• Leja

    Tvillingar maj 2015

    Hej!

    Vi fick häromdagen viaett UL i v 7+2 veta att vi väntar tvillingar. Vi såg två foster där hjärtanen slog på båda. Jag var beredd på detta då vi gjort IVF och fick två ägg tillbaka, men faktum är ändå svårt att ta in. Jag är samtidigt glad men också nervös över hur allt ska bli. Jag har en son sedan tidigare som är 2 år och 4 månader, med en annan pappa. Är det fler här inne som väntar tvillingar och känner sig lite nervösa? Vore skoj att få kontakt.

    Jag bor i Skåne

  • Svar på tråden Tvillingar maj 2015
  • plopp76
    Babyfeber skrev 2014-10-31 07:55:17 följande:

    Hej :) hoppar in här om jag får. Är 25 år och från Sundsvall. Vi väntar tvillingar 17 maj (vecka 11+5 idag)

    Illamåendet är inte kul :( legat inlagd en gång förra veckan och lär bli igen nu :(


    Välkommen :) Och Välkommen till alla nya så klart!

    Lite roligt, du och jag har samma BF :) Min BM säger den 19:e men jag har räknat ut den 17:e. Ska på KUB på fredag så då får vi ju ett mer exakt datum.

    Låter inte roligt med ditt illamående! Usch! Jag tror att mitt kanske håller på att ge med sig lite grann. Håller tummarna för att det fortsätter som senaste dagarna då jag mår skitilla på morgonen, men det går över under dagen. Förr höll det i sig och enda gången jag mådde ok var då jag låg och skulle sova. Har iallafall kunnat sova, många har ju svårt med sömnen pga illamåendet. Men jag känner mig så trött så jag somnar lite varstans:)
  • JohanssonA

    Åh, vad fantastiskt att jag inte är helt ensam... Väntar också tvillingar! Är i vecka 8+3 idag. Jag hakar på denna tråd Glad

    Är från Skåne!

  • Babyfeber
    plopp76 skrev 2014-11-01 22:17:00 följande:
    Välkommen :) Och Välkommen till alla nya så klart!

    Lite roligt, du och jag har samma BF :) Min BM säger den 19:e men jag har räknat ut den 17:e. Ska på KUB på fredag så då får vi ju ett mer exakt datum.

    Låter inte roligt med ditt illamående! Usch! Jag tror att mitt kanske håller på att ge med sig lite grann. Håller tummarna för att det fortsätter som senaste dagarna då jag mår skitilla på morgonen, men det går över under dagen. Förr höll det i sig och enda gången jag mådde ok var då jag låg och skulle sova. Har iallafall kunnat sova, många har ju svårt med sömnen pga illamåendet. Men jag känner mig så trött så jag somnar lite varstans:)
    Åh vad kul att vi har samma bf :)

    Spännande med kub, det går nog bra ska du se :)
  • Lufti

    Nu börjar vi bli många :)


    Från vilken vecka ska ni få täta kontroller? Min BM sa efter vecka 20 men jag har på flera ställen sett vecka 16 om man väntar MCDA-tvillingar (enäggs med varsin hinnsäck men gemensam moderkaka). Min BM är lite förvirrad, ger henne en chans till men sen kanske jag byter.


    Har ni fått någon information om vaccin mot influensa? Ska ni ta det?


    Jag börjar må bättre nu, inte lika trött och illamåendet är inte konstant utan mer i attacker under dagen.

  • plopp76

    Kul att vi är ett par stycken iallafall :)

    Ska vi göra en bild-tråd och BF-tråd med lite presentation? I så fall kan man ju lägga länken till dom trådarna här i trådstarten :) Om ni tycker det vore kul alltså?

    Jag mår skitdåligt från i söndags... yr och kräks. Helt normalt, men rätt påfrestande. Hade ju tänkt att det skulle vända nu lixom! Men men, hoppas det ger med sig snart.

    Vi kommer få kontroll varannan vecka från vecka 16 tror jag det var. Mina två delar moderkaka men har varsin innersäck, så dom är Monocoriotiska Diamniotiska tvillingar. Enäggs, men samma yttersäck och varsin innersäck :) När man väntar denna typ av tvillingar så kollas man varannan vecka från vecka 16 här i mitt län.

    Bär man tvåäggs så behandlas man som om man bär en, det är som en dubbel enslings-graviditet typ. Tror tätare kontroller kommer efter RUL då, iallafall här i Jönköpings län. Så länge man mår bra så klart och allt verkar tuffa på, annars får man tätare kontroller så klart,

    Jag är i vecka 12+3 idag, börjar bli rund om magen och mår som sagt ganska skit :) Hur har ni det?

  • plopp76

    Så här var magen förra veckan, 11+2 :) Jag är ju tjock utanpå, lixom har en grundbulle på magen. Men det börjar puta inifrån ganska bra, ny bild nästa vecka är det tänkt :)

  • Lufti

    Usch vad tråkigt att du mår sämre plopp, hoppas det vänder snart!

    Lägger in en bild på min mage 11+0, tycker den redan är så stor o spänner. Var ska detta sluta!? :)

  • Leja

    Nej vad roligt att se era magar! =) Jag håller med er om att hela graviditeten är lite oroande bara för det är två. Men man får väl som tidigare skrevs vara glad o njuta av att det ser bra ut än så länge.

    Denna veckan blev jag sjukskriven, plus två veckor till. Inte poppis på mitt nya jobb, men vad gör man. Jag mår otroligt illa och kräks hur mycket som helst, Har huvudvärk som liknar migrän. Fick Lergigan utskrivet. Nu är jag i v 10+2 så hoppas det ska vända med illamåendet snart. Vill gärna kunna jobba.

  • Babyfeber

    Jag har tvåäggstvillingar om man kollar på bilden. Kommer göra ul i vecka 28, 32 och 36 :) har rul den 17 december och det känns så långt dit :(

  • Lufti

    Plopp, klart du ska vara sjukskriven när du mår så dåligt! Inget snack om saken. Det du bär på är ju trots allt viktigast.

    Kul att se bild på två-äggs babyfeber! När är detta taget? Jag har RUL 22 dec men innan dess KUB nästa vecka.

    Lägger upp vår ul-bild i vecka 8+3.

Svar på tråden Tvillingar maj 2015