• Anonym (kvinn­a 30+)
    Äldre 21 Jul 21:04
    56312 visningar
    36 svar
    36
    56312

    Jag har svårt att skriva profiltext till dejtingsida

    Hej,
    Jag har varit singel ett tag och vill så gärna träffa någon att skaffa barn med och dela vardagen med. Jag har försökt flera gånger att skriva ett profiltext till dejtingsida men jag klarar inte av att uttrycka mina känslor och behov! Jag får sån prestationsångest. Jag tycker att allt jag skriver är krystat och låter mer som ett personligt brev till att söka jobb än att söka en partner. 

    Ni som har varit medlemmar på dejtingsidor (match, möteplatsen osv) hur var de bästa profiltexten formulerade? Jag vill ju vara personlig och inte bara skriva något klyschigt. 

    Jag är 30+ och är trött på att vara singel och barnlös :(

  • Svar på tråden Jag har svårt att skriva profiltext till dejtingsida
  • Anonym (Diana­)
    Äldre 7 May 18:40
    #21

    Jag var 30 år och singel och ville bilda familj. Jag var trött på att vara i relationer utan framtid och valde att skriva en väldigt ärlig och tydlig presentation. Jag ville inte bombarderas med meddelanden utan hitta en man som jag verkligen passar med.

    Jag beskrev mig själv och mitt liv och vad jag söker ganska utförligt. Jag har lite speciell humor och fick även fram det (tror jag). Jag var så ärlig jag kunde, även med sådant som kan ses som mindre attraktivt av vissa. Tex att jag hellre kollar på film än tränar, att jag inte är så social och att jag ser fram mot att bilda familj inom några år. Jag ville ju attrahera någon som jag, inte en till social träningsnarkoman som inte vill binda sig.

    Sen hade jag bara en bild, ganska otydlig. Detta för att jag haft dåliga erfarenheter av att bli jagad för mitt utseende och inte min insida.

    Det lyckades, nu är vi gifta med tre barn och vi passar perfekt för varandra.

    Så mitt tips är att vara ärlig med vem man är och hur man vill leva sitt liv, det är ju inte en popularitetstävling utan meningen är väl att hitta någon man verkligen passar med.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 7 May 18:45
    #22
    Zumpan83 skrev 2016-05-07 18:32:27 följande:

    Bryr mig väldigt lite om utseende, är nog ingen risk att någon skulle tro att jag värderar en kvinna efter utseende. Är nog faktist det enda jag inte tagit upp i en presentation, kanske är det nyckeln ändå för allt annat har ju funkat sämre


    Skriv inte det heller!! En tjej vill känna sig vacker och speciellt utvald! Haha det ska inte vara enkelt vet du
  • Äldre 7 May 18:56
    #23
    Anonym (vv) skrev 2016-05-07 18:36:38 följande:

    Men vad är problemet!?! Du behöver inte skriva nåt! Tjejer på dejtingsidor är ju som en sockkerbit för getingar, bara att ställa ut så svärmar männen sen.


    Haha, svar på frågan: jag är kille, inte tjej
  • Påven Johann­a
    Äldre 7 May 18:59
    #24
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-05-07 18:45:00 följande:
    Skriv inte det heller!! En tjej vill känna sig vacker och speciellt utvald! Haha det ska inte vara enkelt vet du
    Nå?
  • Äldre 7 May 19:08
    #25
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-05-07 18:45:00 följande:

    Skriv inte det heller!! En tjej vill känna sig vacker och speciellt utvald! Haha det ska inte vara enkelt vet du


    Är det verkligen så illa att du tar för givet att man bara skriver om utseendet? Har nog aldrig skrivit till någon och bara berömt utseenedet utan alltid anknyta till vad som står i presentationen. Möjligtvis om jag varit väldigt uttråkad och går in på en profil som enbart har bilder har jag berömt det, bara för att se om man får någon respons. Fast de som enbart har bilder vill nog bara att man ska berömma deras utseende också
  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 7 May 19:45
    #26
    Zumpan83 skrev 2016-05-07 19:08:53 följande:

    Är det verkligen så illa att du tar för givet att man bara skriver om utseendet? Har nog aldrig skrivit till någon och bara berömt utseenedet utan alltid anknyta till vad som står i presentationen. Möjligtvis om jag varit väldigt uttråkad och går in på en profil som enbart har bilder har jag berömt det, bara för att se om man får någon respons. Fast de som enbart har bilder vill nog bara att man ska berömma deras utseende också


    Nja det är snarare så illa att killar skriver att dom söker nåt seriöst, men så fort man svarar handlar allt plötsligt om hur man ser ut.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 7 May 20:34
    #27
    Påven Johanna skrev 2016-05-07 18:16:39 följande:

    Så ditt förslag är att han inte själv har någon bild på sig i sin presentation? Hur många svar eller initiativ från kvinnor tror du att han får då? 


    Va? Vart skrev jag det?
  • Äldre 7 May 21:42
    #28

    Det du inte ska skriva:

    -Inget som visar att du är bitter eller som tyder på en kravlista av den andre. Undvik ordet inte.

    -Skriv mer om dig själv och mindre om den andre. Skriv det positiva du har och vill ha.

    -Försök frammana positiva visuella bilder hos den andre som tilltalar, men gör det ärligt och inte som en säljare.

    -Var ärlig

    Tex.

    Du hittar mig på racercykeln eller i båten en solig sommardag med ett glas vin i handen. Jag är livsnjutaren som uppskattar livets små och stora nöjen, en joggingtur, picknick i det gröna, konst- och kulturaktiviteter eller en spontan weekendresa.

    Jag saknar någon att dela dessa upplevelser med och delad glädje är, som alla vet, dubbel glädje. Så vad säger du, ska vi dela en picknick-korg tillsammans i vårsolen?

  • Anonym ()
    Äldre 7 May 21:53
    #29
    Anonym (kvinna 30+) skrev 2014-07-23 13:15:20 följande:
    Jag bockar för att jag vill ha barn och vill ha en man som vill ha barn, det räcker för mig. Jag behöver inte tjata om det i texten.
    Tack för tipset, kul att höra en mans perspektiv :)
    Du är ganska gammal för att önska barn i en icke-existerande relation. Satsa på män som är 40+ är mitt tips, gärna 45-50 års ålder. De är i tiden då bioklocka matchar din. Det vill säga det är lite brådis. Jag har bara rätt 90 % av mina råd. Resterande 10 % är antigen ingen skillnad eller dåligt råd. Det är ett lotteri.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 7 May 21:59
    #30
    Anonym () skrev 2016-05-07 21:53:11 följande:

    Du är ganska gammal för att önska barn i en icke-existerande relation. Satsa på män som är 40+ är mitt tips, gärna 45-50 års ålder. De är i tiden då bioklocka matchar din. Det vill säga det är lite brådis. Jag har bara rätt 90 % av mina råd. Resterande 10 % är antigen ingen skillnad eller dåligt råd. Det är ett lotteri.


    Brådis? Hon har runt 10 år på sig att skaffa barn vad snackar du om?
  • Äldre 7 May 22:02
    #31
    Anonym () skrev 2016-05-07 21:53:11 följande:

    Du är ganska gammal för att önska barn i en icke-existerande relation. Satsa på män som är 40+ är mitt tips, gärna 45-50 års ålder. De är i tiden då bioklocka matchar din. Det vill säga det är lite brådis. Jag har bara rätt 90 % av mina råd. Resterande 10 % är antigen ingen skillnad eller dåligt råd. Det är ett lotteri.


    Ha, ha...jag tror det här hörde till 10%.
  • Påven Johann­a
    Äldre 8 May 09:10
    #32
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-05-07 20:34:16 följande:
    Va? Vart skrev jag det?
    Du verkar ju mena att kvinnor inte behöver någon bild och att kvinnor som inte har någon bild heller inte ska få frågan om hur de ser ut eftersom de vill bli värderade utifrån andra parametrar än utseendet. Då frågar jag dig om det också gäller män? 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 8 May 09:46
    #33
    Påven Johanna skrev 2016-05-08 09:10:45 följande:

    Du verkar ju mena att kvinnor inte behöver någon bild och att kvinnor som inte har någon bild heller inte ska få frågan om hur de ser ut eftersom de vill bli värderade utifrån andra parametrar än utseendet. Då frågar jag dig om det också gäller män? 


    Va? Du lägger dig i andras diskussion och tolkar allt helt fel? Sluta.
  • Påven Johann­a
    Äldre 8 May 09:56
    #34
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-05-08 09:46:42 följande:
    Va? Du lägger dig i andras diskussion och tolkar allt helt fel? Sluta.
    Förklara hur du menade då? Gäller samma saker män och kvinnor? Det kan du väl svara på?

    "Skriv att du älskar kvinnor och saknar att ha en speciell i ditt liv. När du sedan får kontakt med tjejerna, fråga absolut inte om bilder eller hur dem ser ut! Det kommer du ändå få reda på tillslut, men slipper framstå som att du bara värderar en kvinna efter hennes utseende."

    "Skriv inte det heller!! En tjej vill känna sig vacker och speciellt utvald! Haha det ska inte vara enkelt vet du  "

    Personligen tycker jag sådant som du skriver här är oerhört tramsigt och ovärdigt. Varför ska män hålla på att ta sig fram i labyrinter av märkliga regelverk konstruerade av kvinnor. 

    Tror du att kvinnor initierar kontakt med en man som saknar profilbild? Eller tror du möjligen att kvinnor värderar män på dejtingsajter efter utseende? Hur svårt kan det vara att svara på två så simpla frågor?
  • Äldre 8 May 09:58
    #35

    TS, testa hypnos för din sociala fobi

    Ang att bocka för att du vill ha barn räcker tyvärr inte alltid. Inte alla män ser det när de ser någon de kan tänka sig att inleda något med. Skriver du det i texten ökar chansen att det når fram.

  • Anonym (Diana­)
    Äldre 8 May 16:17
    #36
    Ickett skrev 2016-05-07 21:42:47 följande:

    Det du inte ska skriva:

    -Inget som visar att du är bitter eller som tyder på en kravlista av den andre. Undvik ordet inte.

    -Skriv mer om dig själv och mindre om den andre. Skriv det positiva du har och vill ha.

    -Försök frammana positiva visuella bilder hos den andre som tilltalar, men gör det ärligt och inte som en säljare.

    -Var ärlig

    Tex.

    Du hittar mig på racercykeln eller i båten en solig sommardag med ett glas vin i handen. Jag är livsnjutaren som uppskattar livets små och stora nöjen, en joggingtur, picknick i det gröna, konst- och kulturaktiviteter eller en spontan weekendresa.

    Jag saknar någon att dela dessa upplevelser med och delad glädje är, som alla vet, dubbel glädje. Så vad säger du, ska vi dela en picknick-korg tillsammans i vårsolen?


    Sådana där presentationer avskyr jag, känns så klyschigt, men det är ju bara jag!

    Tycker man ska skriva det som passar en själv, då attraherar man ju förhoppningsvis någon som passar en också.
Svar på tråden Jag har svårt att skriva profiltext till dejtingsida