• nihka

    Smutsiga sanningar om SD!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

    Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

    ">





    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

    nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

    www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Daniel12
    Biffus skrev 2014-10-09 19:47:34 följande:
    Argumentum ad popilum, är du seriös när du använder det? Tycker du att NSDAP hade rätt också?
    Öhh.. är DU seriös? Så du menar att 800 000 svenskar kan jämföras med de som röstade på NSDAP i Tyskland på 40-talet? Jag föreslår att du själv frågar en hoper människor om varför de röstade SD, så lär du nog få en helt annan bild. Det handlar sällan vare sig om rasism eller nazism, utan att folk vill kunna fortsätta bevara Sverige som det trygga välfärdsland det har varit.
  • Daniel12
    Speakers Corner skrev 2014-10-09 21:03:53 följande:
    Ok. 
    Då förstår jag.
    Jag hoppas att du inte menar att jag har kallat dig rasist, för det tror jag verkligen inte jag gjort. 
    I mina ögon har du ännu inte sagt något rasistiskt, att vilja minska invandringen ser inte jag som rasistiskt och det har jag aldrig heller sett nån annan säga.
    Det är när man börjar tillskriva människor egenskaper baserat på härkomst eller anse att människor ska ha olika levnadsvillkor baserat på detsamma som jag tycker att det luktar rasism. 

    Jag tror som du, människor har fått det sämre och osäkrare, i och med att alliansen slog sönder vår välfärd och våra trygghetssystem.
    Och det har varit ganska oroligt ute i stora världen en tid
    Och man vet att då ökar främlingsfientligheten och högerextrema partier går framåt under såna omständigheter.
    Vi ser det över hela Europa. 

    Välfärden är det fler som vill bygga upp, den regering vi har nu till exempel.
    Jag tror vi är på rätt väg.
    Integrationen måste bli bättre absolut, men lösningen är inte att schackra med vår medmänsklighet och stänga dörren för människor i nöd.
    Vilket sd vill göra, för mig är det helt oacceptabelt. 

    Klart att människor vill ha det tryggt och en vettig välfärd, men.jag tror att människor också vill och är beredda att betala lite för att kunna hjälpa utsatta människor.

    Jag förstår människors rädslor och oro och önskningar,men det jag inte förstår och kommer aldrig förstå är hur man kan välja att bortse ifrån allt det smutsiga och rasistiska som sd står för och vill införa i vårt land, för att uppnå det.
    Hur kan man schackra så med sin etik, varför väljer man inte ett parti som både vill detsamma som man själv, men inte på andra människors bekostnad.
    Det är en gåta för mig. 
    Flera kommuner i Sverige har sagt att det inte får plats fler invandrare, de har påtalat detta för vår regering som inte väljer att ta larmrapporterna på allvar. Att bostadsbristen är alarmerande och att det är svårt att integrera folk inte minst i skolorna. Vi har hela förorter och stadsdelar där det knappt bor en endaste svensk, varför integrationen misslyckas eftersom invandrarna inte får någon kontakt med svenskar och således inte heller anpassar sig utan dessa blir som enklaver där de inför sina egna lagar och skapar sina egna samhällen. Samma sak händer i Storbritannien men där har det gått så långt att man i vissa områden t.o.m. infört shariadomstolar.

    Vi har inte råd med mer nu, bostäderna räcker inte till, pengarna räcker inte till. Det är klart att man ska vara medmänniska och vilja hjälpa folk i nöd, men det kan inte ske på bekostnad av att hela samhällsstrukturen raseras och välfärden skrotas. Det måste du ju någonstans inse. Ett litet land som Sverige kan inte ta emot hela världen bara för att vi vill värna om de utsatta. Jag tycker vi har gjort ett bra jobb hittills och låt oss därför hjälpa alla dem som redan är här istället för att lassa på med fler och fler människor tills vi inte längre har råd att finansiera någonting utöver invandringen, tills arbetslösheten och utanförskapet blir skyhög och vi får regelrätta krig mellan folken i förorterna / stadsdelarna.


  • Biffus
    Daniel12 skrev 2014-10-09 21:33:53 följande:
    Öhh.. är DU seriös? Så du menar att 800 000 svenskar kan jämföras med de som röstade på NSDAP i Tyskland på 40-talet? Jag föreslår att du själv frågar en hoper människor om varför de röstade SD, så lär du nog få en helt annan bild. Det handlar sällan vare sig om rasism eller nazism, utan att folk vill kunna fortsätta bevara Sverige som det trygga välfärdsland det har varit.
    Varför tror du att nästan 5 miljoner tyskar röstade på nazisterna? Vi kan leka en lek: gissa partiet! Vilket parti har skrivit vad?

    1. Alla medborgare ska ha lika rättigheter och skyldigheter.

    2. Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur höt utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor 

    3. Vi kräver en storskalig utbyggnad av åldringsvården.

    Jag bryr mig inte om SD-väljare inte är rasister. De röstade ändå på ett rasistiskt parti. Precis som tyskarna på NSDAP på 40-talet. Jag bryr mig inte ett skvatt om 3 miljoner av deras väljare inte var nazister - de röstade ändå på ett nazistiskt parti. 
  • Biffus

    Dessutom röstade fler (både i andel och antal) på NSDAP än som röstade på SD. Hade NSDAP mer rätt än SD för det?

  • Daniel12
    Biffus skrev 2014-10-09 22:05:06 följande:
    Varför tror du att nästan 5 miljoner tyskar röstade på nazisterna? Vi kan leka en lek: gissa partiet! Vilket parti har skrivit vad?

    1. Alla medborgare ska ha lika rättigheter och skyldigheter.

    2. Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur höt utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor 

    3. Vi kräver en storskalig utbyggnad av åldringsvården.

    Jag bryr mig inte om SD-väljare inte är rasister. De röstade ändå på ett rasistiskt parti. Precis som tyskarna på NSDAP på 40-talet. Jag bryr mig inte ett skvatt om 3 miljoner av deras väljare inte var nazister - de röstade ändå på ett nazistiskt parti. 
    Okej, du har din fastslagna åsikt. Vi kan diskutera det mer ingående den dagen då problemen i samhället blivit mer påtagliga och synliga för dig.

  • Biffus
    Daniel12 skrev 2014-10-09 22:12:55 följande:
    Okej, du har din fastslagna åsikt. Vi kan diskutera det mer ingående den dagen då problemen i samhället blivit mer påtagliga och synliga för dig.
    Jag ser redan att en växande rasism är ett problem. 
  • Daniel12
    Biffus skrev 2014-10-09 22:23:41 följande:
    Jag ser redan att en växande rasism är ett problem. 
    Så allt annat jag uppgav är inga som helst problem för dig?

  • Biffus
    Daniel12 skrev 2014-10-09 21:43:05 följande:
    Flera kommuner i Sverige har sagt att det inte får plats fler invandrare, de har påtalat detta för vår regering som inte väljer att ta larmrapporterna på allvar. Att bostadsbristen är alarmerande och att det är svårt att integrera folk inte minst i skolorna. Vi har hela förorter och stadsdelar där det knappt bor en endaste svensk, varför integrationen misslyckas eftersom invandrarna inte får någon kontakt med svenskar och således inte heller anpassar sig utan dessa blir som enklaver där de inför sina egna lagar och skapar sina egna samhällen. Samma sak händer i Storbritannien men där har det gått så långt att man i vissa områden t.o.m. infört shariadomstolar.
    Integrationen har misslyckats. Det vill de andra partierna rätta till nu. Man behöver inte stänga ute människor som riskerar att bli dödade, torterade eller förföljda i sina länder för att klara integrationen. 
    Daniel12 skrev 2014-10-09 21:43:05 följande:
    Vi har inte råd med mer nu, bostäderna räcker inte till, pengarna räcker inte till. Det är klart att man ska vara medmänniska och vilja hjälpa folk i nöd, men det kan inte ske på bekostnad av att hela samhällsstrukturen raseras och välfärden skrotas. Det måste du ju någonstans inse. Ett litet land som Sverige kan inte ta emot hela världen bara för att vi vill värna om de utsatta. Jag tycker vi har gjort ett bra jobb hittills och låt oss därför hjälpa alla dem som redan är här istället för att lassa på med fler och fler människor tills vi inte längre har råd att finansiera någonting utöver invandringen, tills arbetslösheten och utanförskapet blir skyhög och vi får regelrätta krig mellan folken i förorterna / stadsdelarna.
    Sverige är ett av världens rikaste länder, så pengar har vi inte ont om. 

    Fast SD-logik är ju iofs:

    Invandrare är arbetslösa, men de tar våra jobb.

    Vår politik är den enda som inte har testats förut, men vi ska bedriva exakt samma politik som har drivits före "massinvandringen"
    Daniel12 skrev 2014-10-09 21:43:05 följande:
    integrationen misslyckas
    [...]
    Jag tycker vi har gjort ett bra jobb hittills 
  • StackarsMia
    Biffus skrev 2014-10-09 22:23:41 följande:
    Jag ser redan att en växande rasism är ett problem. 
    Den växande rasismen i världens mest toleranta land? Vilken jävla paradox.
  • Politisk härdsmälta
    Biffus skrev 2014-10-09 23:03:06 följande:
    Integrationen har misslyckats. Det vill de andra partierna rätta till nu.
    Daniel12 skrev 2014-10-09 21:43:05 följande:
    integrationen misslyckas
    [...]
    Jag tycker vi har gjort ett bra jobb hittills 
    Vilken tur vi har.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!