre på höger. De var bestämde och skulle bara ha ett ägg. Började med 50IE och fick öka till 75IE det sista.
    Grejen är ju att dey handlar inte bara om risk för tvillingar. Om du har två som redan är stora och kommer mogna av mer sprutor, men samtidigt har fler på väg, finns en risk för fyra, fem ägg. De små kan ju skjuta iväg på kort tid.

    Du verkar ha det lite som jag. 50 är för litet. 75 för mycket. Svårt att veta.
    Nästa gång kanske du får ett enda ägg på 50, kroppen är mysko.
  • Finmamma

    Tjejer, vad är det dom gör att det är så olika??? Min läkare hade intebrytit på 2 ägg, vi har bestämt att om jag får två ägg så kör vi på om jag får tre så punkteras den ena och får kag fler än 3 så bryter vi behandlingen.

Svar på tråden Sputor för att framkalla äl UTAN ivf?? Ngn mer än jag?