• Anonym (Mami Mimmi)
    Äldre 21 Jan 17:59
    39903 visningar
    109 svar
    109
    39903

    Mina fem barn har autism (efter vaccination?)

    Hej, jag är en kvinna med fyra barn.

    De alla har autism och jag älskar dem med hela mitt hjärta.

    Mitt första barn, Elin (19) föddes normal.

    Mitt andra barn, Robin (17) föddes normal.

    Mitt tredje barn, Daniel (15) föddes normal.

    Mitt fjärde barn, Emma, (12) föddes normal.

    Mitt femte barn, Elena (10) föddes normal.

    De alla fem tog vaccineringen då de var tre månader gamla.

    Hur som helst...då Elin var ett år gammal såg vi tecken på autism.

    Likadant med Robin, Daniel, Emma och Elena.

    Och inga i min släkt har autism, inte ens min man.

    Tre år efter Elenas födelse födde jag min dotter Tindra-Melina, hon är sju år gammal.

    Vi valde att inte ge henne någon vaccinering, och vet ni vad? Hon har inte autism!

    Så varför har mina fem autism?

    Jag förstår inte?

    Kan det ha varit vaccinationen?

    Det är något jag och min man alltid har grubblat på.

    Eller vad tror ni?

    För vi är hundra procent positiva att ingen i vår släkt har autism.

    Tacksam för svar...

  • Svar på tråden Mina fem barn har autism (efter vaccination?)
  • fiskar­naihav­et
    Äldre 23 Jan 15:14
    #71
  • fiskar­naihav­et
    Äldre 23 Jan 15:24
    #72
  • Vitrys­k hockey­hjälte
    Äldre 23 Jan 15:35
    #73
    Så om en foliehatt säger en sak och tusen forskare något annat är det foliehatten som har rätt?
  • Anonym (hm...­)
    Äldre 23 Jan 15:39
    #74

    Jag är väldigt intresserad av att läsa något lite mer källkritiskt än aftonbladet, Återkom när du har något mer källkritiskt än aftonbladet, kurera samt en blogg. Tips på databaser med vetenskapliga artiklar: pubmed (ncbi.nlm.nih.gov/pubmed) eller swemed (svemedplus.kib.ki.se


     

  • Äldre 23 Jan 16:02
    #75
    Anonym (hohooo?) skrev 2015-01-23 09:29:45 följande:
    Bra sammanfattat!
    Jag har två barn, bägge vaccinerade, ingen av de har autism.

    Var tog ts vägen, startade tråden och sedan stack hon. Blev det jobbigt att debattera?
    Antagligen! Det finns inget stöd för samband mellan vaccination och autism. Eller har de fått det fråna mamman?Flört
  • Äldre 23 Jan 16:45
    #76

    min första katt Thord-Johnny är också vaccinerad. Han har aids. Jag ser ett sammanband.

  • Äldre 23 Jan 16:54
    #77
    fiskarnaihavet skrev 2015-01-23 15:10:56 följande:

    kurera.se/fore-detta-cancerforskare-om-vaccinet-gardasil-vi-experimenterar-med-en-hel-generation/

    "?Aluminium kan orsaka latent kronisk inflammation?

    I Gardasil och många andra vacciner ingår aluminium i det som kallas för adjuvansen. Adjuvansen gör vaccinet effektivt genom att trigga en stark respons från immunförsvaret.

    ? Aluminium finns i vaccin för att det har en inflammatorisk effekt. Men ämnet är svårt att få ut ur kroppen och kan orsaka en latent kronisk inflammation. Det kan orsaka både autoimmuna sjukdomar, inlärningssvårigheter och autism, säger Ann-Charlotte Stewart."


    Du vet om att aluminuim finns i maten också va?
  • Anonym (mor som inte vet hur många barn hon har. NÄ)
    Äldre 23 Jan 17:01
    #78

    Påhittad tråd. Vet du inte ts hur många barn du har? Du är en kvinna med fyra barn. Sedan har du sex barn. Yeah right.

  • Äldre 23 Jan 17:41
    #79

    Av sju barn så har alla fått vaccinet enligt rekommendationer. Två har autism, en har troligen autism (ej diagosterad) och en har en del aspistendenser, men ej tillräckligt för diagnos.


    Ingen har fått sin autism från vaccin. De har fått de av sin pappa som ju såklart aldrig diagosterades eftersom man inte gjorde det på den tiden. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • fiskar­naihav­et
    Äldre 23 Jan 19:35
    #80

    Klart att vaccin kan ge biverkningar... finns många exempel... Är man foliehatt bara för att man inte tror att vaccin är all natural? Blir ibland mörkrädd över hur naiva människor vill/kan vara. Jag äter ekologiskt och tänker på att inte få i mig en massa onödiga gifter, är jag kanske foliehatt då med?

    Forskaren i fråga som jag länkade till... är väl ingen "foliehatt" hon heller? Hon kan nog mer om vaccin än vad du kan, som vill kalla andra för foliehattar... Dra upp din egen hatt istället och sluta sätta foliehattar på andra ;).


    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2015-01-23 15:35:39 följande:

    Så om en foliehatt säger en sak och tusen forskare något annat är det foliehatten som har rätt?


Svar på tråden Mina fem barn har autism (efter vaccination?)