• majo78

    Nya vänner i Södertälje

    En tråd för oss som vill lära känna nytt folk i Södertälje.

    Jag är ganska nyinflyttad här, jobbar i Stockholm, 35 år, sambo, en dotter på 7 år och två bonusbarn på 8 och 9 år.

    Finns det fler än jag som vill träffa nytt folk för promenader, fika, träning osv?

    Häng på!

  • Svar på tråden Nya vänner i Södertälje
  • Unaangelita

    Hej tjejer! Jag bor o jobbar i Södertälje men känner typ inga här. Bor med min sambo o inga barn ännu, vi försöker skaffa men det e inte så lätt.. Är 30 år och min sambo är 27. Skulle gärna träffa någon o fika eller ta en promenad. Jobbar skift så är ledig hela veckor i rad ( jobbar även hela veckor) min sambo jobbar heltid så det blir en del dötid för mig då jag oftast inte orkar ta mig till sthlm haha :)

  • majo78

    Välkommen Unaangelita! :) Kul att du vill hänga på :) Hur länge har du bott i Södertälje?

    Vi vann budgivningen! Flytt i juni :) Nu ska vi bara sälja lägenheten också, puh. Fotografen kommer på onsdag.

    Tror jag blev smittad av dottern, idag är det min tur med feber och förkylning...

    Showen var jättebra! Jill är väldigt duktig. Sov på hotell och njöt av hotellfrukost igår :)

  • Unaangelita

    Jag flyttade hit för 2,5 år sen bara så är också ganska ny :) Gud vad kul att ni vann! Grattis!!! Längtar så mycket tills vi tar steget o flyttar, lär inte komma så snart med ändå. Hoppas du blir frisk snart också! Själv har jag ledig vecka framför mig nu, ledig till nästa måndag, skönt!

  • Unaangelita

    Ååh glömmer bort att hela texten blir så hoptryckt när jag skriver från ipaden, sorry om det är jobbigt att läsa mina inlägg. Ligger alltid med ipaden då jag inte orkar sitta inne i sambons "mancave" ( aka blivande barnrum haha) Vad ska ni göra nu i veckan då? Några planer ? :)

  • majo78

    Det är ingen fara, det går bra att läsa :)

    I veckan  händer inte så mycket, jag hoppas bli frisk så jag kan åka och jobba. Sen så har vi alla tre barnen denna vecka så det blir mycket hämta och lämna på skola och aktiviteter :) Vad brukar du göra på din lediga vecka?

    Ja det ska bli så skönt att bo i hus. Längtar inte så mycket efter själva flytten dock :) Men när vi väl är på plats blir det jättebra!

  • Unaangelita

    Nä usch flytta är sååå jobbigt!!! Packa o bära och allt, skönt när allt är klar dock :) Ja du jag brukar göra allt jag inte hinner med när jag jobbar. Städa , vila, träffa familjen och vännerna. Men det blir ju dagar när man inte gör något alls också, det är lite då man saknar att bara träffa någon i närheten. De flesta av mina vänner bor ju i sthlm, jobbar kontorstider och har fullt upp på vardagarna så man ids inte åka dit. Alltid kul att snacka med nytt folk. Spännande med att ni ska sälja lägenheten! Jag har alltid bott i hyresrätt så jag kan ingenting om sånt där haha. Bor ni i attraktivt område? Så det blir lätt att sälja menar jag. Krya på dig nu hoppas du blir bättre snart

  • majo78

    Vår lägenhet borde vara hyfsat lättsåld hoppas vi, den ligger centralt i en bra förening. Nackdelen är att den är ganska stor, många tittar säkert hellre på hus än på lägenhet då. Jag har också alltid bott i hyresätt innan jag flyttade hit så det mesta är nytt för mig. Hus känns lite läskigt ;)

    Vi får försöka få till en fika snart då, eller vad säger ni? :)

  • FruÖhman

    Grattis va kul att ni vann budgivningen! :) Hoppas er lägenhet säljs snabbt och smidigt :)

    Kul att vi blir fler här, tycker absolut det vore trevligt med en fika, kan ni bäst på kvällar eller helger?

    Kul att showen var bra, sjukt mysigt med hotell också, kan vara välbehövligt med lite egen tid.

    Har också alltid bott i hyresrätt, kan inget om hus eller "husvård" med de kommer eftersom, min man har alltid bott i hus, så han är rätt sugen på att sälja radhuset och flytta till villa, men det blir någon slags säkerhet när man tillhör en förening.

    I vilken del i södertälje bor ni? Jag är rätt ofta i Brunsäng (Osäker på om  det heter så?)

    Unaangelita vad jobbar du med?

  • Unaangelita

    Jag bor i Saltskog, vet inte riktigt var Brunnsäng ligger, är så dålig på att hitta här i S-Tälje haha. Ja en fika vore kanonkul!! För mig passar när som helst denna vecka! Är ledig o har inte överdrivet mycket inplanerat, lite läskigt med kul att träffa lite nytt folk :) Hoppas ni får napp på en gång o kan sälja lägenheten. Ibland har man ju tur :)

  • Unaangelita

    Nästa vecka jobbar jag dagtid 8-17 så då passad ju kvällarna bäst. Men bestäm en tid när ni kan, ni har ju familjer att ta hänsyn till. Det har ju inte jag ännu. Nu ska jag väcka sambon med frukost på sängen! Jag vaknade 02:30 i natt, jobbade natt hela förra vecka o har svårt att vända tillbaka dygnet :(

Svar på tråden Nya vänner i Södertälje